eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank odrzucil przelew z Litwy [dlugie]mBank odrzucil przelew z Litwy [dlugie]
  • Date: Thu, 06 Oct 2005 20:11:39 +0200
    From: castrol <j...@w...blumen.pl>
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank odrzucil przelew z Litwy [dlugie]
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 84.10.97.107
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1128622300 84.10.97.107 (6 Oct 2005 20:11:40 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 85
    X-Authenticated-User: j...@j...com
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:365567
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Pisze w imieniu zony, ktora wspolpracuje z litewskimi biurami tlumaczen.
    Co jakis czas litewskie biura dokonuja przelewu wynagrodzenia na konto w
    mBanku.

    Malzenstwem jestesmy od niedawna, i w mBanku nazwisko zostalo jeszcze
    panienskie, a biura dokonaly przelewow juz na nazwisko nowe.

    mBank obydwa te przelewy przyjal i zablokowal, w zwiazku z tym ze nie
    zgadzaly sie dane wlasciciela rachunku, dokladnie nie zgadzalo sie
    nazwisko, a wszystkie pozostale dane byly poprawne.

    Biura litewskie poinformowaly o tym ze wystapily problemy. W zwiazku z
    tym natychmiast zlozylismy reklamacje telefoniczna w mBanku, zeby
    pieniadze nie zostaly odeslane z powrotem na konto nadawcow, lecz zeby
    sprawa zostala wyjasniona i pieniadze zostaly zaksiegowane na konto zony.

    W miedzyczasie zona zlozyla wniosek o zmiane nazwiska z panienskiego na
    to juz wlasciwe :)

    mBank poinformowal nas ze maja 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. W tym
    czasie odeslal pieniadze do nadawcow, co sie wiaze z ogromnymi kosztami
    jakie przez to ponieslismy. Sumy jakie zostaly przelane na konto zony
    zostaly uszczuplone, podejrzewamy ze o prowizje bankow posredniczacych -
    dokladnie nie wiemy co sie stalo bo nie sposob sie tego dowiedziec.

    Dzis przyszla odpowiedz na nasze reklamacje, oczywiscie negatywna.
    Ponizej wklejam tresc jednej odpowiedzi na nasza reklamacje:

    <odpowiedz na reklamacje>
    Uprzejmie informujemy , iz przelew na kwote EUR XX,XX wpłynał do mBanku
    z data waluty na 21.09.2005r.
    Zostala podana bledna nazwa odbiorcy przelewu tj XXX YYY pod numerem
    rachunku e-konto.
    Podstawa do zaksiegowania przelewu jest prawidlowa nazwa klienta pod
    wskazanym numerem rachunku. W mBanku widnieje nazwa XXX ZZZ a nie jak
    podano XXX YYY.
    W zwiazku z powyzszym zareklamowalismy przelew do banku przesyłajacego ,
    w tym przypadku byl to Commerzbank AG, Frankfurt i poprosilismy aby
    przeslali nam poprawne dane odborcy. My nie kontaktujemy sie ani z
    bankiem zlecajacym ani ze zleceniodawcami.
    Bank przesylajacy nie podal nam poprawnych danych i na jego prosbe
    dokonalismy zwrotu srodkow.
    Z naszej strony za wykonanie zwrotu zostala pobrana prowizja w wysokosci
    25,00PLN =6,50EUR.
    Aby w przyszlosci sytuacja się nie powtórzyła kontrahent przelewu
    powinien podawac numer rachunku Pani i nazwę : XXX ZZZ.
    </koniec odpowiedzi>

    Na infolini nas poinformowali ze nie pobieraja zadnych oplat
    manipulacyjnych, a jednak sie okazalo ze mBank pobral oplate taka jaka
    widnieje w odpowiedzi na reklamacje.
    Poza tym poinformowano nas ze najwazniejszy jest nr rachunku odbiorcy i
    ten przelew powinien jednak przejsc.

    Na stronie mbanku znalezlismy jeszcze taka informacje "imie i nazwisko
    odbiorcy musi byc zgodne z numerem rachunku, w przeciwnym wypadku
    przelew bedzie wstrzymywany do czasu wprowadzenia przez bank nadawcy
    korekty danych odbiorcy"

    Tymczasem przelew zostal zwrocony. Nikt z banku nadawcy nawet sie nie
    pofatygowal aby zweryfikowac cokolwiek.

    Oczywiscie chcemy sie odwolywac od decyzji mBanku, poniewaz, przede
    wszystkim pieniadze zostaly zwrocone przed rozpatrzeniem reklamacji
    (reklamacje byly zlozone przed data zwrotu pieniedzy czyli mBank
    doskonale wiedzial o wszystkim).


    Czy mBank mial prawo zwrocic te pieniadze nadawcy? Zwlaszcza przed
    rozpatrzeniem naszej reklamacji - czyli calkowicie ja pomijajac.

    Jak sie dowiedziec jakie banki posredniczyly w transakcjach zwrotu
    pieniedzy do nadawcy, i jakie prowizje w zwiazku z tym zostaly pobrane i
    kto dokladnie je pobral??

    Gdzie skladac reklamacje skoro w calym zamieszaniu bralo udzial kilka
    roznych bankow z roznych krajow??

    Na jakie przepisy powolywac sie w przypadku naszych dalszych reklamacji??

    --
    Pozdrawiam
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1