  • 61. Data: 2022-03-01 05:37:48
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ce05c0b3-6b40-4d01-9f91-5148144c795an@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale w sumie racja, to jest zaraz obok Honolulu, a tam się Obama
    > urodził.

    co w sumie racja?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 62. Data: 2022-03-01 09:11:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 marca 2022 o 05:36:06 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:ce05c0b3-6b40-4d01...@googlegroups.com>

    > co w sumie racja?

    W skojarzeniu Pearl Harbor z Obamą.

  • 63. Data: 2022-03-01 09:16:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 22:17:16 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > www.bild.de/video/clip/bild-tv/tag-5-im-ukraine-krie
    g-bild-experten-erklaeren-frontverlauf-79300160,auto
    =true.bild.html

    Coś konkretnego chciałeś przekazać?
    Filmu nie widziałem, ale może są na nim ręczne wyrzutnie hellfire'ów?
    Niezły kawał chłopa musi być z takiego piechociarza, hellfire waży 45kg.
    Dawno temu chłop przywoził ziemniaki na Tarchomin, chyba jeszcze Żukiem - twardy był,
    wielkości taki mniej więcej jak ja (mogłem mieć z 15 lat), ale 50kg worek na plecy
    wziął i do piwnicy nam zaniósł.

  • 64. Data: 2022-03-01 09:24:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2022 o 10:26, PiteR pisze:

> [...]

    Myśliwiec też. Myśliwiec może latach szybko, ale atakując cel naziemny
    musi zwolnić. Większym problemem jest czas. Żeby zadziałało
    naprowadzanie cel musi być kilka sekund w polu widzenia celowniczego.

    > W wojsku uczyli nas strzelania do samolotów z kałasza np 100 osób na
    > raz strzela w linię przed nim.

    Kałach przynajmniej wystrzeli 30 pocisków. Razy Kompania, to daje 3.000
    strzałów. Przed wojna w instrukcji piechoty było strzelanie salwą z
    karabinów.

    Natomiast o ile karabin wystrzeliwuje pocisk z energią ~3 kJ, to kałach
    ~1 kJ. Kałach jest liczony na wymianę ognia na dystansie ~300 metrów.
    Samolot leci kilkadziesiąt metrów nad ziemią. To ta kompania musi się
    znaleźć na jego trasie lotu. No i nie spodziewał bym się spektakularnych
    skutków trafienia pociskiem .223, czy nawet 7,62 x 39 mm.

    --
    Robert Tomasik

  • 65. Data: 2022-03-01 09:29:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 marca 2022 o 09:25:03 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

    > Kałach przynajmniej wystrzeli 30 pocisków. Razy Kompania, to daje 3.000
    > strzałów. Przed wojna w instrukcji piechoty było strzelanie salwą z
    > karabinów.

    Najlepiej przygotowani do zastrzeliwania samolotów byli podczas Wojny Secesyjnej.
    Celowniki ustawiane były na 1800m ;P

  • 66. Data: 2022-03-01 09:44:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Najlepiej przygotowani do zastrzeliwania samolotów byli podczas Wojny Secesyjnej.
    > Celowniki ustawiane były na 1800m ;P

    Mausery i Mosiny też tak miały.

    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2022-03-01 09:46:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Myśliwiec g* zrobi siłom na ziemi.

    Wiele myśliwców może zrzucać bomby, tylko, że okrutnie niecelnie, więc o
    ile mogą trafić w całe miasto, to w kolumnę czołgów o pojedynczym
    pojeździe już nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2022-03-01 09:49:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak masz strzelać stingerem w odrzutowiec, to w tyłek, w końcu na podczerwień
    naprowadzany.
    > Jak leci przodem to się chowasz, bo strzela.

    No, możesz jeszcze z boku strzelać.

    --
    Robert Tomasik

  • 69. Data: 2022-03-01 09:51:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Chyba kolumna V była elitarną Czeczena Magomeda
    > Tuszajewa -- została zdruzgotana... Polowano na
    > nią ze szczególnym zaangażowaniem...

    Jeśli wierzyć Internetowi, to miała oznaczenie "X". "V", to piechota
    morska. Ale ja nie wierzę, by Rosjanie byli takimi idiotami, by tak
    identyfikować swoje siły.

    --
    Robert Tomasik

  • 70. Data: 2022-03-01 09:53:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Mar 2022 09:46:41 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wiele myśliwców może zrzucać bomby, tylko, że okrutnie niecelnie, więc o
    > ile mogą trafić w całe miasto, to w kolumnę czołgów o pojedynczym
    > pojeździe już nie.

    Bomby moga byc naprowadzane laserem, lub inna metodą.

    Kolumna czolgow na drodze akurat swietny cel ... ale moga miec obrone
    plot.

    J.