  • 1. Data: 2009-11-24 19:53:03
    Temat: mBank - niech klient odpowiada za skimming
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Chyba nie bylo jeszcze na grupie.
    Wedlug nowych regulaminow w mBanku to klinet ma
    odpowiadac za skimming. Zmiana weszla z MasterCardem
    i zmieniono takze warunki dla Visy:

    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=919576&t=9
    19576&sr=ld&pn=1&cat=0

    Przy okazji mozna sie z tego dowiedziec, ze jak mamy MC z mBanku
    to ubezpiecznie nie chroni nas w praktyce przed transakcjami
    bezstykowymi bo dziala dopiero od 100 PLN :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-11-24 20:26:54
    Temat: Re: mBank - niech klient odpowiada za skimming
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...de> napisał w wiadomości
    > Chyba nie bylo jeszcze na grupie.
    > Wedlug nowych regulaminow w mBanku to klinet ma
    > odpowiadac za skimming. Zmiana weszla z MasterCardem
    > i zmieniono takze warunki dla Visy:

    Czy oni są nienormalni? To kto teraz będzie chciał korzystać z ich karty?

    wiatrak

  • 3. Data: 2009-11-24 20:40:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin" <n...@n...de> writes:

    > Wedlug nowych regulaminow w mBanku to klinet ma
    > odpowiadac za skimming. Zmiana weszla z MasterCardem
    > i zmieniono takze warunki dla Visy:

    To, ze strat ze skimmingu nie pokrywa ubezpieczyciel w ramach jakiegos
    tam ubezpieczenia, jeszcze nie oznacza, ze ma to obciazac klienta.

    MJ

  • 4. Data: 2009-11-24 20:41:20
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Marcin pisze:
> [...]
    > to ubezpiecznie nie chroni nas w praktyce przed transakcjami
    > bezstykowymi bo dziala dopiero od 100 PLN :)

    Trzeba jednak przyznać, że nie chodzi tutaj o regulamin korzystania z
    kart tylko o warunki ubezpieczenia. To zupełnie różne kwestie a przed
    skimmingiem broni ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych.

    Ubezpieczenie przez bank jest jedynie dodatkiem do całości.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2009-11-24 20:58:39
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Marcin" news:hehdj1$61l$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > to ubezpiecznie nie chroni nas w praktyce przed transakcjami
    > bezstykowymi bo dziala dopiero od 100 PLN :)

    witamy w mBanku!

  • 6. Data: 2009-11-24 20:58:39
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Michal_Ko pisze:

> [...]
    > skimmingiem broni ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych.
    >
    > Ubezpieczenie przez bank jest jedynie dodatkiem do całości.

    Ale do 150 euro klient nic nie dostanie.

  • 7. Data: 2009-11-25 00:14:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale do 150 euro klient nic nie dostanie.

    Polemizował bym, w przypadku skimmingu nie jest okradany klient, tylko
    bank. Inna sprawa to udowodnić, że nie jest się wielbłądem.

  • 8. Data: 2009-11-25 19:44:30
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 20:53:03 +0100, Marcin napisał(a):

> [...]
    > to ubezpiecznie nie chroni nas w praktyce przed transakcjami
    > bezstykowymi bo dziala dopiero od 100 PLN :)

    Z jednej strony sam właściciel karty powinien np. w sklepie mieć cały czas
    ją na oku po podaniu jej sprzedawcy nawet można poprosić o niewkładanie jej
    pod ladę, gdy już do tego dojdzie :-). Na szczęście chyba jeszcze się z tym
    nie spotkałem a terminale zazwyczaj są na widoku.

    Z drugiej natomiast do banku należy zabezpieczenie bankomatu zamiast
    wyświetlać idiotyczne reklamy można wyświetlić (lub po naciśnięciu czegoś),
    fotki klawiatury oraz otworu na karty żeby zwrócić uwagę na ewentualne
    nakładki. Chyba trudno o bardziej banalne rozwiązania. Wiadomo, ktoś może
    zmienić soft (zlikwidować zdjęcia), ale to jest chyba trudniejsze niż
    przyklejenie czegoś.

    Nie znam dokładnych statystyk ale z tego co słyszę/czytam, to wydaje mi
    się, że właśnie w bankomat najczęściej "pomaga" w skanowaniu kart.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał