  • 21. Data: 2005-12-09 14:03:10
    Temat: Re: kredyty tylko w złotówkach
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 9 Dec 2005 14:52:56 +0100, "Jacek Maliszewski EFIX Polska"
    <j...@e...com> wrote:

    >W mysl tej zasady, powinni zabronic sklepom sprzedazy mleka o zawartosci
    >tluszczu powyzej 3% ;-) Wiadomo przeciez, ze tluszcz jest szkodliwy ;-) Dla
    >naszego dobra panstwo powinno wobec tego zabronic sklepom sprzedazy takowego
    >produktu ;-))

    hehe właśnie czekałem kiedy pojawi się wsparcie aktywnego uczestnika
    rynku walutowego ;)

    PG

  • 22. Data: 2005-12-09 14:35:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Ciekawe czemu nie napisał, że rząd polski za dużo pożycza za granicą
    > sprzedając walutę na wolnym rynku przez co złoty sięumacnia przez co
    > kredyty są zagrożone...

    Kredyty walutowe NIE SA zagrozone kiedy zloty sie umacnia...
    Moze warto sie zastanowic co sie kryje za ta "dobrocia" rzadu...
    Moze jednak jakies plany emisji pieniadza na becikowe itp. przez co zloty
    sie oslabi...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 23. Data: 2005-12-09 15:32:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a) w wiadomości: ...
    >gg <d...@d...d.> wrote:
    >
    > A czlowiek jak to czlowiek - bierzesz kredyt na 20 lat ale wg
    >dzisiejszej swojej sily nabywczej.

    Bank tym bardziejnie przewidzi siły nabywczwj klienta.
    W Polsce bradzo trudno jest odzyskać należność (średnia ok. 1000 dni
    stawia nas w końcówce nie Europy już, ale świata). Nawet bankom, mimo
    udogodnień. Może to poprawić - nie będzie pretekstu do ograniczeń
    kredytowania.

    >Problem jednego banku, ktory wystawia sie na zbyt duze ryzyko - nie dotyczy >tylko
    jego. Bo w razie jego klopotow odpowiadaja wszyscy - w najwiekszej
    >czesci - te dyuze banki, ktore ryzyko ograniczaja i udzielaja kredytpow
    >jedynie w PLN. To one placilyby, gdyby komus podwinela sie noga.

    Może trzeba tę odpowiedzialność ograniczyć?

    >Ale - wiekszosc zagranicnzych bankow notyfikujacych swopja dzialnosc w
    >Polsce chce udzielac kredytow hipotecznych. Ich takie ograniczenia nie beda
    >obowiazywaly :)

    I to jest absurd: jednym się "nie zaleca", innym pozwala.

    Arek

  • 24. Data: 2005-12-09 20:41:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > Popularnosc kredytow walutopwych to tylko skutek
    > naszej malej sily nabywczej i stosunkowo wysokich stop
    > procentowych.

    Stop oczywiscie, ale co ma do tego sila nabywcza?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2005-12-09 20:54:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Stop oczywiscie, ale co ma do tego sila nabywcza?

    Może to, że gdyby za przeciętną pensję dało się kupić nie 0,5 metra
    kwadratowego a np. 10, to ludzie nie szukaliby jak by tu oszczędzić na
    wysokości raty, co skłania ich do brania kredytów w walucie obcej?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 26. Data: 2005-12-09 21:18:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pitos" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Od rana słucham tej wieści i się zastanawiam, czy przy tych wszystkich
    obliczeniach nie zapomniano, że u nas jest wyższa inflacja, niż w
    wypadku EURO czy Franka. Po przeliczeniu danych z artykułu stopa
    procentowa wychodzi około 9,4% dla złotówki, około 7,4% dla Euro i
    4,7% dla Franka. Przy założeniu stałych rat. Czy to jakoś rażąco
    odbiega od inflacji?

    Pytanie, jaką wartość za 20 lat będzie miała równowartość 218.000 EURO
    w złotych polskich i czy czasem nie będzie to więcej, niż 248.000 zł.

  • 27. Data: 2005-12-09 21:35:21
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie, jaką wartość za 20 lat będzie miała równowartość 218.000 EURO
    > w złotych polskich i czy czasem nie będzie to więcej, niż 248.000 zł.

    Za 20 lat:
    1) Może nie być złotówek z powodu wejścia euro (albo rubla :P)
    2) Może nie być euro z powodu krachu EU
    3) Może "wogle" nic nie być (2012 - przepowiednia Oriona :-))

    Ja niestety kończę spłacać swój hipoteczny tuż przed upływem terminu z
    pkt 3. ;-)

    Przemek

  • 28. Data: 2005-12-09 21:55:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Może to, że gdyby za przeciętną pensję dało się kupić nie 0,5 metra
    > kwadratowego a np. 10, to ludzie nie szukaliby jak by tu oszczędzić na
    > wysokości raty, co skłania ich do brania kredytów w walucie obcej?

    Hmm... No nie wiem. Zawsze mniejsza rata to mniejsza rata, a ryzyko
    kursowe istnieje zawsze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2005-12-09 22:16:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
    > A co z ryzykiem kredytów złotówkowych? Zagwarantujesz mi, że stopy
    > będą na obecnym poziomie przez lat 20? Już słychać pierwsze sygnały o
    > konieczności podwyżki stóp w przyszłym roku. Zatem - nie udzielajmy
    > kredytów hipotecznych w ogóle ;)

    ryzyko stopy procentowej przeciez masz i przy liborze ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 30. Data: 2005-12-09 22:17:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Hmm... No nie wiem. Zawsze mniejsza rata to mniejsza rata, a ryzyko
    > kursowe istnieje zawsze.

    ale z jakiegos powodu powiada sie "kredyt bierze sie w walucie, w ktorej sie
    zarabiac" Ciekawe dlaczego? ;)