  • 41. Data: 2009-12-22 11:21:36
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 10:43:42 +0100, darek napisał(a):

    > Tak. Dla osób indywidualnych. Nie wynika to jedynie z polityki
    > marketingowej danego banku a raczej z polityki promowanej przez Zwiazek
    > Banków Portugalskich. Na marginesie z rzeczy bardzo przyziemnych i to
    > tez w doslownym slowa tego znaczeniu - Portugalia ma podobna ilosc
    > bankomatów co Polska, ok. 15 tys, co przy fakcie 4 krotnie mniejszej
    > liczbie ludnosci i faktu, ze jest to wspólna, zintegrowana siec z
    > szerokim zakresem uslug dodatkowych ....drastycznie dyskawlifikuje nas w
    > zakresie dostepnosci uslug.

    Czyli spokojnie można jechać na wakacje z samymi kartami w kieszeni ;)

    Xenocide

  • 42. Data: 2009-12-22 12:13:17
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Michał Kurowski" <m...@g...pl> wrote in message

    > Nie, z ruchu lewostronnego zrezygnowali w 1928.

    Jaka trabka?

  • 43. Data: 2009-12-22 16:16:16
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-21 23:25, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Ale w niemieckich sklepach internetowych do platnosci mozna po prostu
    > podac numer konta - nie trzeba miec karty Visa czy MC.
    > Tak wiec zdalnie w pewnym sensie da sie zaplacic.

    No i fajnie, tylko jak z płatnościami zagranicznymi? Trzeba sobie druga
    karte wyrabiac?

    > Z tym, ze w dlugim okresie, korzystanie z takiego systemu jest drozsze.

    Bo ja wiem? To Visa i MC dbają o promocję, rozwój i obsługę systemu. Te
    pieniądze i tak by trzeba było zapłacić

    > W stylu 5% prowizji przy platnosci karta Polcardu? ;)

    Raczej w stylu: prowizja od Visy/MC jest wyższa, a do tego nie
    pozwolimy, żeby ten fagas, z biurowca 200m dalej, był z nami w tym samym
    interesie. Bussines is bussines, ale zbankrutujemy a nie damy mu zarobić.

    --
    Raf

  • 44. Data: 2009-12-22 16:18:25
    Temat: Re: kraj z bankowoscialepsza od polskiej
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-22 09:02, Valdi pisze:
    > A tak na marginesie spotkal ktos w Polsce placówki bankowe/sklepy, w których
    > obok siebie stalo by kilka takich samych bankomatów? :)

    Jak daleko to jest "obok siebie"? W toruńskim Carrefourze stoją Euronet
    i BZWBK.

    --
    Raf

  • 45. Data: 2009-12-22 16:22:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 22.12.2009 17:16, Rafał wrote:

    > No i fajnie, tylko jak z płatnościami zagranicznymi? Trzeba sobie druga
    > karte wyrabiac?

    Tak.
    Podobnie jak u nas przy koncie, gdzie w standardzie dostajesz np. karte
    Maestro.

    > Bo ja wiem? To Visa i MC dbają o promocję, rozwój i obsługę systemu. Te
    > pieniądze i tak by trzeba było zapłacić

    A co tu jest do promowania?

    Za rozwoj i obsluge systemu placa raczej klienci, za posrednictwem
    sklepow placacych dosc wysokie prowizje.

    http://wpkg.org

  • 46. Data: 2009-12-22 16:23:15
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 22.12.2009 17:18, Rafał wrote:

    > Jak daleko to jest "obok siebie"? W toruńskim Carrefourze stoją Euronet
    > i BZWBK.

    "Takich samych" - czyli np. bankomat BZWBK obok bankomatu BZWBK obok
    bankomatu BZWBK.
    Przynajmniej ja tak zrozumialem ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 47. Data: 2009-12-22 17:17:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > "Takich samych" - czyli np. bankomat BZWBK obok bankomatu BZWBK obok
    > bankomatu BZWBK.
    > Przynajmniej ja tak zrozumialem ;)

    oj takie przypadki są spotykane, stoją obok siebie (5m) bankomaty BZWBK,
    PKO rowniez widzialem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 48. Data: 2009-12-22 17:26:51
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-22 17:23, Tomasz Chmielewski pisze:
    > "Takich samych" - czyli np. bankomat BZWBK obok bankomatu BZWBK obok
    > bankomatu BZWBK.
    > Przynajmniej ja tak zrozumialem ;)

    A no tak, nieprzytomny byłem. Szeroka, Toruń, PKO, tylko nie wiem które.
    Chyba BP. Z 10m od siebie. No i BZWBK, I oddział, tutaj to nawet z 3m od
    siebie.

    --
    Raf

  • 49. Data: 2009-12-22 17:48:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "pmlb" <p...@d...com> writes:

    > Wszytko pieknie, tylko podaj prosze do wiadomosci ile w ten sposob
    > perzejeto hasel do bankow?
    > Sa takie dane?

    Mozna szacowac. Bylo sporo przypadkow dosc niedawno, mechanizm nieco
    inny.

    > Zludzenia?
    > Napisalem, podaj przypadek przejecia konta poprzez "pdsluchanie"
    > transmisji szyfrowanej.

    A co to jest podsluchanie? Jakie znaczenie ma samo "podsluchanie"?

    Realny problem to np. atak na dostep internetowy do banku, zakladajac
    uzycie typowej i typowo skonfigurowanej przegladarki, "publicznego"
    dostepu do sieci itd. Samo "podsluchanie" transmisji np. ADSL albo
    Ethernet to jest tylko czesc metody, wazne sa zalozenia i cel, nie
    metoda.

    > Ja nie pytam o mozliwosci - bo takie na pewno sa tylko o praktyke.
    > 95% wlamu, to wejscia z wewnatrz.

    Podaj zrodlo tej informacji.
    Owszem, kiedys bylo tak, ze wiekszosc atakow pochodzila z wnetrza sieci,
    ale nie wiem czy to bylo 95%, oraz to dotyczylo raczej innych atakow.
    Nie ma zadnej uniwersalnej zasady na ten temat.

    > Nie mam na mysli wyludzenia certyfikatow, ale ich konkretnego zastosowania.
    > Najslabsze ogniow to sam bank wewnatrz.

    Niekoniecznie.
    Jesli wyludzisz certyfikat (to nie jest zaden specjalny problem) oraz
    masz mozliwosc przekierowania ruchu klienta do swojej maszyny, to typowo
    jestes w stanie zrobic co chcesz z dostepem do konta klienta (+/- limity
    itp). Ta mozliwosc ma kazdy provider w lancuchu klient-bank, dodatkowe
    mozliwosci sa takze w przypadku np. wifi, niezabezpieczonych fizycznie
    kabli, trucia DNSow falszywymi rekordami itd.

    Bank moze byc najslabszym ogniwem w porownaniu do dobrze zarzadzanej
    sieci (terminala), z zabezpieczonym odpowiednio DNSem, z zupelnie inna
    niz domyslna konfiguracja przegladarki itd. Wtedy tak. Natomiast
    porownywanie do tzw. Kowalskiego z Windows XP OEM i neostrada jest
    nieporozumieniem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2009-12-22 17:59:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Rafał" news:hgqrl6$3dg$2@atlantis.news.neostrada.pl

    > Jak daleko to jest "obok siebie"? W toruńskim Carrefourze stoją Euronet
    > i BZWBK.

    20cm? jeden bankomat obok drugiego (np. 6) tej samej sieci/banku :)