    From: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mPlan - prośba o opinię
    Date: Thu, 31 Mar 2005 00:06:53 +0000 (UTC)

    Witam Grupowiczów,
    Na potrzeby przyszłej inwestycji zacząłem nie nerwowo rozglądać się w
    ofertach kredytów hipotecznych i mPlan na pierwszy rzut oka wyglądał
    ciekawie. Tyle że po pobieżnym przeglądnięciu regulaminu widzę pewne haczyki
    które mogą spowodować, że oferta może przestać być taka super. W związku z
    tym mam pytanie do tych którzy w ten kredyt weszli.
    1. Oprocentowanie jest zmienne nie oparte o WIBOR. Załóżmy że przy
    udzielaniu kredytu mBank zaproponuje korzystne oprocentowanie z dolnego
    zakresu widełek. Czy przy zmianach pod wpływem różnych czynników
    wymienionych w regulaminie, pozostaje ono przynajmniej ca w dolnym zakresie
    widełek, czy też zaczyna systematycznie dryfować w kierunku wyższych
    wartości? Przykład. Teraz widełki są 5,95 % do 10,05 %. Załóżmy, że
    mIksiński-Farciarz dostaje kredyt z 5,95 % (to tylko przykład, pomijam
    dywagacje na temat czy ktokolwiek dostał taki procent :^)). Następnie mBank
    obniża oprocentowanie i o 1% i widełki są 4,95 % do 9,05 %. Czy
    oprocentowanie mIksińskiego tez się korzystnie zmienia, czy po kilku
    wachlowaniach procentami szybciutko jego kredyt ląduje gdzieś w okolicach
    środka widełek?
    2. Środki bilansujące się. Na ile zrozumiałem treść regulaminu jest to jakaś
    kwota minimalna stała ustalona z góry - teraz w symulatorze można ustawić
    1400 PLN, ale jeśli pierwsza rata będzie np. 2000 PLN, to do końca trwania
    umowy do środków bilansujących zaliczane jest wyłącznie saldo powyżej 2000
    PLN niezaleznie od wysokości bieżącej raty. Tak to działa?

    Są jakieś inne blaski lub cienie, o których warto wiedzieć zanim zacznie się
    dyskusje z doradcami na poważnie?
    Zalezy mi na uwagach od "praktyków" tj. od osób które w ten produkt
    rzeczywiście weszły ze dwa lata temu i moga podzielić się doświadczeniem.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Miłego dnia
    Tomek