  • 21. Data: 2009-04-24 21:21:39
    Temat: Re: kk Alior i przeniesienie karty
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > każdy średnio kumaty pracownik kadr powinien takiego potwierdzacza
    > spuścić na drzewo, czyż nie?
    >
    > PG
    uprzedziłem kadrową, że będą dzwonić z banku i wyrażam zgodę na podanie
    info nt moich dochodów oraz zatrudnienia...bez tego żadnych informacji
    pracownik firmy by nie udzielił

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2009-04-25 07:17:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 23:21:08 +0200, Mithos napisał(a):

    > Jesteś pewien, że takie "uprzedzenie" ze strony pracownika jest
    > wystarczające do tego aby przekazać pewne, dosyć istotne dane,
    > całkowicie nieznajomej osobie przez telefon ?

    Tak, ponieważ oznacza to, że zainteresowana osoba wyraziła stosowną
    zgodę.
    Lepiej jest, oczywiście, jeśli bank posługuje się zaświadczeniem od
    pracodawcy, na którym jest napisane "wyrażam zgodę na potwierdzenie
    danych u pracodawcy".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 23. Data: 2009-04-25 08:06:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jesteś pewien, że takie "uprzedzenie" ze strony pracownika jest
    > wystarczające do tego aby przekazać pewne, dosyć istotne dane,
    > całkowicie nieznajomej osobie przez telefon ?

    to już zależy od konkretnej firmy, oczywiście jeżeli HR nie ma w
    zwyczaju udzielać info tel. to bank może wysłać zapytanie np. faksem lub
    pracownik musi donieść zaświadczenie o zarobkach (np. dla mnie to
    kłopotliwe)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2009-04-25 14:16:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd pisze:
> [...]
    > Lepiej jest, oczywiście, jeśli bank posługuje się zaświadczeniem od
    > pracodawcy, na którym jest napisane "wyrażam zgodę na potwierdzenie

    Bardzo często to nie działa ponieważ :

    a) pracownik takiej zgody udziela ustnie, więc osoba odpowiedzialna za
    przekazania informacji dalej, nie ma na to potwierdzenia,
    b) osoba przekazująca dalej informację o danym pracowniku nie może
    zweryfikować komu taką informację przekazuje.

    Dlatego też niektóre firmy nie udzielają żadnych informacji
    telefonicznie. Co więcej czasem w ogóle nie da się potwierdzić czy
    określona osoba w danym miejscu pracuje.

    --
    Mithos

  • 25. Data: 2009-04-25 15:24:36
    Od: Ra <a...@a...com>

    Mithos pisze:

> [...]
    > telefonicznie. Co więcej czasem w ogóle nie da się potwierdzić czy
    > określona osoba w danym miejscu pracuje.

    nie wiem czy przeniosę kartę ale mam nadzieję że kadry odmówią podania
    na telefon takich danych, jeśli nie dostanę przez to karty to trudno
    druga rzecz to jest przeniesienie karty a nie wniosek o nową, obecny
    wystawca nie dzwoni przecież do pracodawcy co rok
    kolejna rzecz odniosłem wrażenie że być może trzeba się zalogować u nich
    do mojego konta i tam też można sprawdzić wpływy- przy umowie o pracę
    dane są chyba jak najbardziej wiarygodne

  • 26. Data: 2009-04-27 21:41:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > telefonicznie. Co więcej czasem w ogóle nie da się potwierdzić czy
    > określona osoba w danym miejscu pracuje.

    Jasne, że może nie działać. Ale to zależy od relacji w firmie i
    generalnie podejścia pracownika HR do takiego przekazywania danych. U
    mnie jest tak, że piszę emila, iż z takiego a takiego banku mogą dzwonić
    i pytać, a ja wyrażam zgodę na podanie danych...to wystarczy ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2009-04-27 21:44:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > nie wiem czy przeniosę kartę ale mam nadzieję że kadry odmówią podania
    > na telefon takich danych, jeśli nie dostanę przez to karty to trudno
    powinny odmówić jeżeli wcześniej nie uprzedziłeś że bank będzie pytał,
    ale bank może też wysłać zapytanie faksem (pieczątki i podpisy) i wtedy
    nie widzę przeciwskazań, aby udzielić info

    > kolejna rzecz odniosłem wrażenie że być może trzeba się zalogować u nich
    > do mojego konta i tam też można sprawdzić wpływy- przy umowie o pracę
    > dane są chyba jak najbardziej wiarygodne
    ale to nie wszystko! bank chce wiedzieć czy masz tytuły egzekucyjne, czy
    firma nie jest w stanie upadłości, czy nie jesteś na okresie
    wypowiedzenia itp... o to również pytają, a z historii rachunku tego nie
    zobaczysz, nawet rmua tutaj nie pomoże

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2009-04-29 11:39:21
    Od: m...@g...com

    On Apr 24, 11:38 am, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Jak poczta nie nawali to we wtorek będzie.

    No rpawie - dziś dotarło (ale ja mieszkam na wsi więc ten jeden dzień
    jest w granicach błędu). Jakieś półtora tygodnia, czyli chyba całkiem
    nieźle.

    Do pełni szczęścia brakuje tylko tego, żeby dotarły jednak obydwie
    karty...

    mucher