  • 1. Data: 2010-06-17 23:14:43
    Temat: mBank - niezapowiedziana przerwa w autoryzacji kart
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Niezapowiedziana przerwa w autoryzacji kart mBanku trwa w tej chwili. Od
    około 20 minut nie działają Electron, Visa wypukła i eKarta.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 2. Data: 2010-06-17 23:22:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    =Marcos= wrote:
    > Niezapowiedziana przerwa w autoryzacji kart mBanku trwa w tej chwili. Od
    > około 20 minut nie działają Electron, Visa wypukła i eKarta.

    no i cool

  • 3. Data: 2010-06-18 06:51:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Niezapowiedziana przerwa w autoryzacji kart mBanku trwa w tej chwili. Od
    > około 20 minut nie działają Electron, Visa wypukła i eKarta.

    bywa i tak, czy nawet awarie trzeba planować?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-06-18 12:11:07
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > bywa i tak, czy nawet awarie trzeba planować?

    Łącznie przez godzinę była przerwa. Awaria - rozumiem jak siądzie osiedlowa
    sieć komputerowa, prąd na poczcie... Ale system w banku z milionami
    klientów? Na logikę - tak ważny system powinien mieć jakieś redundancje,
    zabezpieczenia. Siada system - po 10 minutach uruchamia się zastępczy.

    Poza tym jestem lekko zaskoczony, że nawet wypukła karta nie jest
    autoryzowana w takim wypadku... Chyba taka jest idea tej wypukłości, że
    jestem dogłębnie prześwietlony i godny zaufania w transakcjach "offline"? A
    tu dupa, nie mogę 30zł zapłacić...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 5. Data: 2010-06-18 13:20:01
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 18 Cze, 14:11, "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> wrote:

> [...]
    > klientów? Na logikę - tak ważny system powinien mieć jakieś redundancje,
    > zabezpieczenia. Siada system - po 10 minutach uruchamia się zastępczy.

    Te systemy mają wielokrotne poziomy redundancji, tyle, że czasem
    zupełnie gdzie indziej jest problem. Działać musi system wystawcy
    karty, banku i operatora - nie na wszystko bank ma wpływ osobiście.

  • 6. Data: 2010-06-18 14:57:41
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-06-18 01:14, =Marcos= pisze:
    > Niezapowiedziana przerwa w autoryzacji kart mBanku trwa w tej chwili. Od
    > około 20 minut nie działają Electron, Visa wypukła i eKarta.

    Ciekawe, czy znowu dadzą 1% cash back osobom, którym się nie udało
    zapłacić za zakupy...

  • 7. Data: 2010-06-18 15:54:40
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2010 06:20:01 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

    > Te systemy mają wielokrotne poziomy redundancji, tyle, że czasem
    > zupełnie gdzie indziej jest problem. Działać musi system wystawcy
    > karty, banku i operatora - nie na wszystko bank ma wpływ osobiście.

    System banku nie musi działać.

    --
    Meehoo

  • 8. Data: 2010-06-18 15:56:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    =Marcos= wrote:

> [...]
    > jestem dogłębnie prześwietlony i godny zaufania w transakcjach
    > "offline"? A tu dupa, nie mogę 30zł zapłacić...

    Możesz. tylko sprzedawcy się nie chce (ryzykować).
    Bo bez autoryzacji w razie czego jest w plecy.

    Mialem taki przypadek, ze babce siadl terminal, a ja nie mialem gotowki.

    Zotawila sobie moj numer karty, date waznosci i nie bylo problemu, że
    obiad w knajpie zzarlem a zaplacic nie mam czym.

  • 9. Data: 2010-06-18 20:25:40
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 18 Cze, 17:54, Meehoo <m...@T...pl> wrote:

    > System banku nie musi działać.

    No w przypadku debetówki to raczej obstawiałbym, że musi.

  • 10. Data: 2010-06-18 21:35:55
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2010 13:25:40 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

    > No w przypadku debetówki to raczej obstawiałbym, że musi.

    Jeżeli system core - to nie, system "autoryzujący" transakcję po stronie
    Banku - tak.

    --
    Meehoo