  • 121. Data: 2004-09-02 13:05:54
    Temat: Re: mBank - ukryte oplaty
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Nie wspominasz o żadnym regulaminie, twierdzisz, że taka operacja jest
    > po prostu oczywista sama z siebie, bo jak są dwie waluty to trzeba jej
    > przeliczyć. Tylko dlaczego ma być to takie oczywiste, że od tego
    > przeliczenia ktoś pobierze prowizję? Czy dlatego, że "tak się po
    > prostu robi"?

    Przeliczanie przed EUR i USD jest w regulaminie. Bylo dzisiaj o czytaniu z
    uwaga

    > "Pewnie", "pewnie"? To już nie jest to takie jasne, jak wtedy:
    > "Jak przyjedziesz z wlasna karta z kontem nominowanym w rupiach to tez
    > nie przelicza ci z rupi na dolary z i dolarow na rupie.
    > jesli place w walucie w ktorej nie mam konta to jasne jest ze beda
    > przeliczac"

    A skad ja mam wiedziec jak jest z twoja karta z mojej beda przeliczac z Euro
    na PLN po kursie sprzedazy EUR/
    Cos nie jasnego. Tak pobiora prowizje bo sie sprzedzadza po srednim NBP.

  • 122. Data: 2004-09-02 13:06:51
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Widzę, że zmieniasz linię obrony w momencie, gdy poprzednia taktyka
    > zawiodła. Owszem przewodnik mBanku kłamie, ale przecież to nie
    > przewodnik jest wiążący. I tu się muszę z Tobą zgodzić, choć może
    > prawnicy specjalizujący się zagadnieniach kłamliwej reklamy nie
    > zgodziliby się ze mną.
    > Miło, że wreszcie znaleźliśmy punkt wspólny (choć szkoda, że tak
    > późno), a zatem EOT z mojej strony.

    Z mojej tez bo sie czepiasz tej biednej reklamy, podczas gdy twoj bank rznie
    cie na kase rownie sprawnie a nawet lepiej niz mbank

  • 123. Data: 2004-09-02 13:29:59
    Od: "Jan Werbinski" <j=a=n=w@f=o=t-=oj=w.c=om>

    W wiadomości:ch720v$4f2$...@n...onet.pl,
    ROBBO 2 <r...@o...pl> napisał:

    > A oni na to , pan nie zaplaci pan poczeka na auto.
    > Udowdnia ci ze zamawiajac owe usluge zawiera one takie i takei
    > czynosci zgodnie z regulaminem

    Jak musze dodatkowo czekać, to mam prawo rezygnować z usługi, wycofać
    zaliczkę lub otrzymać podwójny zwrot zadatku (jeżeli naprawa nie jest
    gratisowa oczywiście).

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 124. Data: 2004-09-02 15:47:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004 13:32:13 +0200, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    > jesli place w walucie w ktorej nie mam konta to jasne jest ze beda
    >przeliczac

    to dlaczego nie ma tej opłaty przy jednej z walut: EUR lub PLN?
    Przecież rachunek jest prowadzony tylko w jednej z nich.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 125. Data: 2004-09-02 18:52:55
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Sep 2004 14:03:11 +0200, w <ch7247$cgo$1@news.onet.pl>, "ROBBO 2"
    <r...@o...pl> napisał(-a):

    > w jakim aucie ? bo teraz mnie zaszkoczyles samym faktem. Ale nie zmiana to

    Kiedyś miałem tak w Audi, olej co 7,5k, filtr co 15k.

    > faktu ze jesli przychodzi
    > moment na taka wymiane to poprostu to robia.

    Jeśli poinformują to OK.
    Jeśli nie, to nie spadają.

    PS. Ile płacisz w warsztacie biorą za wprowadzenie auta na podjazd czy
    odkręcenie korka? Bo to chyba oczywiste, że te usługi też wykonują przy okazji
    :>

  • 126. Data: 2004-09-02 18:55:12
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Sep 2004 14:06:18 +0200, w <ch72a1$rm7$1@news.onet.pl>, "ROBBO 2"
    <r...@o...pl> napisał(-a):

    > 10
    >
    > Kiedy umawiamy sie na probe w kilku ASO ?

    Nie musimy, mnie się pytali co ma być z filtrem (swój, własny, zostawiamy?).

    Wiem, wiem, pewnie do jakiegoś dziwnego warszatu jeżdżę, który nie robi
    klientów w balona...

  • 127. Data: 2004-09-02 18:56:34
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Sep 2004 15:06:51 +0200, w <ch75ri$epm$1@news.onet.pl>, "ROBBO 2"
    <r...@o...pl> napisał(-a):

    > Z mojej tez bo sie czepiasz tej biednej reklamy, podczas gdy twoj bank rznie
    > cie na kase rownie sprawnie a nawet lepiej niz mbank

    Tak z ciekawości możesz podać o ile bardziej ją rżnie?
    Czy to znowu syndrom Pretoriana Walczącego?

  • 128. Data: 2004-09-02 19:43:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:
    > Co oczywiście nie usprawiedliwia kłamstwa (mijania się z
    > prawdą, oszustwa, wprowadzenia w błąd - czy co kto woli) mBanku.

    Dobrze - w jakim banku masz glowne konto - popatrzymy, czy ten mowi prawde.

    http://www.PRnews.pl

  • 129. Data: 2004-09-02 20:09:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch7t66$q37$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Dobrze - w jakim banku masz glowne konto - popatrzymy, czy ten mowi prawde.

    Był już EOT, ale skoro zadajesz konkretne pytanie i konkretnie do
    mnie, to proszę:

    Nie bardzo wiem o czym masz na myśli pisząc "główne konto", może po
    prostu wymienię wszystkie: mBank, vw, lukas, Pekao, KB (choć to już
    praktycznie zdechło).
    Czy jak już popatrzyłeś na to, czy mówią prawdę, to zniknęło od tego
    mBankowe oszustwo, bo nie rozumiem jaki jest cel Twojego pytania.
    Czy masz zamiar po raz kolejny powtórzyć, że wszystkie banki tak robią?
    Jeśli tak, to niepotrzebnie, bo napisano to już tutaj wystarczającą
    liczbę razy.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas" - P.
    Macierzyński

  • 130. Data: 2004-09-02 21:24:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > Czy masz zamiar po raz kolejny powtórzyć, że wszystkie banki tak
    > robią? Jeśli tak, to niepotrzebnie, bo napisano to już tutaj

    chcialem tylko sprawdzic, czy reszta bankow w ktorych masz konta pisze na
    swoich stronach prawde.
    http://www.pekao.com.pl/tabele1s3.pdf?/lang=PL/50212
    3-093280-13714
    Transakcje bezgotowke - bez prowizji.

    Przy 3.21 uwaga:
    Niezaleznie od prowizji i oplat pobiera sie prowizje i oplaty na rzecz
    bankow (krajowych i zagranicznych) posredniczacych w wykonywaniu zlecenia,
    zgodnie z obowiazujacmi taryfami tych bankow lub wg odrebnie zawartych
    porozumien.
    Visa raczej bankiem nie jest- Pekao prowizje bierze - ale nic o tym nie
    informuje.

    Pytanie teraz - czy ta cala ukryta oplata to jest zarobek banku - czy tez
    moze koszty przewalutowania? Oczywiscie kazdy bank (w tym i mBank) moze sie
    bronic, ze to sa wlasnie takie koszty, ktore w tym przypadku ponosi klient
    (tak jak sklep ponosi koszty uzycia karty przez klienta - ok 3% kwoty
    transkacji - dla klienta jest to niewidoczne - a z tej prowizji zyje masa
    posrednikow). Tak samo jest przy przewalutowaniu - przewalutowaniem zajmuje
    sie NIE bank, tylko organizacja platnicza - po swoich "tajnych kursach".

    Konczac juz ten watek - wszystkie banki powinny ujawnic prowizje, jaka jest
    povbierana przy tego typu transakcjach i byloby po klopocie definicyjnym

    http://www.PRnews.pl