  • 11. Data: 2007-06-29 13:43:01
    Temat: Re: kasjerka wydaje potwierdzenie ale co zrobila z pieniedzmi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 11:40:32 +0200, Holden Caulfield
    <n...@n...com> wrote:

    >Sytuacja niewiarygodna, ale to wlasnie zdarzylo sie na Bialobrzeskiej 68.
    >
    >Co robic w tej sytuacji???

    Iśc na policję.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 12. Data: 2007-06-29 13:57:22
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    "badzio" <b...@n...epf.pl> napisal w wiadomosci

    /ciach/
> [...]
    > takiej zasadzie wg mnie dziala agencja PKO BP przy sadzie ksiag
    > wieczystych w lodzi - koles ma wlasna firme a jest wywieszony szyld PKO
    > BP.
    > Zreszta - niedawno (jakis rok temu?) byla dosc glosna afera z jedna z firm
    > przyjmujacy oplaty (taniej niz poczta) - ludzie przez kilka m-cy oplacali
    > przerozne rachunki a po jakims czasie sie okazalo ze wlasciciel tejze
    > agencji nie przelewal tej kasy dalej, do wierzycieli. Ludzie zostali z
    > kwitkami potwierdzajacymi wplate, ktore zgodnie z prawem nie byly

    Jak domniemywam pan X zalozyl ta firme zgodnie z polskim prawem. Dlaczego to
    samo prawo nie chroni oszukanych obywateli zyjacych sobie spokojnie w naszym
    pieknym kraju, placacych podatki i utrzymujacych instytucje, ktore prawo
    tworza i egzekwuja?

    Z.

  • 13. Data: 2007-06-29 16:13:34
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Co robic w tej sytuacji???

    Zwrócic sie do PKO V o. w W-wie (na pismie) o wyjasnienie sytuacji. Jak nie
    wyjasnia to do centrali. JAk nie wyjasnia to moze prokuratura.

    Darek

  • 14. Data: 2007-06-29 16:32:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Holden Caulfield <n...@n...com> writes:

> [...]
    > potwierdzenia przelewow. Pod koniec czerwca dostaje upomnienie z PZU, ze
    > skladka za tamten okres nie wplynela. Idzie do agencji, gdzie kasjerka
    > mowi, ze potwierdzenie wydala przez pomylke (sic!!!) poniewaz wplacona
    > przez klienta gotowka byla za mala na pokrycie wszystkich rachunkow.
    > Na potwierdzeniu przelewu do PZU, ktore w tej chwili trzyma w reku (klient
    > w dobrej wierze dal do sprawdzenia i wyjasnienia sytuacji) stempluje
    > "ANULOWANO".
    >
    > Sytuacja niewiarygodna, ale to wlasnie zdarzylo sie na Bialobrzeskiej 68.

    Ja bym poszedl na policje, ale droga moze byc troche przez meke.
    Lepiej krytycznych dowodow nie dawac drugiej stronie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2007-06-29 16:32:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Holden Caulfield napisał(a):
    > Ale po co odpowiadasz nie na temat? Sytuacja nie dotyczyla mnie, a osoba
    > ktora w ten sposob chciala uregulowac rachunki ma konto, ale widocznie w
    > danej chwili ten sposob zaplaty byl dla niej najwygodniejszy. Agencje PKO
    > chyba dzialaja w granicach polskiego prawa, wiec pytam tutaj co na to prawo
    > i co mozna zrobic w takiej sytuacji.

    Tez mialem kiedys podobna sytuacje. Pani z agencji (PKO BP) przyjechala
    do mnie do domu (sic!) i wpierala mi, ze jej zaplacilem 100 PLN za malo.
    Sprawdzilem (dla swietego spokoju) i w portfelu mialem prawidlowa kwote
    (nie bylo nic za duzo) i pamietalem ze jak placilem to sie zgadzalo wiec
    odprawilem pania z agencji z kwitkiem. Mysle, ze chciala wyludzic 100 zl.

    > Ostatecznie zdecydowali sie przelac pieniadze z wlasnej kasy (jak
    > powiedziela kierowniczka tego calego interesu "dla swietego spokoju"), ale
    > problem jest nadal, bo PZU grozi sankcjami wlacznie z zerwaniem umowy
    > (ubezpieczenie na zycie, skladki oplacane przez 50 lat).

    Musialbys wykazac wine agencji. Szkoda ze potwierdzenia zostaly
    podsteplowane "anulowano", bo nijak nie jest sie w stanie udowodnic
    kiedy ten stempel zostal zrobiony. Z uwagi na powyzsze udowodnienie
    czegokolwiek bedzie praktycznie niemozliwe.
    Natomiast ja bym do agencji sie nie wybieral tylko przeslal do PZU
    potwierdzenie dokonania wplaty w agencji. No ale teraz to juz musztarda
    po obiedzie, bo powtierdzenie zostalo formalnie anulowane.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 16. Data: 2007-06-29 16:34:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ATZ Rzeszow napisał(a):
> [...]
    > spokojnie w naszym pieknym kraju, placacych podatki i utrzymujacych
    > instytucje, ktore prawo tworza i egzekwuja?

    Dlaczego nie chroni ? Przeciez mozna dochodzic swoich roszczen w sadzie
    powszechnym.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 17. Data: 2007-06-29 16:36:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> writes:

    > Jesli brak tej oplaty bedzie skutkowal jakimis stratami dla
    > wplacajacego - w gre wchodzi chyba tylko powodztwo cywilne wobec
    > agencji PKO BP. Ta agencja to nie dziala czasem na zasadzie ze pan X
    > przyjmuje wplaty pod szyldem PKO BP, w ich imieniu i dostaje za to
    > kase ale PKO nie bierze odpowiedzialnosci za kase, poki jej nie
    > otrzyma od tejze agencji?

    Nie jestem prawnikiem, ale uchylanie sie od odpowiedzialnosci
    za takie cos przez PKO BP byloby moim zdaniem dzialaniem w zlej
    wierze - jesli firma uzywa logo itp. PKO BP, jesli PKO BP o tym
    wie i nie ma nic przeciwko, jesli klient nie jest informowany ze
    nie ma do czynienia z prawdziwym PKO BP, to niestety PKO BP musi
    odpowiadac solidarnie z ta firma.

    Latwo sobie wyobrazic co by bylo, gdyby PKO BP za to nie
    odpowiadalo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-06-29 17:15:12
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Holden Caulfield zapodal(-a):
    > Sytuacja wygladala tak:
    > 2 kwietnia klient idzie do agencji PKO BP (podlegajacej pod V o. w
    > W-wie) z kilkomama rachunkami, m.in. skladka do PZU. Placi gotowka i
    [...]

    TV - to najlepiej dziala.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)