  • 11. Data: 2002-07-09 11:20:38
    Temat: Re: kradzież karty kredytowej - pytanie (długie)
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Hehe- ja mam taki zwyczaj, że ciągnę ile się da za pinpad i ustawiam go sobie tak jak
    mi
    wygodnie i bezpiecznie. Jak sprzedawczyni jest szybka, to jej się czasem udaje złapać
    posa
    zanim spadnie na podłogę ;-)
    Polecem wszystkim- pinpady są dla klientów, a nie dla sprzedawców.
    Grzegorz

  • 12. Data: 2002-07-09 14:27:22
    Od: "JackT" <j...@D...THIS.inetia.pl>

    Użytkownik "Robert Bodziony" <R...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:agc8b6$b9i$1@news.gazeta.pl...

    > Czy ktoś może mi powiedzieć jak mogli ukraść tak pieniądze z bankomatu?
    Przypuszczam, że istnieją złodziejskie bazy danych podejrzanych PINów i
    skradzionych kart...

    > Jak można mając tylko kartę dostać się na konto i wybrać pieniądze ?
    Nie wiem. :(

    > Jakoś da się odczytać PIN z karty ?

    Nie. Chyba, że mając pod ręką zcrackowany bankomat...

    > Da się jakoś zareklamować te transakcje? Wiem przecież ze ona ich nie
    > dokonała ?

    Bezskutecznie. Wszystkie regulaminy nie uwzględniają reklamacji transakcji
    przy użyciu PINu

    > Jak się zabezpieczyć przed czymś takim - (pozbyć kart? ;) )

    Tak. Niestey... ;> Podobnie, jak przed kradzieżami kieszonkowymi można
    zabezpieczyć się nie nosząc nic w kieszeniach...

    Jeszcze uwaga: (inaczej byłby to pezprzedmiotowy post):
    Zapisaywanie PINu na karcie nie jest takie głupie. Tylko trzeba ten pin
    zaszyfrować dodając do poszcz. cyfr modulo 10 np. datę urodzenia małżonki i
    zapisać w odwrotnej kolejności. Co robi złodziej karty z wypisanym PINem?
    Wstukuje go. I karta niknie w czeluściach bankomatu.

    Dziekuje. Pozdrawiam. < < < JackT > > >