  • 21. Data: 2003-05-07 09:21:05
    Temat: Re: karta mBanku a ust. o kredycie konsumenckim
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> wrote in message
    news:b995o6$saj$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > A ni widzisz różnicy pomiędzy umową, a reklamą?

    A czytales, milosniku mB, czesc tresci ustawy ? Jest pare postow wyzej.

  • 22. Data: 2003-05-07 11:22:31
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > NIE. I w umowie i reklamie musi być.
    > Popatrz na artykuł 19 Ustawy cytowany w poprzednim poście.

    Popatrz gdzie jest sankcja dla banku.
    --
    ___________ (R)

  • 23. Data: 2003-05-07 12:21:44
    Od: t...@p...onet.pl

    > Popatrz gdzie jest sankcja dla banku.

    Czy Ty nie umiesz czytać.
    *****************
    Art. 19. ustawy o kredycie konsumenckim:
    "W ustawie Kodeks wykroczeń dodaje się art. 138c w brzmieniu:
    1.
    2. Tej samej karze podlega, kto w ogłoszeniach i reklamach dotyczących
    kredytu konsumenckiego, określając warunki udzielenia
    kredytu, NIE PODAJE rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania."
    ********************
    Kto odpowiada za kształt strony internetowej mBanku, tego dotyczą sankcje. A
    poniewaz za wszystko odpowiada Prezes BRE, to on powinien bulić, oczywiście z
    własnej pensji. Nie dotyczy to wszystkich KK ale moim zdaniem tylko tych, które
    umozliwiają wzięcie kredytu powyżej dolnego progu z Ustawy.

    PS. Z tego co wiem to juz kilku Prezesów innych banków zapłaciło.

  • 24. Data: 2003-05-07 12:25:14
    Od: "pedroz" <p...@g...pl>

    >Popatrz gdzie jest sankcja dla banku.

    W obu punktach jesli potrafisz czytac.

    --
    pzdr
    pedroz

  • 25. Data: 2003-05-07 17:38:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredytu, nie podaje rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania."
    >
    > Jak widać nie ma pół, bo jest cała... ;-))

    Ale to jest przecież zmiana w ustawie Kodeks wykroczeń, a nie sankcja ustawy
    o kredycie! Prosty przykład: ewentualna nowelizacja tego przepisu nie będzie
    następowała przez zmianę ustawy o kredycie, tylko przez zmianę ustawy Kodeks
    wykroczeń.

    > No chyba że "rok - nie wyrok" ;-)

    Zapewne można przeprowadzić taką wykładnie "określania warunków kredytu", by
    sankcja w zasadzie nie miała zastosowania. Tym bardziej, że przepisów
    karnych nie wolno interpretować rozszerzająco.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 26. Data: 2003-05-07 17:52:59
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl> napisał w wiadomości
    > Na KK mBanku musze doniesc tyle makulatury, ze hoho. A konkurencyjnosc
    > oferty zadna, zwlaszcza w temacie uzbezpieczenia. W Millennium dalem
    > zaswiadczenie o zarobkach i mialem VC po tygodniu czy dwoch. W Citi
    > wystarczylo zaswiadzenie o zarobkach + historia rachunku z Mille i tez
    > mialem w dwa tygodnie swiezutkiego MC.

    A ja mam wrażenie, że przesadzacie. Mi wyszło, że muszę dać im zaświadczenie
    z pracy i kserokopię książeczki wojskowej. Ponieważ zaświadczenie i tak jest
    w większości banków, to szczerze mówiąc ja wolę sobie skserować książeczkę
    niż biegać za historią rachunku.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 27. Data: 2003-05-07 19:54:44
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Też Ci pisałem. Dla Ciebie tak, ale są ludzie których to nie nudzi.

    mnie tez nudzi, choc tez bardzo podoba mi sie kredyt mieszkaniowy KB
    i tez nie jestem bezkrytycznym milosnikiem mBanku (choc uzywam go intensywnie
    i **w pewnej klasie zastosowan** uwazam za bank wzorcowy).
    Mysle, ze kazdy kto czyta grupe regularnie doskonale zna Twoje poglady
    i czytanie ich 75 raz wylacznie wkurza.
    Sam pisze tu niewiele, wlasnie dlatego, zeby nie pisac w kolko tego samego
    i wszystkim to polecam, bo zamiast setek nudnych postow dziennie chcialbym
    przeczytac kilkadziesiat ciekawych...

    pozdrawiam

    romekk

  • 28. Data: 2003-05-08 06:48:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > i wszystkim to polecam, bo zamiast setek nudnych postow dziennie chcialbym

    Ogólnie rzecz biorąc masz racje. Ja też bym tak chciał. Tylko wtedy grupa ta
    stała by się bardzo elitarna. Jak pewno zauwazyłeś prawie codziennie pojawiaja
    sie nowe wątki o kredytach mieszkaniowych. Czy powinny być, jeżeli wcześniej
    temat został wyczerpany. Ludzie nie czytaja archiwum. Czy je ignorować. Moze
    tak. Pozdrowienia Tensor1

  • 29. Data: 2003-05-08 10:17:58
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    [...]

    > A ja mam wrażenie, że przesadzacie. Mi wyszło, że muszę dać im zaświadczenie
    > z pracy i kserokopię książeczki wojskowej. Ponieważ zaświadczenie i tak jest
    A mi wyszło że jedynie ksero książeczki wojskowej + DO do wglądu(ale ja
    zaznaczyłem opcję "wpływy na r-k")

    A w innych bankach , ech;-(

    [...]

    KJ

  • 30. Data: 2003-05-08 13:08:51
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b9daur$108$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > A mi wyszło że jedynie ksero książeczki wojskowej + DO do wglądu(ale ja
    > zaznaczyłem opcję "wpływy na r-k")
    >
    > A w innych bankach , ech;-(

    ...potrafi być lepiej ;] W Multi nie dawałem żadnego dokumentu, a opierali
    się na historii rachunku u nich. Nie bardzo więc rozumiem, dlaczego takiego
    samego mechanizmu nie mogli zastosować w mBanku?

    Pozdrawiam,
    Washko