  • 1. Data: 2005-11-08 09:27:39
    Temat: [kredyt mieszkaniowy] - jak to zrobić?
    Od: "Ziutek" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,

    pisze tutaj, bo może ktoś juz rozwiązywal podobne łamigłówki:

    mam w zasobach mieszkanie i dom (raczej domek),
    warte razem ok 350 000 pln, za które chciałbym kupić
    domek wolnostojący. Rzecz w tym, że oba obiekty sa
    zamieszkane oraz są w róznych miastach, więc nie jest
    możliwa sprzedaż jednego z nich i czasowe przeniesienie
    mieszkańców do drugiego (potem wszyscy razem byliby
    w nowym domu). Wolnej gotówki nie mam. No i co zrobić?
    (W przypadku kupna używanego domu można kombinować
    z terminami zasiedlenia, ale chodzi raczej o dom nowy).
    Na dom u dewelopera trzeba wpłacić calość przed odbiorem.
    W zasadzie fundusze są, ale zamrożone.
    Teoretyczne więc można by wziąć kredyt i po 1-2 latach
    spłacić go w całości czy w 80%. Ale bank raczej nie da
    kredytu na całość domu, poza tym nie mam az takiej
    zdolności kredytowej do takiej sumy. A gdyby nawet
    dał, to odsetki byłyby pewnie rzędu 1500 pln
    lub więcej. Wtedy w sumie lepiej sprzedac
    jedno mieszkanie i na czas budowy mieszkac
    w wynajętym placąc czynsz?
    Dla mnie to kwadratura koła. Może ktos to juz
    jakioś rozwiązał - w sumie to nie aż tak
    nietypowa sytuacja :-).
    Pozdrawiam
    Sławek