  • 11. Data: 2002-10-25 06:48:24
    Temat: Re: mBank czy to legalne?
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotr Orzechowski napisał(a):

    > ale wtedy pracownik może całkiem legalnie zgłosić swoją sprawę do sądu pracy
    > (jeśli wie , że coś takiego istnieje) i sprawę z pewnością wygra
    pracownik zostanie zwolniony z powodu "utraty zaufania" :(
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 12. Data: 2002-10-25 07:06:03
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "RobertS" <r...@g...pl> wrote in message news:3DB8E938.1964709@go2.pl...
    > pracownik zostanie zwolniony z powodu "utraty zaufania" :(

    i udowodni, że prawdziwym powodem zwolnienia było brak podania numeru konta
    w sądzie są wysłuchiwane obydwie strony i zabiegi typu 'likwidacja
    stanowiska' lub 'utrata zaufania' w obecnych czasach nie sprawdzają się za
    dobrze
    aczkolwiek jeśli pracodawca i tak nie miał do pracownika zaufania, a
    dodatkowo ten nie podał nr konta to kto wie co się zdarzy w sądzie :)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 13. Data: 2002-10-25 07:29:57
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Czy pracodawca może legalnie zmusic pracownikow do założenia konta w
    > konkretnym banku? Czy wogóle do założenia konta w banku?

    Nie może. Ale może niestety legalnie pracownika zwolnić jeżeli ten się nie
    podporządkuje.

    --
    kriskel

  • 14. Data: 2002-10-25 08:39:06
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik KrzysiekPP pisze:

    > Komentujac wszystko razem:
    >
    > 1. Dzialanie pracodawcy jest sprzeczne z prawem. Pracownik ma pieniadze
    > dostac do reki, a przelew na konto jest dokonywany tylko za jego zgoda.
    > 2. Pracodawca nie moze ingerowac w wybor banku przez pracownika.

    Chciałem tylko dodać, że spotkałem się z sytuacjami, gdy bank oferował
    obniżone oprocentowanie kredytu w przypadku gdy firma (pracodawca
    zatrudniający pewną ilość ludzi) proponowała załatwienie xx kont
    dla osób bizycznych. Najczęściej transakcja dochodziła do skutku.

    Taki przykład transakcji wiązanej, zbliżającej do siebie działy
    obsługujące klienta detalicznego z działami obsługującymi firmy.
    Oczywiście wszystko ustalane ustnie. :)

    Pozdrawiam.
    --
    ___ .
    /)/)( / /

  • 15. Data: 2002-10-25 10:36:33
    Od: RobertS <r...@g...pl>

> [...]
    > w sądzie są wysłuchiwane obydwie strony i zabiegi typu 'likwidacja
    > stanowiska' lub 'utrata zaufania' w obecnych czasach nie sprawdzają się za
    tylko ze na to potrzeba byc przez kilka tygodni bez pracy i miec
    nadzieje na pozytywny wynik sprawy sadowej. w przypadku przegranej imho
    bedzie bardzo ciezko znalezc inna prace (bo kto takiego zatrudni co po
    sadach pracodawce ciaga)

  • 16. Data: 2002-10-25 10:48:17
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:apaoi8$h9f$1@news.tpi.pl...
    > "kriskel" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > ale wtedy pracownik może całkiem legalnie zgłosić swoją sprawę do sądu
    pracy
    > (jeśli wie , że coś takiego istnieje) i sprawę z pewnością wygra

    Chyba nie sądzisz, że pracodawca jako przyczynę zwolnienia poda
    "niezałożenie rachunku w banku"?

    --
    kriskel

  • 17. Data: 2002-10-25 11:05:49
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
> [...]

    > Czy pracodawca może legalnie zmusic pracownikow do założenia konta w
    > konkretnym banku? Czy wogóle do założenia konta w banku?

    Nie.

    Natomiast ten komunikat dotyczył numerów kont w mBanku, bo teraz trzeba
    podawać cały. A wielu ludzi podawali bez cyfr kontrolnych.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2002-10-25 13:36:01
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    RobertS <r...@g...pl> wystukal(a) :

    > tylko ze na to potrzeba byc przez kilka tygodni bez pracy i miec
    > nadzieje na pozytywny wynik sprawy sadowej.

    W Wrocławiu - 26 tygodni :-O

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 19. Data: 2002-10-26 10:42:17
    Od: greg <g...@b...pl>

    Piotr Orzechowski wrote:

    > ale wtedy pracownik może całkiem legalnie zgłosić swoją sprawę do sądu pracy
    > (jeśli wie , że coś takiego istnieje) i sprawę z pewnością wygra

    I w najlepszym przypadku zostanie zwolniony z przyczyn zwiazanych z
    likwidacja stanowiska, w najgorzszym dyscyplinarnie (firma wyda 5 razy
    tyle na dobrego adwokata niz kasa za odprawe i czas wypowiedzenia).
    Ale w zasadzie nie znam ludzi wolacych dostac kase do reki zamiast na konto.

    pozdr,

    Grzegorz

  • 20. Data: 2002-10-27 15:42:19
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ale w zasadzie nie znam ludzi wolacych dostac kase do reki zamiast na
    konto.

    Wbrew pozorom jest sporo takich osob, tylko, ze bojac sie o prace -
    cicho siedza. Bo jaki jest sens ciaglego dzwonienia do banku i
    dopytywania sie czy pieniazki juz dotarly. A jak dotarly, to w ten sam
    dzien sa wielkie kolejki, bo ci ludzie wybieraja wszystko lub prawie
    wszystko.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl