    From: l...@g...com
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: ksiazeczka mieszkaniowa - bank odmawia realizacji
    Date: Mon, 28 Jul 2008 03:17:15 -0700 (PDT)

    Witam serdecznie
    Znajoma ma problem z realizacja premii gwarancyjnej z książeczki
    mieszkaniowej.
    Bank przysłał pismo odmowne. Nie widziałem go, wiec nie wiem co jest w
    nim dokładnie, ale z informacji jakie podała mi kumpela sprawa wygląda
    następująca
    1. mieszkanie jest kupowane na rynku pierwotnym u dewelopera o
    szacowanej wartości 230 tys
    2. ponad 50% wartości mieszkania zostało już wpłacone - ok 120 tys zł
    3. Umowa przedwstępna została dostarczona do banku

    Wg informacji jakie udzielali pracownicy PKO, przed realizacja
    książeczki mieszkaniowej, jedyna przeszkoda był brak ślubu. Związek
    małżeński został już przez znajoma zawarty.
    Teraz się okazuje, ze potrzebny jest jeszcze akt notarialny, który
    oczywiście będzie dopiero za pol roku, po wpłaceniu ostatniej raty.

    Wg ustawy o książeczkach mieszkaniowych, na która powołuje się PKO BP
    na swojej stronie www nie ma chyba nic o wymogu dostarczenia aktu
    notarialnego.

    Miał może ktoś podobna sytuacje!!!!
    W banku oczywiście panie umywają raczki, bo wszystko niby rozpatruje
    warszawa i nawet pewnie nie będzie z kim sensownie porozmawiać

    Pozdrawiam
    Marcin