  • 1. Data: 2005-02-06 15:52:53
    Temat: karta kredytowa BZ WBK a zakupy w zagranicznym sklepie internetowym !?!
    Od: "piotrek" <p...@o...pl>

    witam,
    mam kilka pytan odnośnie funkcjonowania karty kredytowtej bz wbk (visa classic
    silver); kilka razy dokonywałem tą kartą zakupów w pewnym sklepie interetowym w
    usa (sklep akceptuje karty wydane poza usa - tzw. internationale card);
    ostatnio gdy ponownie chciałem dokonać zakupów otworzyła mi się taka informacja:

    "Dear Customer:
    Unfortunately your card issuer will not authorize charges against this card.
    Please try another card and resubmit your order. Or you can place your order
    via fax, phone, mail, or email. We suggest that you print out a copy of your
    shopping cart for reference, as your order did not go through.

    Thank you "

    dodam że kartą tą płaciłem w tym sklepie 2 lub 3 razy już dokładnie nie
    pamiętam i wszystko było ok - kasa była ściągana z karty !

    czy ktoś może znać przyczynę co jest z tą kartą? czy to sklep nie chce za
    bardzo jej akceptować czy bank raczej boi się takich transakcji? nadmienę że
    wcześniej również miałem taką informacje po chyba 3 zakupach ale płaciłem wtedy
    kartą nie kredytowa tylko debetową (ale była wypukła - tez z bz wbk)

    uprzejmie proszę znawców w tej dziedzinie o pomoc;

    pozdrawiwam
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-02-09 00:11:11
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    piotrek wrote:
> [...]
    > kartą nie kredytowa tylko debetową (ale była wypukła - tez z bz wbk)
    >
    > uprzejmie proszę znawców w tej dziedzinie o pomoc;

    Hmmm...

    Nie jestem specjalistą... Ba, jestem laikiem w sprawach akceptacji kart
    w USA. Mogę tylko powiedzieć, że sam miałem podobny problem...
    U mnie transakcja nie doszła do skutku bo system weryfikował dane
    adresowe z rachunku z danymi moimi jako właściciela karty.

    Przytaczam odpowiedź z listu:
    It is up to your card issuer / bank to pass your address details on.
    You cannot register an address with AVS. If your bank does not pass
    information on or share AVS details then there is nothing you can do
    about this. Generally AVS details are only held within the country
    of issue of cards as well.

    Rozwiązanie które mi zaproponowali sprowadzało się do wysłania faksem
    ksera obu stron karty, co uczyniłem.
    Do takich celów polecam Visę CITI.
    Zresztą procedury hotelowe w USA sprowadzają się również do kserowania
    karty. ;-)
    Do takich celów polecam również Visę CITI.
    Jeśli będziesz miał potem obawy co do bezpieczeństwa, to możesz ją
    zastrzec a w 48h dostaniesz nową. :-)

    Tomek