  • 1. Data: 2002-07-08 14:41:42
    Temat: kradzież karty kredytowej - pytanie (długie)
    Od: Robert Bodziony <R...@i...pl>

    Hej
    Opisze najpierw sytuacje która miałš miejsce w pištek.Teœciowej mojej
    ukradziono torebke z niej ukradł złodziej tylko karte kredytowš(PKO BP -
    Visa Elektron) i drobne co do grosza.Teœciowa dopiero po 1h - 2h
    zorientowała sie że została okradziona natychmiast zadzwoniła do mnie, a ja
    zadzwoniłem do banku zeby zastrzec kartę.Okazało się ze złodziej(e) wybrali
    pienišdze z bankomatu (daty transakcji minuta po minucie i kwoty równe)
    wiec raczej odrazu było to widomo że wybrali z bankomatu,a nie dokonali
    zakupu,na szczęœcie teœciowa miała limit dzienny 300 zł wiec tylko tyle
    ukradli.Oczywiœcie każdy twierdzi że miała zapisany PIN (pewnie wiekszoœć
    na grupie też,Bank i Policja),ale akurat dobrze jš znam i wiem że go nie
    miała zapisanego nigdzie!!! (na 200%).Druga sprawa wybierała ostatnio
    pienišdze gdzies ze 10 dni - 2 tygodnie temu,a nie wyglšda na jakoœ
    specjanie bogatš osobe i nie uwierze,że złodzieje przez 2 tygodnie chodzili
    za niš (tzn że wtedy podejrzeli kod).
    Czy ktoœ może mi powiedzieć jak mogli ukraœć tak pienišdze z bankomatu?
    Jak można majšc tylko kartę dostać się na konto i wybrać pienišdze ?
    Jakoœ da się odczytać PIN z karty ?
    Da się jakoœ zareklamować te transakcje? Wiem przecież ze ona ich nie
    dokonała ?
    Jak się zabezpieczyć przed czymœ takim - (pozbyć kart? ;) )
    Robert

  • 2. Data: 2002-07-08 14:52:56
    Temat: Re: kradzież karty kredytowej - pytanie (długie)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert Bodziony"
    > (...) Druga sprawa wybierała ostatnio
    > pienišdze gdzies ze 10 dni - 2 tygodnie temu,

    moze kupowala cos w MediaMarkt lub innym supermarkecie gdzie potwierdza sie
    transakcje bezgotowkowa PINem. Te pin-pady sa wyjatkowo bemyslnie skonstruowane
    i udostepniane klientowi tez bez pomyslunku - w takiej kolejce najlatwiej poznac
    PIN nie mowiaz juz o kamerach przemyslowych ktore kasy przeciez obserwuja
    dokladnie ;-))

    > Jak się zabezpieczyć przed czymœ takim - (pozbyć kart? ;) )

    jest jeszcze inne wyjscie - uzywac karty tylko z ubezpieczeniem dzialajacym
    przed zgloszeniem (przynajmniej kilka godzin)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-08 14:53:52
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert Bodziony"
    > z niej ukradł złodziej tylko karte kredytowš(PKO BP -
    > Visa Elektron) i drobne co do grosza.

    to nie jest karta kredytowa
    polecam www.karty.pl
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-07-08 15:59:01
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Robert Bodziony" <R...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:agc8b6$b9i$1@news.gazeta.pl...
    > Jak się zabezpieczyć przed czymś takim - (pozbyć kart? ;) )

    Mowisz o elektronie, a na ta mozesz wybrac najczesciej max. saldo. Dobrze
    jest wiec miec konto podpiete specjalnie do karty i "ladowac" przed
    zakupami/wybieraniem gotowki. A tak trzymac 0zl.

    Pomylka nie jest posiadanie karty, ale konta w PKO BP!

    pzdr

  • 5. Data: 2002-07-08 16:01:49
    Od: Robert Bodziony <R...@i...pl>

> [...]
    > w takiej kolejce najlatwiej poznac PIN nie mowiaz juz o kamerach
    > przemyslowych ktore kasy przeciez obserwuja dokladnie ;-))

    hmm a takie Pinpady drukuja na pasku twój PIN?
    robert

  • 6. Data: 2002-07-08 16:17:20
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Bodziony" <R...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:agc8b6$b9i$1@news.gazeta.pl...
    > Hej
    > Opisze najpierw sytuacje która miałą miejsce w piątek.Teściowej mojej
    > ukradziono torebke z niej ukradł złodziej tylko karte kredytową(PKO BP -
    > Visa Elektron)

    VE nie jest kartą kredytową. W przeciwnym razie straty byłyby zdecydowanie
    wyższe niż Twoje 300zł

    > Czy ktoś może mi powiedzieć jak mogli ukraść tak pieniądze z bankomatu?

    Podejrzeć PIN jak ktoś płaci w sklepie, chyba że używany jest wyłącznie
    podpis to jest problem.

    BTW: w sobotę byłem w REALu i stojąc w kolejce do jednej kasy poznałem numer
    PIN osoby stojącej przy drugiej kasie obok.
    Dodam, że nie musiałem się wcale wysilać, a mi osobiście nie zależało na
    poznaniu tego numeru, a mimo to wszystko było widać jak na dłoni.
    Poprostu ten PIN, aż sam się prosił, aby go zapamiętać ;-)

    > Jak się zabezpieczyć przed czymś takim - (pozbyć kart? ;) )

    TAK, jest to jedyny 100% sposób ;-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-07-08 16:34:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert Bodziony"

    > hmm a takie Pinpady drukuja na pasku twój PIN?

    pinpad to klawiaturka, a poznac PIN mozna widzac co klient na niej stuka
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-07-09 08:39:50
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert Bodziony <R...@i...pl> wrote:
    > Hej
    > Opisze najpierw sytuacje która miałš miejsce w pištek.Teœciowej mojej
    > ukradziono torebke z niej ukradł złodziej tylko karte kredytowš(PKO BP -
    > Visa Elektron)
    To nie jest karta kredytowa!

    > Czy ktoœ może mi powiedzieć jak mogli ukraœć tak pienišdze z bankomatu?

    Wystarczy, że podpatrzyli gdziekolwiek PIN. NA przykład w sklepie.

    > Jak można majšc tylko kartę dostać się na konto i wybrać pienišdze ?
    Nie da się.

    > Jakoœ da się odczytać PIN z karty ?
    Nie da się.

    > Da się jakoœ zareklamować te transakcje? Wiem przecież ze ona ich nie
    > dokonała ?

    Nie da się.

    > Jak się zabezpieczyć przed czymœ takim - (pozbyć kart? ;) )

    Nie używać kart w miejscach, gdzie wymagany jest PIN.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-07-09 08:40:26
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert Bodziony <R...@i...pl> wrote:
    > hmm a takie Pinpady drukuja na pasku twój PIN?

    Nie. Ale następna osoba widzi dokładnie co podajesz.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 10. Data: 2002-07-09 08:41:59
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "Szymon" <w...@p...com> wrote in message
> [...]
    > zakupami/wybieraniem gotowki. A tak trzymac 0zl.
    >
    > Pomylka nie jest posiadanie karty, ale konta w PKO BP!

    A mógłbyś tę swoją"tezę" uzasadnić?