  • 81. Data: 2008-02-08 07:35:01
    Temat: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 07:17, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Alez wrzucajac bez koperty te banknoty mozna skanowac prawda ?
    > Wplatomaty w kopertach to taka STARA technologia w sam raz dla UK
    > a nei na naszych cwaniakow

    Ale wlasnie napisales, ze nie ma potrzeby sprawdzac prawdziwosci i
    nominalow wrzucanych bez koperty - przynajmniej tak zrosumialem
    ponizsze. O ile wiem, to te "kopertowe" sa ksiegowane (chyba z data
    wsteczna - z dnia wrzucenia?) dopiero po weryfikacji zawartosci
    koperty.

  • 82. Data: 2008-02-08 08:25:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008 23:25:26 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> wrote:

    >O, to tu mnie zaskoczyłeś :) - byłem przekonany, że wpłaty działają na
    >zasadzie "wrzutni nocnej", czyli wkłada się depozyt do koperty a po kilku
    >dniach komisja opróżnia urządzenie i dodaje środki na konto...
    >
    >Czyli jak to działa - wpłatomat analizuje rodzaj banknotów, testuje
    >równocześnie ich zabezpieczenia?

    Tak. Wkładasz pliczek banknotów, maszynka je połyka, rozpoznaje,
    wyświetla informację o ilości, nominałach i sumie, jak sie zgadza, to
    akceptujesz i kasa zasila konto. Jesli nie, to zwraca paczkę.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 83. Data: 2008-02-08 08:25:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008 15:36:38 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Mozliwe, ze na zasadzie testera banknotow + jakis czytnik bedacy
    >analogia czytnika kodow kreskowych - gdzies musza byc zaszyte
    >informacje o nominale w formie podlegajacej zeskanowaniu czytnikiem.

    Wiesz, technologia rozpoznawania obrazów jest całkiem dobrze
    rozwinięta...
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 84. Data: 2008-02-08 08:38:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 08:25, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Wiesz, technologia rozpoznawania obrazów jest całkiem dobrze
    > rozwinięta...

    Sadze, ze samo rozpoznawanie obrazow nie wystarczy - przynajmniej
    tester banknotow raczej jest tam zaszyty.
    Sadze jednak, ze raczej najefektywniejsze sa rozwiazania najprostsze i
    najtansze - dlatego zamiast rozpoznawania obrazow stawiam na
    skanowanie jakis elementow (typu nitka metalizowana) ewidentnie
    identyfikujacych nominal banknotu. Mozliwe, ze sam tester banknotow
    juz wydobywa te informacje?

  • 85. Data: 2008-02-08 08:43:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 08:38, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > skanowanie jakis elementow (typu nitka metalizowana) ewidentnie
    > identyfikujacych nominal banknotu. Mozliwe, ze sam tester banknotow

    Np. z google wyskoczyl mi taki tester - czyli tester jest w stanie
    rozpoznac nominal

    http://cgi.ebay.pl/PROFESJONALNY-TESTER-BANKNOTÓW-SC
    AN-IR1500_W0QQitemZ300192403082QQcmdZViewItem

  • 86. Data: 2008-02-08 10:29:41
    Od: mario <c...@o...pl>

    dniach komisja opróżnia urządzenie i dodaje środki na konto...

    > Czyli jak to działa - wpłatomat analizuje rodzaj banknotów, testuje
    > równocześnie ich zabezpieczenia?

    skoro na stacji benzynowej Neste sie udalo to i tu może też tak działa.

    pozdrawiam
    mario

  • 87. Data: 2008-02-08 14:02:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 8 Feb 2008 00:38:15 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Sadze, ze samo rozpoznawanie obrazow nie wystarczy - przynajmniej
    >tester banknotow raczej jest tam zaszyty.

    Tester czego? Co ma testować?

> [...]
    >skanowanie jakis elementow (typu nitka metalizowana) ewidentnie
    >identyfikujacych nominal banknotu. Mozliwe, ze sam tester banknotow

    Wiesz, mówisz o skanowaniu obrazu dalej. Tylko, niekoniecznie w
    świetle widzialnym.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 88. Data: 2008-02-08 14:14:15
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Jeśli pominąć kwestię bezpieczeństwa to by było jak najbardziej OK. A tak to
    > stawia się klienta przed wyborem "skrajna niewygoda albo brak zabezpieczeń"
    > :( Ja zdecydowałem się na skrajną niewygodę, i trudno - żyć się da, ale
    > chwalić nie ma czego.

    Widzisz, z maskowanyn hasłem jest tak samo
    bank uszczęśliwia wszystkich na siłę stosujac skrajnie upierdliwy
    system autoryzacji, po to tylko by zadowolić nielicznych fanatyków
    bezpieczeństwa, którym wydaje się, że przwdopodobieństwo włamu
    na konto rzędu 0,...00007% to skandal, ale już przwdopodobieństwo
    rzędu 0,...00002% okupione upierdliwym logowaniem przez wszystkich
    klientów już jest OK.

  • 89. Data: 2008-02-08 14:39:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 8 Feb 2008 15:14:15 +0100, S.T. napisał(a):

> [...]
    > na konto rzędu 0,...00007% to skandal, ale już przwdopodobieństwo
    > rzędu 0,...00002% okupione upierdliwym logowaniem przez wszystkich

    Jeśli jednokrotne zalogowanie się na "lewym" komputerze (choćby tylko w celu
    sprawdzenia salda konta) może skutkować wyprowadzeniem z konta wszystkich
    oszczędności i narobieniem długów (poprzez przelanie wszystkiego na dowolne
    zdefiniowane konto, najlepiej jakieś z którego szybko nie odzyskasz kasy),
    to wybacz ale nie jest to czepianie się tylko poważna wada systemu.

    Niemaskowanego hasła czepiam się właśnie WYŁĄCZNIE dlatego, że przelewy
    zdefiniowane nie wymagają jakiegokolwiek potwierdzenia.

    Tak było z BPH, gdzie włamano się na konta jelonków trzymających klucz na
    serwerze zamiast na dysku/dyskietce, "bo tak jest wygodniej". I choć
    stracone przez nich pieniądze to ich sprawa, to skutkiem była nagonka na
    bank że łatwo tam zostać okradzionym.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 90. Data: 2008-02-08 14:42:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Wnosi jak najbardziej.

    W to ze Tobie sie tak wydaje nie watpie.

    > Podpis cyfrowy pt. plik + ew. hasło? Niewielki problem dla złodzieja, tym
    > bardziej takiego który bez problemu poskłada sobie hasło z wielu
    > maskowanych.

    Podpis cyfrowy to nie jest "pt. plik + ew. hasło".
    RTF jakas ksiazke o podstawach kryptografii.
    Mam wrazenie, ze Applied Crypto jest (legalnie) w sieci w PDFach.
    --
    Krzysztof Halasa