  • 31. Data: 2010-05-15 17:09:13
    Temat: Re: mBank - jesteś lojalnym klientem - karta kredytowa
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 02:32:47 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > A te to nie sa zalosne? Chyba ze ktos zlozy jakies dodatkowe kwity, to
    > moze nie. Swoja droga, jak mi "wisi" taki napis ze chca mi dac KK
    > mBanku, to znaczy ze rzeczywiscie tak jest, czy ze tylko byc moze dadza
    > mi po przeanalizowaniu kwitow? Nie sprawdzalem ze wzgledu na widoczny

    Ja mam kilka lepszych KK więc olewam te ich oferty, ale żonę też spamowali
    ofertą KK. Zignorowała, ale potem zadzwonili... Po krótkiej rozmowie,
    podczas której wypytywali o zobowiązania kredytowe i dochody (tak, złajałem
    żonę że w ogóle im odpowiedziała na pytania zamiast powiedzieć "jak chcecie
    dać to dawajcie i już" ;) pan powiedział że jednak nie może jej przyznać KK.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 32. Data: 2010-05-15 17:27:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 10:38:59 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > Po dwu nieudanych próbach w Polbanku (raz 2h w oddziale, drugi raz 3 razy
    > przysyłali kuriera)

    Z polbankiem też miałem przejścia - najpierw nie mogłem się doczekać na
    kolejnych kurierów, potem długie czekanie, potem wydali nie tę kartę o którą
    podpisywałem umowę (chciałem golda a dali "komfortową" z tym samym
    limitem)... Ale w końcu byłem na tyle uparty że dostałem to co chciałem. Tak
    z pół roku po rozpoczęciu starań - inna sprawa, że niespecjalnie aktywnie
    o nią walczyłem ;)

    > później telefon z Polbanku, że jestem na liście osób, którym mogą dać KK -
    > jakoś od 2 miesięcy nie mogę znaleźć czasu aby odsiedzieć swoje w ich
    > oddziale.

    Tylko że za KK polbanku nie zapłacisz, w przeciwieństwie do mBankowej ;)

    > Ciekawe, że dawniej mB przysyłał karty bez wypełniania żadnych wniosków
    > (tylko wtedy nie widziałem w KK żadnych zalet i ją wywalałem).

    Kiedyś to wciskali KK na siłę, teraz z powodu "kryzysu" wręcz przeciwnie ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 33. Data: 2010-05-15 17:31:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 20:59:36 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):
    > znajdz na rynku lepsza karte niz ich z 16 % (bez promocji jednorocznej)

    A jakie znaczenie mają procenty? Jak ktoś potrzebuje kredytu, to są lepsze
    i tańsze narzędzia. Za to karty mBanku są drogie, limity zwalniające od
    opłat bardzo wysokie, żadnych profitów...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 34. Data: 2010-05-15 17:38:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 21:56:14 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
    > A co się Ci nie podoba w kartach mBanku ja mam w promocji "na zawsze bez
    > opłat" (rocznych oczywiście) z oprocentowaniem 16%. No nie ma z niej
    > przelwów, ale od tego mam inną kartę. A ofertę uważam za jedną z lepszych.

    Pomijając te z dawno już wygasłej promocji KK mBanku są drogie, nie oferując
    w zamian żadnych profitów. Do tego chip, PIN i regulamin - bleeh.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 35. Data: 2010-05-15 20:34:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Są szczególnie złe :) Są chipowe, autoryzowane PINem a w regulaminie stoi
    > jasno że wszystko "podpisane" PINem jest niereklamowane.

    Takie napisy masz w wielu regulaminach, a nawet bez nich obciazenie z
    PINem praktycznie zawsze rowna sie odrzuceniu reklamacji (pomijajac
    wieksze skimmingi). Co na to wiadoma ustawa?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2010-05-15 20:42:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 22:34:53 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Takie napisy masz w wielu regulaminach, a nawet bez nich obciazenie z
    > PINem praktycznie zawsze rowna sie odrzuceniu reklamacji (pomijajac
    > wieksze skimmingi). Co na to wiadoma ustawa?

    To tylko argument za tym, by unikać kart autoryzowanych PINem. Tym bardziej
    w bankach, które jawnie deklarują że przerzucają ryzyko na klienta...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 37. Data: 2010-05-15 20:46:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 20:03:54 +0400, kashmiri napisał(a):
    > Jacek Osiecki <j...@c...pl> dared to write:
    > W regulaminie sobie wolno pisać co się chce. Prawo stanowi inaczej.

    No i powodzenia w wieloletnich procesach o odzyskanie pieniędzy...

    > Można wynegocjować rachunek techniczny. Ale po co, kiedy równie dobrze można
    > przelać na eKonto, na którym jest uruchomione polecenie zapłaty? Wiem, wiem,

    Choćby dlatego, że w przypadku zablokowania dostępu do bankowości internetowej
    mBanku (ostatnio dość częste) nie masz możliwości doładowania/spłaty karty.

    > Tu chyba przesadziłeś. mBank ma jeden z najlepszych interfejsów, nawet do kart!
    Popatrz na plusy:

    A ja mówię o ergonomii... Dopiero od niedawna w ogóle jest wyświetlana
    konkretna kwota potrzebna do spłaty by skorzystać z grace period,
    wyświetlanie też mało przejrzyste... Jak miałem ich KK, to jedynym bankiem
    gorszym pod tym względem był Rajfi z ich flashowym koszmarkiem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 38. Data: 2010-05-16 10:23:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-15 19:31, Jacek Osiecki pisze:
    > A jakie znaczenie mają procenty? Jak ktoś potrzebuje kredytu, to są lepsze
    > i tańsze narzędzia. Za to karty mBanku są drogie, limity zwalniające od
    > opłat bardzo wysokie, żadnych profitów...

    Są lepsze i tańsze narzędzia ale nie ma ich znowu tak dużo. Kredyty
    odnawialne też mają zbliżone oprocentowanie. Poza tym w mBanku mając KK
    Gold/Platinum masz także preferencyjne oprocentowanie kredytu odnawialnego.

    Do tego mBank ma sensowne zniżki w kilku sklepach w jakich ja kupuję.
    Taka zniżka może wyjść dużo bardziej korzystnie niż np. 1% cashback przy
    braku zniżek. I mam tu na myśli np. perspektywę roku korzystania z karty.

    Dodatkowo wymieniłbym rewelacyjne możliwości ustalania limitów na karcie
    w podziale chyba na wszystko co możliwe.

    Osobiście np. na karcie Alior zarobiłem ok. 320 PLN, kiedyś na KK Citi
    obiektywnie podobnie lub nawet więcej (prezenty z BP), na mBankowej
    miałem przez 3 miesiące zerowe oprocentowanie (to nie wiem jak wycenić
    "zysk", pewnie jakieś kilkadziesiąt PLN zarobiła ta kwota na rachunku
    oszczędnościowym) i ok. 150-250 PLN zarobiłem na rabatach jakie posiada
    ichniejsza karta.

    Produkty trzeba dobierać pod siebie. Jednemu KK mBank wyjdzie
    korzystniej niż Citi czy Alior.

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2010-05-16 10:25:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-15 22:42, Jacek Osiecki pisze:
    > To tylko argument za tym, by unikać kart autoryzowanych PINem. Tym bardziej
    > w bankach, które jawnie deklarują że przerzucają ryzyko na klienta...

    A znasz inne banki ? :) Pytam o Polskę.

    --
    Mithos

  • 40. Data: 2010-05-16 20:08:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > To tylko argument za tym, by unikać kart autoryzowanych PINem.

    Problem w tym, ze - w praktyce - z kartami "na podpis" jest dokladnie
    tak samo. I to nie tylko w Polsce, dokladnie tak samo jest w Europie
    Zachodniej, a np. w USA klient takze wcale nie jest calkiem bezpieczny.

    > Tym bardziej
    > w bankach, które jawnie deklarują że przerzucają ryzyko na klienta...

    Jawnie czy niejawnie, kazdy bank tak robi.

    Chyba ze moze przerzucic je na sprzedawce - zwlaszcza takiego, ktory nie
    jest "chip & pin".
    --
    Krzysztof Halasa