  • 1. Data: 2009-08-07 20:26:51
    Temat: konto maklerskie demo, gra na gieldzie
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    Witam,
    Usilnie poszukuje konta maklerskiego demo, gdzie dzieki wirtualnym
    srodkom pienieznym, mozna typowac akcje grajac na gieldzie (wgpw).
    Jako ze jestem poczatkujacy , narazie nie wchodza w gre konta demo na
    akcje CFD (tylko takie znalzlem :( ). Chcialbym zobaczyc w jaki sposob
    mozna uzywac konta w domu maklerskim, jeszcze przed jego fizycznym
    zalozeniem. Czy mozecie pomoc ?

  • 2. Data: 2009-08-07 20:49:44
    Temat: Re: konto maklerskie demo, gra na gieldzie
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Niestety, dem w Polsce brak. Sa tylko prezentacje. Ale to w sumie wystarczy,
    zeby sie zorientowac o co chodzi. Poza tym obsluga jest tak prosta, ze po 1
    dniu mozna sie wszystkiego nauczyc.
    Dombrek

  • 3. Data: 2009-08-07 20:59:28
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 7 Sie, 22:49, "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zeby sie zorientowac o co chodzi. Poza tym obsluga jest tak prosta, ze po 1

    Szkoda ze nie ma :(
    Ok, dzieki za odpowiedz :)

    ps. a tak przy okazji , ja jako poczatkujacy na http://bossa.pl/oferta/#otwarcie
    widnieja informacje na temat pakietow zoltego i zielonych w sklad
    ktorych wchodzi 1 oferta lub 5 ofert . Co to sa te oferty ?

  • 4. Data: 2009-08-07 21:14:14
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Uzytkownik "LprzemekL"

    > ktorych wchodzi 1 oferta lub 5 ofert . Co to sa te oferty ?

    Odlóz mysli o graniu na co najmniej pól roku.

  • 5. Data: 2009-08-07 21:20:46
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    LprzemekL wrote:

> [...]
    > http://bossa.pl/oferta/#otwarcie widnieja informacje na temat pakietow
    > zoltego i zielonych w sklad ktorych wchodzi 1 oferta lub 5 ofert . Co to

    To jest po prostu 5 najlepszych ofert w danej chwili. Masz taką tabelę np.:

    sprzedaż wolumen
    10.00 5
    10.30 200
    11.20 17
    11.40 1000
    11.80 300

    (podobnie dla kupna)

    Za darmo widzisz tylko pierwszą ofertę, czyli wiesz, że możesz za 10 zł
    kupić ledwo 5 akcji. Jeśli chcesz np. kupić 500 po każdej cenie, to nie
    wiesz za ile poszła by taka transakcja (tutaj 5 za 10, 200 za 10.30, 17 za
    11.20 oraz 278 za 11.40) . Jeśli zapłacisz możesz zobaczyć trzy kolejne
    oferty, a nawet pięć. Jako początkującemu zupełnie ci się to nie przyda, bo
    raczej będziesz grał w dłuższej perspektywie niż intraday (chyba, że
    chciałbyś grać na baaaardzo mało płynnych papierach, ale wtedy oferty
    znajdziesz za darmo 15 minutowym opóźnieniem w interneie np. tutaj:
    http://notowania.pb.pl/instrument/PLHRDEX00021/harde
    x), a przed stratami
    zabezpieczysz się wystawiając normalne transakcje z limitem ceny. Pakiet
    zielony_1 kosztuje grosze, a dostajesz wszystko co niezbędne tj. notowania
    online i wykresy na żywo, oraz dostęp do analiz, danych itp.

  • 6. Data: 2009-08-07 22:07:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Uzytkownik "LprzemekL"

    > Odlóz mysli o graniu na co najmniej pól roku.

    Ale dlaczego? Nie bądź taki nadęty profesjonalista. Każdy kiedyś zaczynał.
    Ja miałem takie same pytania tylko byłem bardziej dociekliwy i mniej
    wygodny. Może ktoś mu wyjaśni "co to so te oferty?"

  • 7. Data: 2009-08-08 02:15:30
    Od: rafalskonecki <r...@g...pl>

    totus napisał(a):

    > Ale dlaczego? Nie bądź taki nadęty profesjonalista. Każdy kiedyś zaczynał.
    > Ja miałem takie same pytania tylko byłem bardziej dociekliwy i mniej
    > wygodny. Może ktoś mu wyjaśni "co to so te oferty?"

    Taaa!

    LprzemekL
    Ale po co demo? Ja kiedyś nie miałem internetu i jak zacząłem się
    interesować giełdą to spisywałem swoje abstrakcyjne transakcje w zeszycie
    bazując na danych z gazety. Rysowałem ładne tabelki i obliczałem na
    kalkulatorze zysk/stratę, zmianę % kapitału 8) hehehe. Nie miałem wtedy
    nawet pojęcia o czymś takim jak wolumen transakcji a już tym bardziej nie
    miałem pojęcia o ofertach. W gazecie publikowany był tylko kurs i zmiana %.
    Powodzenia!

    --
    Rafał Skonecki

  • 8. Data: 2009-08-08 07:33:33
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "LprzemekL" <z...@t...pl> napisal w wiadomosci
    r.googlegroups.com...
    > ps. a tak przy okazji , ja jako poczatkujacy na
    > http://bossa.pl/oferta/#otwarcie
    > widnieja informacje na temat pakietow zoltego i zielonych w sklad
    > ktorych wchodzi 1 oferta lub 5 ofert . Co to sa te oferty ?

    Skoro juz znasz adres http://bossa.pl/oferta
    proponuje przeczytac to co jest pod adresem http://bossa.pl/edukacja (troche
    na prawo w menu od oferty;)

    Tomek

  • 9. Data: 2009-08-08 08:21:30
    Od: iktorn <n...@e...com>

    LprzemekL pisze:
> [...]
    > akcje CFD (tylko takie znalzlem :( ). Chcialbym zobaczyc w jaki sposob
    > mozna uzywac konta w domu maklerskim, jeszcze przed jego fizycznym

    Zamiast demo graj za prawdziwe $$$.
    Jeśli zaczniesz od demo nie edukując się i parę razy będziesz miał
    farta, to potem wtopisz rzeczywistą kasę bo zgubi Cię pewność siebie.
    A jak zaczniesz grać za własne, to podejdziesz do tego jak należy -
    czytając, analizując i dopiero wtedy podejmując decyzję o wydaniu
    każdego grosika. A jeżeli tak nie zrobisz, to topniejąca gotówka szybko
    Cię do tego zmusi.

    Jeśli zaczniesz od Wig20 i najbardziej płynnych spółek mwig40/swig80 to
    wystarczy Ci 1 najlepsza oferta (zółty/zielony1) .

  • 10. Data: 2009-08-08 09:47:58
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    witam,
    ok,
    dzieki wszystkim za wyjasnienia :),
    ku gwoli scislosci, nigdy wczesniej nie interesowalem sie czyms takim
    jak gra na gieldzie, tylko slyszalem o notowaniach w telewizji, nie
    interesowalo mnie to kompletnie.

    Delfino Delphis wrote:
> [...]
    taka transakcja (tutaj 5 za 10, 200 za 10.30, 17 za 11.20 oraz 278 za 11.40)

    dzieki wielkie za wyjasnienie z przykladem :)
    tak w ramach ciekawosci, jak obliczyles ze wyszlo Tobie 278 za 11.40 ?

    iktorn wrote:
    > Jeśli zaczniesz od Wig20 i najbardziej płynnych spółek mwig40/swig80 to wystarczy
    Ci 1 najlepsza oferta (zółty/zielony1) .

    Ok, dzieki :)