  • 131. Data: 2004-01-27 08:46:26
    Temat: Re: [mBank] Koniec darmochy :-(
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Oficjalne info już jest: http://www.mbank.com.pl/zmiany.html

  • 132. Data: 2004-01-27 08:47:13
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    mBank i tak pozostanie najtańszy

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:bv1ei9$28ql$1@mamut.aster.pl...

  • 133. Data: 2004-01-27 16:35:15
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Sat, 24 Jan 2004 16:48:51 +0100, Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
    wrote:

    >Czym podniósł swoją rentownośc.

    Tego jeszcze nie wiadomo, wiadomo natomiast, ze jak sie bank sprzedaje, to sie
    wycenia go m.in. przemnazajac wycene jednego klienta banku przez liczbe
    klientow.

    Zgadzam sie z poprzednikiem, ze zaufanie bank straci, wiele osob moze czuc sie
    oszukanych, bo wczesniej bank macil ich umysly haslami, ktore cytowal juz wyzej
    np. Jarek A., a teraz sie okazuje, ze te hasla byly g. warte.
    Co to za gadka, ze bank musi to zrobic, zeby byc rentowny. Czy gdy go zakladano
    i tworzono symulacje opierajac sie na tym, ze podstawowe uslugi beda darmowe im
    nie wychodzilo, ze za jakis czas bedzie rentowny z tymi darmowymi uslugami? Czy
    gdy wprowadzano nowe uslugi nie brane pod uwage w pierwotnym biznes planie, to
    te nowe uslugi musza byc dotowane i nie potrafia w okreslonym czasie zarobic na
    siebie? No chyba nie. Chyba, ze od samego poczatku w biznes planie zakladano
    oszukiwanie klientow, najpierw branie ich na lep (szczytne hasla), a pozniej
    gdy juz beda przyklejeni to sie ich oskubie ze skrzydelek i nozek.
    Albo zarzad staje sie zbyt pazerny i sie to na nich zemsci, albo bank jest
    coraz gorzej zarzadzany skoro sie chwyta takich sposobow ponizej pasa i podcina
    galaz, na ktorej siedzi (czyli niszczy wlasna filozofie dzialania, ktora
    stworzyl, ktora pielegnowal i ktora sie chelpil wszem i wobec).
    Niektorzy zapewne juz tylko ze wzgledu na calkowita zmiane filozofii
    funkcjonowania mbanku zmienia sposob jego uzytkowania (choc kont pewnie nie
    zlikwiduja dopoki mbank nie wprowadzi za nie oplat) i przeniosa sie do
    konkurencji, poki ta oferuje lepsze warunki (np. VWBD), pozostawiajac konta
    mbanku niemal puste.

    dn

  • 134. Data: 2004-01-27 18:06:30
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik devnull napisał:

> [...]
    > galaz, na ktorej siedzi (czyli niszczy wlasna filozofie dzialania, ktora
    > stworzyl, ktora pielegnowal i ktora sie chelpil wszem i wobec).

    Ojojojojoj, sie porobilo. Sluchaj, bank to biznes jak kazdy inny i w jak
    kazdym innym bizesie cos moze nie pojsc tak, jak sie wydawalo, ze
    pojdzie. Gdy biznes nie idzie tak jak sie zakladalo, to albo mowi sie
    dziekuje, albo zmienia sie go tak, by zaczal zarabiac. Proste. Po to
    masz wybor na rynku zebys mogl pojsc gdzies indziej, gdy przestaje Ci
    sie podobac tu gdzie jestes. A mBank pewnie skalkulowal, ze wprowadzenie
    oplat i odejscie czesci klientow mimo wszystko im sie oplaca.

    No to moze sobie wreszcie konto w mBanku otworze. Nawet jak KB padnie w
    lutym. :-))))))

    Bartol

  • 135. Data: 2004-01-27 18:17:21
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > No to moze sobie wreszcie konto w mBanku otworze.

    Otwórz, otwórz - teraz nie jest bezpłatny, a to Cię głównie odstręczało
    ;-)))))

    >Nawet jak KB padnie w lutym. :-))))))

    Bartolku nie oszukuj ;-))) Miał paśc w styczniu ;-) Masz czas do soboty
    ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 136. Data: 2004-01-27 18:35:06
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > Otwórz, otwórz - teraz nie jest bezpłatny, a to Cię głównie odstręczało

    No dokladnie. Poczekam chwilke, az przemiela te wszystkie wnioski o
    zamkniecie kont i wtedy szybko i sprawnie zaloze swoje konto. ;-)

    > Bartolku nie oszukuj ;-))) Miał paśc w styczniu ;-) Masz czas do soboty
    > ;-)))

    Uch, petla sie zaciska. 8-0

    Bartol

  • 137. Data: 2004-01-27 21:00:46
    Od: devnull <d...@n...net>

> [...]
    >pojdzie. Gdy biznes nie idzie tak jak sie zakladalo, to albo mowi sie
    >dziekuje, albo zmienia sie go tak, by zaczal zarabiac. Proste. Po to

    A coz takiego nie poszlo? Czy zwiekszenie rentownosci o rok szybciej bylo warte
    zniszczenia zaufania klientow i zrywania ze starymi dogmatami?

    dn

  • 138. Data: 2004-01-27 21:16:57
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > A coz takiego nie poszlo? Czy zwiekszenie rentownosci o rok szybciej bylo warte
    > zniszczenia zaufania klientow i zrywania ze starymi dogmatami?

    Widocznie tak.

    Bartol

  • 139. Data: 2004-01-27 23:11:27
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Widocznie tak.

    To sie dopiero okaze.

    To mozna bylo zrobic zupelnie inaczej, w taki sposob, zeby nie pozostawal teraz
    niesmak i rozczarowanie. MBank wmawial klientom, ze utrzymuje z nimi bliskie
    relacje i ze to oni ksztaltuja ten bank i to prawda, to przeciez na skutek
    wymagan klientow mBank z banku niszowego jakim byl pierwotnie przerodzil sie w
    bank, ktory jest teraz dla wielu bankiem glownym z szeroka oferta.
    Pracownicy mbanku mogli przeciez sprawy braku rentownosci w przewidywanym
    czasie przedyskutowac na swoim forum, wowczas, albo pojawilyby sie nowe lepsze
    pomysly na przyspieszenie uzyskania rentownosci, albo przynajmniej niektorzy
    klienci pogodzili by sie juz wowczas z propozycja obenie wprowadzanych oplat,
    nie byloby zaskoczenia, bylaby przynajmniej czesciowo akceptacja i zrozumienie
    wsrod klientow mbanku, byloby bowiem wiadomo, ze dyskusja sie odbyla i inaczej
    sie nie dalo, wiec trudno.
    A tak, moga sie niektorzy czuc zdradzeni i oszukani, gdyz bank im wmawial, ze
    jest inny niz inne banki, "mbank i zaden inny" mamil ludzi, ze jego relacje z
    klientami i filozofia dzialania jest inna niz gdzie indziej, a teraz z nienacka
    wbija noz w plecy.
    Byc moze takiej dyskucji na forum nie bylo, gdyz po prostu nie ma dobrego
    uzasadnienia dla wprowadzenia tych oplat poza nadmierna pazernoscia
    niecierpliwych akcjonariuszy i w trakcie takie dyskusji by to wyszlo jak szydlo
    z worka i nie byloby sie jak wytlumaczyc...

    dn

  • 140. Data: 2004-01-28 00:55:30
    Od: Krystek <k...@m...e-space.pl_>

    devnull napisał:

    [...]
> [...]
    > klientami i filozofia dzialania jest inna niz gdzie indziej, a teraz z nienacka

    Eeee, mBank "mówił", że jest inny niż inne banki? Toż to reklama. W co
    drugiej reklamie kawy / samochodu / mydła / perfum / etc. jest hasło,
    inny niż wszystkie. Po prostu dałeś się nabrać na slogan ;-)

    A tak poważnie: każdy zdrowo myślący człek, zarządzający swoimi
    finansami stara się kalkulować czy opłaca mu się zakłądać jakieś konto w
    banku. Musi uwzględnić, że mogą pojawić się jakieś koszty.

    Tak to jest jak się zakłada konta tylko dlatego, że "za darmo" dają 50
    złotych na "dzień dobry". A potem nie wiadomo co robić z takim kontem.
    Tylko opłaty...

    Pozdrawiam,

    K.