    From: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [mBank] Grabież w biały dzień !!! (a raczej ciemną nocą)
    Date: Sat, 24 May 2003 12:29:36 +0200

    Witam,

    Otóż w dniu wczorajszym na moium rachunku zaksięgowane zostały dwa przelewy,
    oba na moj numer rachunku, oba na moje nazwisko, ale oba na _rózne_kwoty.
    Jako, że nie sprawdzalem specjalnie co to jest i od kogo (dostaje pieniadze
    z bardzo roznych zrodel) hycnalem to na rownoległego eMax'a (takie konto
    typu 'zaskorniak'), zostawiajac sobie okolo 500 PLN na drobne wydatki. To
    dzialo sie okolo godz. 20:00.

    Natomiast okolo godziny 4:00 dnia nastepnego stwierdzilem, ze konto jest
    zdebetowane (!!!!) na kwote jednego z tych przelewow pomniejszona o 500 PLN.
    Zostalem porzucony w srodku Polski glodny, skonany i bez paliwa :)

    Nie wiem czy jest to wogole jakas pomylka, bo kwoty przelewow sa rozne.
    Uwazam, ze bank _nie_mial_absolutnie_zadnego_ prawa colnac prawidlowo
    zaksiegowanego przelewu. Jezeli pomylka nastapila z winy zlecajacego
    przelew, to tylko_i_ wylacznie_on mogl wystapic do mnie o zwrot omylkowo
    przelanych pieniedzy.

    Bank chyba juz zna sprawe, poniewaz powoluje sie na paragraf 47 regulaminu,
    w brzmieniu:

    "§ 47.
    W przypadku nieprawidłowego zapisu księgowego na rachunku, mBank koryguje
    zapis i niezwłocznie powiadamia o tym Posiadacza rachunku."

    Moim zdaniem, na podstawie tego paragrafu sa w stanie sobie skorygowac
    blednie naliczone odsetki (bo blokady byly np.), ale nie cofnac prawidlowo
    zaksiegowany przelew !!! To co sie stalo jest moim zdaniem zawlaszczeniem
    srodkow pieniezny w biały dzień.

    Nie uzyskalem od mBanku odpowiedzi w jaki sposob wszedl w posiadanie
    informacji, ze zapis na rachunku byl nieprawidlowy ? Z fusow wywrozyli ?

    Druga sprawa jest, to ze bank nie powiadomil mnie niezwolcznie o
    skorzystaniu z paragrafu 47, przez co narazil mnie nie straty.

    Jakiego zadosc uczynienia mozna wymagac od banku ???

    Czy sa chetni, jezeli taki przypadków jest wiecej, skierowac zbiorowy pozew
    do sadu o odszkodowanie ?

    MAd Hat

    ter