  • 1. Data: 2012-07-16 21:49:11
    Temat: kredyt hipoteczny - pko bp
    Od: "szymek" <t...@U...pl>

    Witam
    Ostatnio dosyc mocno wałkowany temat, czyli kredyt hipoteczny. Jako że też
    jestem zainteresowany tematem mam prośbę o przeanalizowanie oferty, jaką
    dziś otrzymałem od doradcy pko bp.
    Marża 1.2 p.p
    Prowizja: albo 1,0% przy założeniu konta i ubezpieczeniu na życie; albo 0,5%
    przy założeniu konta i ubezpieczeniu od utraty pracy (jednorazowo na 4 lata)
    Dodatkowo brak opłaty za oszacowanie wartości nieruchomości.
    Czy to dobra oferta? Trochę niepokoją mnie te ubezpieczenia, bo raz, że w
    razie czego pewnie niewiele dają, a dwa, że to całkiem spory koszt. Czy ma
    ktoś może info, czy te ubezpieczenia trzeba posiadac przez cały okres
    kredytowania, czy np w tym drugim przypadku po 4 latach nie trzeba kupic
    kolejnego ubezpieczenia? Co wogóle sądzicie o takiej ofercie?

  • 2. Data: 2012-07-16 22:57:42
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - pko bp
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-07-16 21:49, szymek pisze:
> [...]
    > Prowizja: albo 1,0% przy za?o?eniu konta i ubezpieczeniu na ?ycie; albo 0,5%
    > przy za?o?eniu konta i ubezpieczeniu od utraty pracy (jednorazowo na 4 lata)
    > Dodatkowo brak op?aty za oszacowanie warto?ci nieruchomo?ci.
    > Czy to dobra oferta? Troch? niepokoj? mnie te ubezpieczenia, bo raz, ?e w
    > razie czego pewnie niewiele daj?, a dwa, ?e to ca?kiem spory koszt. Czy ma
    > kto? mo?e info, czy te ubezpieczenia trzeba posiadac przez ca?y okres
    > kredytowania, czy np w tym drugim przypadku po 4 latach nie trzeba kupic
    > kolejnego ubezpieczenia? Co wog?le s?dzicie o takiej ofercie?

    1. czy to musi być PKO BP? są lepsze oferty na rynku,
    2. marża jest ok, ale uważaj z prowizją/ubezpieczeniami, o ile to na
    życie jest jeszcze do przełknięcia to od utraty pracy kosztuje 3,25%
    wartości kredytu (składka płatna za 4 lata z góry)

    daj znać na priva (wytnij x z adresu) to Ci policzę zdolność w innych
    bankach

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2012-07-16 23:08:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-16, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wartości kredytu (składka płatna za 4 lata z góry)
    >
    > daj znać na priva (wytnij x z adresu) to Ci policzę zdolność w innych

    A można się też zgłosić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-07-16 23:10:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A można się też zgłosić?

    oczywiscie ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2012-07-17 17:33:07
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > jest jeszcze do przełknięcia to od utraty pracy kosztuje 3,25% wartości
    > kredytu (składka płatna za 4 lata z góry)

    Mi się też nie podoba zapis o całkiem niemałej (chyba 0.5 proc) opłacie za
    wcześniejszą całkowitą spłatę kredytu i to przez cały okres kredytowania.
    Tego chyba nie ma w żadnym innym banku i to nas ostatnio nieco ugotowało.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 6. Data: 2012-07-17 18:16:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > oczywiscie ;-)

    Skrobnij do mnie maila z laski swojej.

  • 7. Data: 2012-07-17 22:34:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mi si? te? nie podoba zapis o ca?kiem niema?ej (chyba 0.5 proc) op?acie za
    > wcze?niejsz? ca?kowit? sp?at? kredytu i to przez ca?y okres kredytowania.
    > Tego chyba nie ma w ?adnym innym banku i to nas ostatnio nieco ugotowa?o.

    1. jest jeszcze w min. jednym banku,
    2. można to obejść więc bez paniki ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2012-07-18 10:09:33
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > 1. jest jeszcze w min. jednym banku,
    > 2. można to obejść więc bez paniki ;-)

    niby jak można obejść? bez zmiany regulaminów czy TOIP (z czego akurat
    skorzystaliśmy ostatnio w Geitinbanku) i ew. wcześniejszego wypowiedzenia
    umowy z tego tyt. to raczej nie widzę innej opcji.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 9. Data: 2012-07-18 10:19:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "wromek" napisał w wiadomości grup

    > niby jak można obejść? bez zmiany regulaminów czy TOIP (z czego akurat
    > skorzystaliśmy ostatnio w Geitinbanku) i ew. wcześniejszego wypowiedzenia
    > umowy z tego tyt. to raczej nie widzę innej opcji.

    A jaki widzisz kłopot w pozostawieniu zadłużenia w wysokości tylu groszy ile
    jeszcze jest rat do spłaty (aby nie zwiększać prawdopodobieństwa, że
    algorytm się wywróci przy wyliczaniu harmonogramu spłaty, jeśli zostawimy
    np. w ogóle tylko 1 grosz)?

  • 10. Data: 2012-07-18 23:08:32
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > algorytm się wywróci przy wyliczaniu harmonogramu spłaty, jeśli zostawimy

    Widzę kłopot taki, że wcześniejsza nadpłata jest możliwa po 3 latach ale
    każda musi być w terminie zapadalności rat. Niestety żaden bank nie pozwoli
    na zapłatę ostatniej raty dopiero po miesiącu od wypłacenia głównej kwoty z
    refinansu a nawet będzie chciał dostać listy mazalne w terminie powiedzmy 2
    tygodni od wypłaty głównej kwoty.
    Jedyna możliwość całkowitej spłaty wydaje się być tylko w ew. momencie
    sprzedaży mieszkania-nam chodziło o bardziej o refinans z innego banku na
    lepszych warunkach. Nie udało się ale przynajmniej zawnioskowaliśmy o
    zmniejszenie marży z 2,7 na 1,75 i się udało.

    --
    pozdrawiam, wromek