  • 1. Data: 2009-11-06 18:07:05
    Temat: kolejny zwolennik ZUS
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    http://kuczynski.blogbank.pl/2009/11/05/rewolucja-em
    erytalna/

    nie spodziewałem się po znanym ekonomiście takich stwierdzeń, pomijających
    i koszty ZUS,
    i demografię - zamiast tego marzenia o 'sprzyjaniu wzrostowi ludności'.
    na które jest chyba 15 lat za późno.
    Życie zweryfikuje czy demografia to mit i czy emerytury nie mogą być
    niższe.
    W wiekszości rozważan tego typu pomija się fakt, że środki OFE przed
    emeryturą mogą być dziedziczone,
    są to realne środki a nie wyliczenia wirtualnych obietnic, ktorych można w
    ogóle nie dotknąć.

    Brakuje odwagi, by rozwiązać problem KRUS i dziwne że jakoś teraz nikt
    nie przedstawia wyliczeń, z jakimi OFE-reformę wprowadzono. Demografia
    podaje na niepewne prognozy (jak analitycy ekonomii haha) ale opiera się
    również na historii i tego sie nie przeskoczy. Pozostają dzialania typu
    wydłużanie wieku emerytalnego i wysyłanie do roboty 17latków.

    --
    Z.

  • 2. Data: 2009-11-06 19:55:23
    Temat: Re: kolejny zwolennik ZUS
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Skladki OFE dziedziczone? Chyba nie jestes na biezaco. Polecam lekture
    ustawy z listopada 2008.

    D.

  • 3. Data: 2009-11-06 20:35:24
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote in message
> [...]
    > również na historii i tego sie nie przeskoczy. Pozostają dzialania typu
    > wydłużanie wieku emerytalnego i wysyłanie do roboty 17latków.

    nie dość że o dziedziczeniu mozesz zapomnieć. ... to powiem ci w "tajemnicy"
    że jest jeszcze gorzej.
    Ta kasa z Tobą ma tyle samo wspólnego co zapis na wirtualnym koncie w ZUS.
    Tak stwierdził Sąd Najwyższy.

    george.

  • 4. Data: 2009-11-06 21:26:26
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 06-11-2009 o 21:35:24 george <g...@v...pl> napisał(a):

    > nie do?ae ?e o dziedziczeniu mozesz zapomnieae. ... to powiem ci w
    > "tajemnicy"
    > ?e jest jeszcze gorzej.

    znam przypadki odziedziczenia i wyciągnięcia tych pieniędzy.

    > Ta kasa z Tob? ma tyle samo wspólnego co zapis na wirtualnym koncie w
    > ZUS.
    > Tak stwierdzi? S?d Najwy?szy.

    co masz na mysli ?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 5. Data: 2009-11-06 21:31:48
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 06-11-2009 o 20:55:23 Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    > Skladki OFE dziedziczone? Chyba nie jestes na biezaco. Polecam lekture
    > ustawy z listopada 2008.

    ok, wyjasniam, że chodzi mi o przypadek śmierci członka OFE,
    zatrudnionego, przed przejsciem na emeryturę.
    Spadkobiercy dostają kase. W ZUS też ?

    Jeśli wydłużą wiek emerytalny to szansa na takie przypadki wśród mężczyzn
    znacznie wzrośnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 6. Data: 2009-11-06 21:34:56
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Spadkobiercy dostają kase. W ZUS też ?
    >
    > Jeśli wydłużą wiek emerytalny to szansa na takie przypadki wśród mężczyzn

    ciekawe jak to wygląda w rzeczywistości, pewnie juz coś takiego sie zdarzyło
    (Ofe dzialaja juz 10 lat).
    Zna ktos taki przypadek ?

    george

  • 7. Data: 2009-11-06 21:36:53
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > znam przypadki odziedziczenia i wyciągnięcia tych pieniędzy.

    > co masz na mysli ?

    Sąd swierdził że pieniądze zgromadzone przez obywatela w OFE nie są jego
    własnoscią i nie może nimi dysponować wedle swego uznania (nawet po
    osiągnieciu wieku emerytalnego).

    george

  • 8. Data: 2009-11-06 21:39:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote in message

    > ciekawe jak to wygląda w rzeczywistości, pewnie juz coś takiego sie
> [...]

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,527656
    7,Sad_Najwyzszy_oddalil_kasacje_w_sprawie_OFE.html

    "W praktyce będzie dochodzić do sytuacji, kiedy pewne osoby będą żyły dłużej
    niż środki zgromadzone na ich kontach, przewidywane na określoną długość
    życia; w takim przypadku oczywiście ich świadczenia będą musiały być
    finansowane ze składek innych osób. W tej sytuacji należy uznać, że ta
    składka nie jest prywatną własnością ubezpieczonego" - powiedziała sędzia
    Wrębiakowska- Marzec

  • 9. Data: 2009-11-06 21:55:07
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 06-11-2009 o 22:39:55 george <g...@v...pl> napisał(a):

    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,527656
    7,Sad_Najwyzszy_oddalil_kasacje_w_sprawie_OFE.html

    > "W praktyce bedzie dochodziae do sytuacji, kiedy pewne osoby bed? ?y?y
    > d?u?ej
    > ni? ?rodki zgromadzone na ich kontach, przewidywane na okre?lon? d?ugo?ae
    > ?ycia; w takim przypadku oczywi?cie ich ?wiadczenia bed? musia?y byae
    > finansowane ze sk?adek innych osób. W tej sytuacji nale?y uznaae, ?e ta
    > sk?adka nie jest prywatn? w?asno?ci? ubezpieczonego" - powiedzia?a sedzia
    > Wrebiakowska- Marzec

    " Dodała, że składka ta ma charakter publiczno-prawny" to dlaczego
    rozliczenia są rzeczywiste np. między OFE?
    Środki zyją ? Toz to nawet nie po polsku.

    Jednak tego się można było spodziewac - sąd pewnie oparł się o model
    ubezpieczeniowy wypłat emerytur,
    czyli średnia krajowa zycia decyduje o podziale konta. Najbardziej
    przeraziło mnie to:
    Za niezasadne uznała powoływanie się na normy konstytucyjne o ochronie
    własności prywatnej, bo podlega ona ograniczeniom.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2009-11-06 21:58:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Za niezasadne uznała powoływanie się na normy konstytucyjne o ochronie
    > własności prywatnej, bo podlega ona ograniczeniom.

    czyli jesteśmy "na tej samej stronie".
    OFE od ZUS różni sie jedynie tym że z OFE zyja pracownicy i udziałowcy OFE a
    z ZUS'u pracownicy ZUS'u.

    george