  • 31. Data: 2009-12-21 22:25:23
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.12.2009 23:17, Rafał wrote:

    > I można nią płacić zdalnie, np. przez Paypal?

    PayPal przyjmuje platnosci karta Visa/MC - a niemiecka karta EC jest
    rowniez karta Maestro, wiec nie. Z drugiej strony, konto PayPal mozna
    zasilic przelewem - wiec tak.

    Ale w niemieckich sklepach internetowych do platnosci mozna po prostu
    podac numer konta - nie trzeba miec karty Visa czy MC.
    Tak wiec zdalnie w pewnym sensie da sie zaplacic.

    > Większość tych systemów
    > rozwijała się równolegle do Visy/MC. Więc to jest zwyczajnie bardziej
    > zaszłość historyczna niż rzeczywista potrzeba. W Polsce nie bardzo był
    > sens stawiania całego systemu od podstaw, skoro można było kupić gotowe
    > rozwiązanie, do tego powszechnie akceptowalne (poza Niemcami
    > oczywiście).

    Z tym, ze w dlugim okresie, korzystanie z takiego systemu jest drozsze.

    > Wyważanie otwartych drzwi chyba nie jest popularne w
    > bankowości. A do tego dodajmy legendarną pazerność polskiego
    > "przedsiębiorcy".

    W stylu 5% prowizji przy platnosci karta Polcardu? ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 32. Data: 2009-12-21 22:28:55
    Od: Pawel <p...@p...wp.pl>

    On 21 Dez., 19:19, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
    > "Arek"news:hgoaej$nk4$1@news.onet.pl

    > Zacytowałeś tylko fragment wypowiedzi Tomka, która przekłada się na szerszą
    > całość. Mianowicie sama cena kredytu to jedno (ten element występuje w całej
    > strefie euro), procedury to drugie. Łatwość dostania kredytu hipotecznego w
    > przypadku Niemiec przekłada się na "łatwiejsze życie klienta" - niższe raty
    > (strefa euro) i co dość ważne mniej czasu spędzonego nad szeroko rozumianą
    > papierkologią.

    Ale nawet cena kredytu w EUR w Niemczech moze byc wieksza niz w Polsce
    (oczywiscie tez w EUR), tak bylo w okresie banki mieszkaniowej jakis
    rok tem, prawie zaden niemiecki bank nie dawal kredytu na ponad 100%
    wartosci nieruchomosci.

    pzdr

    Pawel

  • 33. Data: 2009-12-21 22:37:34
    Od: Pawel <p...@p...wp.pl>

    > W duzej ilosc sklepow internetowych w Niemczech mozna po prostu
    podac
    > numer konta bankowego - odpowiednia kwota zostanie z niego sciagnieta.
    > Korzysta sklep (nie placi prowizji za platnosc karta) i klient (bo to on
    > w efekcie placi owa prowizje). Z tego co sobie przypominam, nie ma
    > takiej mozliwosci w polskich sklepach internetowych. Tzn. sa jakies
    > platnosci mBank, platnosci Inteligo i pare innych bankow, ale nie ma
    > (chyba?) zadnego systemu, z ktorego mozna byloby skorzystac bedac
    > klientem _dowolnego_ banku.

    W Niemczech do obciazania konta dluznika przez wierzyciela nie
    potrzebne jest zadne upowaznienie tego pierwszego zlozone w jego
    banku. W Polsce do polecenia zaplaty cos takiego jest konieczne i
    dlatego takie rozliczenie byloby malo sensowne w przypadku
    nieregularnych naleznosci dla sklepow internetowych.

    Generalnie w Niemczech jest o wiele wiecej transakcji obciazeniowych
    niz w PL, prawie kazdy rachunek telefoniczny, za prad czy gaz placony
    jest ichnim poleceniem zaplaty: po prosto podpisujesz kontrakt z
    dostawca i raz na miesiac widzisz obciazenie na swoim koncie.

    Z innych ciekawych rzeczy za Odra:
    - 5 najwiekszych bankow daje swoim klientom darmowe wyplaty ze
    wszystkich swoich bankomatow (tzn klient Dresdnera za darmoche wyplaca
    pieniadze z bankomatu Postbanku) - u nas chyba nie do pomyslenia
    - relkamacje kard kredytowych rozpatrywane sa superszybko - jeden
    telefon i zwracaja Ci sporna kwote, sama reklamacja wyjasniana jest w
    ciagu tygodnia.
    - zwykle przelewy krajowe z banku do banku ida 2 dni, tu akurat sa
    lata swietlne za Elixirem.

    Pzdr

    Pawel

  • 34. Data: 2009-12-21 22:50:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.12.2009 23:37, Pawel wrote:

> [...]
    > - relkamacje kard kredytowych rozpatrywane sa superszybko - jeden
    > telefon i zwracaja Ci sporna kwote, sama reklamacja wyjasniana jest w

    Poza moim znajomym, ktory walczy o swoje ~3000 euro juz pare miesiecy ;)

    > - zwykle przelewy krajowe z banku do banku ida 2 dni, tu akurat sa
    > lata swietlne za Elixirem.

    Z innych ciekawostek.

    Banki z doestepem przez internet (nie wiem czy wszystkie - te, z ktorymi
    sie spotkalem tak maja) z jakiegos powodu nie trzymaja historii
    transakcji dluzej niz 3-6 miesiecy - po tym terminie, jedynym sposobem
    jest przegladanie "papierkow". Naturalnie, zeby zabawa w detektywa byla
    ciekawsza, na papierowych wyciagach nie ma numeru konta, na ktore
    przelewalismy pieniadze...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 35. Data: 2009-12-21 22:52:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.12.2009 23:28, Pawel wrote:

> [...]
    > (oczywiscie tez w EUR), tak bylo w okresie banki mieszkaniowej jakis
    > rok tem, prawie zaden niemiecki bank nie dawal kredytu na ponad 100%

    Szczesliwy ten, kto wzial kredyt, gdy euro kosztowalo 5 zl.

    Gorzej maja ci, co wzieli kredyt z 1 EUR = 3 zl.

    A cala reszta - siwe wlosy od patrzenia na wykresy kursow walut ;)

    (zakladajac, ze zarabiaja w zlotowkach).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 36. Data: 2009-12-21 23:16:48
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Bez zartow. Takie rzeczy dzieja sie codziennie. Jedyne co mozna
    > powiedziec to to, ze nie kazda instalacja, transmisja itp. jest
    > podatna na dany atak :-)

    Wszytko pieknie, tylko podaj prosze do wiadomosci ile w ten sposob perzejeto
    hasel do bankow?
    Sa takie dane?

    > Albo inaczej: prawidlowe i caly czas uaktualniane instalacje _raczej_
    > nie sa podatne na publicznie _znane_ ataki - ale lista warunkow nie jest
    > krotka. Typowo skonfigurowany Firefox albo inny IE jest podatny na znane
    > ataki, np. przy uzyciu wyludzonego certyfikatu oraz jakiejs zdrady
    > z DNSem (np. poisoning) lub routingiem (byl nawet znany przypadek
    > wyludzenia certyfikatow dla microsoft.com - masz jeszcze jakies
    > zludzenia?).

    Zludzenia?
    Napisalem, podaj przypadek przejecia konta poprzez "pdsluchanie" transmisji
    szyfrowanej.
    Ja nie pytam o mozliwosci - bo takie na pewno sa tylko o praktyke.
    95% wlamu, to wejscia z wewnatrz. A nie z zewnarz (Znasz sie wiec wiesz o
    czym mowie).
    Przegladnelem prasowke w tym zakresie (moze niedokladnie) i nie znalazlem
    ani jednego doniesienia o takim przejeciu danych.
    Nie mam na mysli wyludzenia certyfikatow, ale ich konkretnego zastosowania.
    Najslabsze ogniow to sam bank wewnatrz.

  • 37. Data: 2009-12-21 23:57:10
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Czyli podstaowy banking jest darmowy jak w UK?

    Nie, z ruchu lewostronnego zrezygnowali w 1928.

  • 38. Data: 2009-12-22 08:02:04
    Temat: Re: kraj z bankowoscialepsza od polskiej
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Pawel"
    z.googlegroups.com

> [...]
    > wszystkich swoich bankomatow (tzn klient Dresdnera za darmoche wyplaca
    > pieniadze z bankomatu Postbanku) - u nas chyba nie do pomyslenia

    To by u nas przeszlo jak bysmy mieli silnego monopoliste w zakresie
    bankomatów :)
    Z tego co pamietam sojusz kilku banków byl wymierzony w sparkasse i jej
    liczbe bankomatów (pozycja dominujaca? - nigdy sie tym nie interesowalem,
    ale w mediach jakis czas temu troche o tym mozna bylo uslyszec i poczytac),
    która niechetnie za darmowe dla klientów innych banków uzyczala swoje
    maszyny.
    A tak na marginesie spotkal ktos w Polsce placówki bankowe/sklepy, w których
    obok siebie stalo by kilka takich samych bankomatów? :)

    > - relkamacje kard kredytowych rozpatrywane sa superszybko - jeden
    > telefon i zwracaja Ci sporna kwote, sama reklamacja wyjasniana jest w
    > ciagu tygodnia.

    Przerabialem i musze przyznac jedno - poczucie, ze nie traktuja czlowiek jak
    zlodzieja jest bardzo przyjemnie, szczególnie kiedy ktos doswiadczyl
    potraktowania wlasnej osoby jak pospolitego zlodzieja przez "polskie banki"
    :)

    > - zwykle przelewy krajowe z banku do banku ida 2 dni, tu akurat sa
    > lata swietlne za Elixirem.

    Idzie przezyc, szczególnie kiedy rachunki za media same sa sciagane z konta
    :)

  • 39. Data: 2009-12-22 09:43:42
    Od: "darek" <b...@h...pl>

    Uzytkownik "pmlb" napisal w wiadomosci news:
    > Czyli podstaowy banking jest darmowy jak w UK?

    Tak. Dla osób indywidualnych. Nie wynika to jedynie z polityki marketingowej
    danego banku a raczej z polityki promowanej przez Zwiazek Banków
    Portugalskich. Na marginesie z rzeczy bardzo przyziemnych i to tez w
    doslownym slowa tego znaczeniu - Portugalia ma podobna ilosc bankomatów co
    Polska, ok. 15 tys, co przy fakcie 4 krotnie mniejszej liczbie ludnosci i
    faktu, ze jest to wspólna, zintegrowana siec z szerokim zakresem uslug
    dodatkowych ....drastycznie dyskawlifikuje nas w zakresie dostepnosci uslug.

    darek

  • 40. Data: 2009-12-22 09:53:20
    Od: "czytacz" <n...@n...ru>

    > oraz nie ma przelewow zagranicznych przez net, co w polskich bankach robi
    > sie juz powoli standardem.
    Jak najbardziej sa przelewy zagraniczne przez siec - np. w HSBC. Robilem
    przelew do mBanku i doszlo w 1 dzien. Inna sprawa ze sporo kosztuje...