    From: Michał <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - niech klient odpowiada za skimming
    Date: Wed, 25 Nov 2009 20:44:30 +0100

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 20:53:03 +0100, Marcin napisał(a):

    > Chyba nie bylo jeszcze na grupie.
    > Wedlug nowych regulaminow w mBanku to klinet ma
    > odpowiadac za skimming. Zmiana weszla z MasterCardem
    > i zmieniono takze warunki dla Visy:
    >
    > http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=919576&t=9
    19576&sr=ld&pn=1&cat=0

    > Przy okazji mozna sie z tego dowiedziec, ze jak mamy MC z mBanku
    > to ubezpiecznie nie chroni nas w praktyce przed transakcjami
    > bezstykowymi bo dziala dopiero od 100 PLN :)

    Z jednej strony sam właściciel karty powinien np. w sklepie mieć cały czas
    ją na oku po podaniu jej sprzedawcy nawet można poprosić o niewkładanie jej
    pod ladę, gdy już do tego dojdzie :-). Na szczęście chyba jeszcze się z tym
    nie spotkałem a terminale zazwyczaj są na widoku.

    Z drugiej natomiast do banku należy zabezpieczenie bankomatu zamiast
    wyświetlać idiotyczne reklamy można wyświetlić (lub po naciśnięciu czegoś),
    fotki klawiatury oraz otworu na karty żeby zwrócić uwagę na ewentualne
    nakładki. Chyba trudno o bardziej banalne rozwiązania. Wiadomo, ktoś może
    zmienić soft (zlikwidować zdjęcia), ale to jest chyba trudniejsze niż
    przyklejenie czegoś.

    Nie znam dokładnych statystyk ale z tego co słyszę/czytam, to wydaje mi
    się, że właśnie w bankomat najczęściej "pomaga" w skanowaniu kart.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał