  • 1. Data: 2010-03-24 21:51:38
    Temat: kk i wysokie bte
    Od: PP <n...@n...pl>

    W przypadku wielu kart bank wymaga oswiadczenia o poddaniu sie egzekucji
    na podstawie bankowego tytulu egzekucyjnego na ogromna kwote, np. 150
    tys. zl niezaleznie czy limit jest na 2 tys. czy na 20 tys. Nie boicie
    sie podpisywac takich oswiadczen? Wszak bte to bardzo niebezpieczny
    instrument prawny.

    Jakie banki daja kk w oswiadczeniem o bte uzaleznionym od limitu karty a
    nia na stala kwote (ja na razie znam alior)?

  • 2. Data: 2010-03-24 21:59:17
    Temat: Re: kk i wysokie bte
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    On 24 Mar, 22:51, PP <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > na podstawie bankowego tytulu egzekucyjnego na ogromna kwote, np. 150
    > tys. zl niezaleznie czy limit jest na 2 tys. czy  na 20 tys. Nie boicie

    Nie, bo wiem jak działa bte (do wysokości mojego zadłużenia, a nie do
    150 tys.)

  • 3. Data: 2010-03-24 22:03:02
    Od: PP <n...@n...pl>

    > Nie, bo wiem jak działa bte (do wysokości mojego zadłużenia, a nie do
    > 150 tys.)

    nie, bank moze wystawic na dowolna kwote do wysokosci oswiadczenia, a
    czy w rzeczywistosci masz wobec niego dlug, czy nie i na jaka kwote to
    juz nie ma znaczenia przy samym wystawieniu bte, dopiero pozniej, jak ty
    pozwiesz bank

    byly juz przypadki gdy bank wystawial bte na dawno splacony kredyt
    (jesli sie nie myle sygma bank w tym przodowal)

  • 4. Data: 2010-03-24 22:06:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 14:59:17 -0700 (PDT), Jacenty napisał(a):
    > Nie, bo wiem jak działa bte (do wysokości mojego zadłużenia, a nie do
    > 150 tys.)

    BTE działa do wysokości takiej o jakiej powie bank. A Ty się o tym dowiesz
    w momencie, gdy do Twoich drzwi zapuka komornik...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2010-03-24 22:24:21
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Gdyby hipotetycznie jakiś bank chciał mnie bezdpodstawnie wydymać na
    bte, to najlepiej aby próbował zrobić to na jak największą kwotę.
    Wtedy odszkodowanie i zadośćuczynienie będzie odpowiednio wyższe ;-)

  • 6. Data: 2010-03-24 23:41:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > BTE działa do wysokości takiej o jakiej powie bank. A Ty się o tym dowiesz
    > w momencie, gdy do Twoich drzwi zapuka komornik...

    Zaraz, zaraz... bank do nadani klauzuli wykonalnosci musi przedstawic
    dokument w ktorym bedzie podane zadluzenie. Sugerujesz, ze jakis bank
    sfalszowalby ksiegi zeby rozpoczac procedure egzekucyjna, ktora zaraz moze
    zostac podwazona? Slyszales o takim przypadku?

    MK

  • 7. Data: 2010-03-25 00:10:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" hoe804$9h5$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > jakis bank sfalszowalby ksiegi zeby rozpoczac procedure egzekucyjna, ktora zaraz
    moze zostac podwazona? Slyszales o takim

    Ja słyszałem o takim przypadku, gdy bank na rozprawie sądowej przyznał,
    iż dłużnik spłacił kredyt (po czasie) i sąd nakazał spłacenie ponowne. :)

    Ale jak znam życie (a nie znam) w istocie było nieco inaczej, choć
    pokrzywdzony niemal przysięgał mi, że właśnie tak było, jak mi mówił. :)
    (czyli tak, jak opisałem wyżej)

    Aby było śmieszniej, bank (jeden z największych w Polsce) reprezentowała
    krewna (czy powinowata) tego dłużnika. :) Być może niewiele brakowało do
    tego, aby i sędzią był człowiek z tej samej rodziny. :)

    -=-

    Jest taki film o samych swoich i tekst jakiś taki:

    -- sady sądami, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie

    -=-

    Ja żadnego procesu (poza połową jednego) nie przegrałem, ale różnie bywa. :)
    Teraz chyba mnie czeka proces z MediaMarkt -- o to, kto prawidłowo
    interpretuje ustawę antybublową. :) (chodzi o to, czy należy wziąć
    pod uwagę artykuł 4 czy 10, czy wszystkie) MediaMarktowi grozi w razie
    czego kara do wysokości 10% przychodu z ubroku. :) Prosiłem MediaMarkt
    o telefoniczny kontakt z Rzecznikiem Konsumentów lub z Inspekcją Handlową,
    ale MM odrzucił moją prośbę. :)

    -=-

    Ładne (równe -- o tej samej liczbie znaków) Ci linijki wychodzą. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-03-25 06:30:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 25, 1:10 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    > Ale jak znam życie (a nie znam) w istocie było nieco inaczej, choć
    > pokrzywdzony niemal przysięgał mi, że właśnie tak było, jak mi mówił. :)

    "Everybody lies."
    by Dr. Greg House.

  • 9. Data: 2010-03-25 09:55:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.03.2010 00:41), MK wrote:
> [...]
    > sfalszowalby ksiegi zeby rozpoczac procedure egzekucyjna, ktora zaraz
    > moze zostac podwazona? Slyszales o takim przypadku?

    Ale po co ma fałszować, skoro wystarczy że ma burdel i po prostu zapis o
    tym że spłaciłeś się gdzieś zawieruszy?

    p. m.

  • 10. Data: 2010-03-25 12:03:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mvoicem" hofc3v$qa$...@a...news.neostrada.pl

    > Ale po co ma fałszować, skoro wystarczy że ma burdel i po prostu zapis o
    > tym że spłaciłeś się gdzieś zawieruszy?

    Dlatego warto czasami ;) mieć potwierdzenie spłacenia. :)
    Jednego dnia TPSA przysyła mi przekazem pocztowym nadpłacone
    pieniądze a jakiś czas później jakaś groźna ;) firma z Zamościa
    straszy mnie, gdyż ponoć TPSA sprzedała jej moje długi...

    Kłamię, albowiem TPSA nie przysyła nadpłaty, lecz co najwyżej księguje w przyszłości?
    :)
    Niekoniecznie ;) kłamię -- TPSA przysłała, albowiem rozwiązałem z nią umowę. :)

    Gazowania przysyła prośbę o zapłatę. Wg mnie faktura została opłacona, na dodatek
    w terminie, ale gazownia ma inne zdanie. W trakcie uzgadniania (gdzie pokazany
    zostaje dowód zapłaty) gazownia twierdzi, że ta wpłata została zaksięgowana
    jako inna wpłata a ja nadal jestem winny!

    Reader's Digest zachęca mnie do obejrzenia czegoś -- zupełnie za darmo.
    Zachęcony biorę, ale za jakiś czas RD prosi pokornie o zapłatę. Ja na
    to, że nie zamawiałem niczego płatnego i paczkę mogę oddać. :) RD chce
    zapłaty -- sprawa ciągnie się chyba 10 lat. :) Zwykle wtedy odżywa, gdy
    gdzieś na grupie o tym napiszę. :)

    -=-

    Ale są i pozytywy. ;) Otrzymałem w przesyłce nieco za mało, zadzwoniłem,
    sprawdzono, przeproszono mnie i obiecano dosłanie reszty. :) Co prawda
    gdzieś w odległych zakamarkach tłucze się myśl, że podejmowanie decyzji
    dotyczącej sposobu dosłania trwało za długo... No -- ale ważne, ze decyzja
    co do przysłania zapadła. :)

    Inne pozytywy to przysyłanie w paczkach tego, co się zamawia. :)
    Ceny w sklepach wysyłkowych są niskie, kupowanie tam jest proste,
    rozmowy via m@il są owocne (w odróżnieniu do rozmów ,,bezpośrednich''),
    możliwość zasięgania języka (toż cały świat w zasięgu ręki) jest,
    więc i ochota na takie kupowanie jest.

    -=-

    Nie jest prawdą, jakoby wszyscy kłamali. :) Ale jest prawdą, że jeden
    kłamiący daje się we znaki mocniej niż stu prawdomówiących. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'