  • 11. Data: 2013-01-02 18:16:24
    Temat: Re: mBank-Alior Sync
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Użytkownik "quiris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W ślad za archaicznym systemem informatycznym idzie archaiczna obsługa.
    > Mnóstwa rzeczy nie da się zrobić przez ten ich mitycznie psudodoskonały
    > system transakcyjny.
    > Pozostaje dzwonienie na mLinię.

    Nie rozumiem gdzie tu leży wina mBanku...
    Na mój chłopski skoro o 10 otrzymałem info, że kasa poszła,
    to to kiedy zostanie zaksięgowana zależy już od synka.
    Jest inaczej?

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 12. Data: 2013-01-02 18:19:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Henryk "Plumski" Plumowski" napisał w wiadomości grup

    > Nie rozumiem gdzie tu leży wina mBanku...
    > Na mój chłopski skoro o 10 otrzymałem info, że kasa poszła,
    > to to kiedy zostanie zaksięgowana zależy już od synka.
    > Jest inaczej?

    Jest inaczej.

    A te czasy w mBanku to nie kwestia ograniczeń, tylko decyzja biznesowa
    związana z opłatami za przelewy w KIR (im wcześniej wysłane tym tańsze).
    mBank ma to tak ustawione, że płaci minimalne opłaty za przelewy. Minutę
    później jest już drożej!

  • 13. Data: 2013-01-02 22:07:54
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 02.01.2013 o 18:00 quiris <l...@b...biz> pisze:

    > W ślad za archaicznym systemem informatycznym idzie archaiczna obsługa.
    > Mnóstwa rzeczy nie da się zrobić przez ten ich mitycznie psudodoskonały
    > system transakcyjny. Pozostaje dzwonienie na mLinię.

    Moim zdaniem to jest celowe działanie. Pierwszy lepszy przykład z mB
    "WNIOSEK O KREDYT ODNAWIALNY/ZMIANĘ LIMITU". Poprawcie mnie, jeśli się
    mylę: wniosek można złożyć przez system transakcyjny, podpisać umowę przez
    system transakcyjny, można zwiększyć limit przez system transakcyjny, ale
    już zmniejszyć limit czy zlikwidować - to tylko przez infolinię. Czy można
    byłoby tę funkcjonalność dodać w sytemie transakcyjnym? Pewnie tak, ale
    bym ją sobie wyklikał w kilka sekund i byłoby po zawodach, a na infolinię
    to może zapomnę zadzwonić, może mi się nie będzie chciało czekać 10 minut
    na słuchawce na konsultanta i tłumaczyć o co mi chodzi, może będzie mi
    szkoda kasy na połączenie, itp. - a produkt cały czas aktywny.

    [sas]

  • 14. Data: 2013-01-02 23:08:15
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-01-02 22:07, [sas] pisze:
> [...]
    > się nie będzie chciało czekać 10 minut na słuchawce na konsultanta i
    > tłumaczyć o co mi chodzi, może będzie mi szkoda kasy na połączenie, itp.

    Można wyklikać przez system przez dyspozycje (czy jakoś tak) ale zapewne
    spowoduje to przesłanie dokumentów, które i tak trzeba odesłać. Jak
    obniżałem limit to niestety tego ułatwienia nie było, za to dwukrotnie
    przeboje z aneksami już tak. Jeden plus to brak konieczności kontaktu z
    (nie koniecznie) rozgarniętymi konsultantami.

  • 15. Data: 2013-01-03 00:51:24
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > związana z opłatami za przelewy w KIR (im wcześniej wysłane tym tańsze).
    > mBank ma to tak ustawione, że płaci minimalne opłaty za przelewy. Minutę

    Ciekawe, nie przypuszczałem, że tak jest. Czy cennik KIR jest jawny?
    Nie znalazłem, ale może źle szukałem.

    a.

  • 16. Data: 2013-01-03 09:24:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Wemif" napisał w wiadomości grup

    > Ciekawe, nie przypuszczałem, że tak jest. Czy cennik KIR jest jawny?
    > Nie znalazłem, ale może źle szukałem.

    Chyba nadal nie jest jawny (co swoją drogą jest dziwaczne).

  • 17. Data: 2013-01-03 09:33:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 09:24:44 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
    > Chyba nadal nie jest jawny (co swojďż˝ drogďż˝ jest dziwaczne).,

    Moze banki indywidualnie negocjuja?

  • 18. Data: 2013-01-03 10:07:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 09:24:44 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
    > Chyba nadal nie jest jawny (co swojďż˝ drogďż˝ jest dziwaczne).,

    > Moze banki indywidualnie negocjuja?

    Może i tak, ale co by szkodziło wystawić "ceny sugerowane" (te dla małych
    banków)? Może to taka solidarność międzybankowa, która miała sens w czasie
    kiedy dla klientów Elixir nie był bezpłatny? Tylko jaki to ma sens teraz?
    Konkurencji KIR w końcu nie ma.

  • 19. Data: 2013-01-03 11:12:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Jan 2013 16:39:01 +0100, w <kc1kai$7jg$1@node2.news.atman.pl>, "Henryk
    \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu> napisał(-a):

    > Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    > Fakt; nie mniej jednak do 11:40 synek powinien ją zaksięgować.

    O 10:00 to jest zamknięcie w mBanku przelewów na II sesję.
    O której one trafiają do wykonania w elixirze to zupełnie inna sprawa.

  • 20. Data: 2013-01-03 11:14:41

    Wed, 2 Jan 2013 18:16:24 +0100, w <kc1q14$144$1@node1.news.atman.pl>, "Henryk
> [...]

    > Na mój chłopski skoro o 10 otrzymałem info, że kasa poszła,
    > to to kiedy zostanie zaksięgowana zależy już od synka.

    O 10:00 to one nawet z mBanku nie wyszły, tylko zakończyło się "zbieranie
    kwitów".
    Trafiają one np. do elixiru np. o 10:30 z adnotacją "posłać II sesją o ~13:00".