  • 1. Data: 2007-06-30 19:11:03
    Temat: mastercard i rozliczenia w USD
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    dzwoniłem wczoraj do Citka z zapytaniem o VISA-LOT, czy nie mają czegoś
    takiego
    z Mastercarda, bo już jedną VISE ma a wolał bym inny system no i dodatkowo
    rozliczane
    jest w Euro co przy płatnościach w EU jest milsze.
    No i Pan powiedział że:
    - nie ma Mastercard-LOT - ale tego mogłem się spodziewać
    - że Mastercard przeszedł na rozliczenia w USD !

    I to 2gie mnie zdziwiło/zaskoczyło.
    Może jakiś niedoinformowany jestem, ale prawda li to ?

    W takim razie jakież zalety miało by posiadanie karty Mastercard ?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-06-30 19:36:22
    Temat: Re: mastercard i rozliczenia w USD
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f669s8$elb$1@polsl.pl, *Marcin Kuczera* wrote:

    > - że Mastercard przeszedł na rozliczenia w USD !
    >
    > Może jakiś niedoinformowany jestem, ale prawda li to ?

    Gdzieniegdzie przeszedl (np. Pekao SA), ale nie wszedzie jeszcze. Mille MC
    jest nadal w EUR.

    > W takim razie jakież zalety miało by posiadanie karty Mastercard ?

    1. Ze masz karte innej organizacji i jak Visa ma pad (a niedawno miala) to
    masz czym zaplacic.
    2. Mozesz uczestniczyc w konkursach MC a nie tylko w konkursach Visy...
    3. Popierasz organizacje europejska a nie amerykanska

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-06-30 19:45:58
    Od: "Marek" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "darnok" <d...@a...spam.ch> wrote in message

> [...]
    > 2. Mozesz uczestniczyc w konkursach MC a nie tylko w konkursach Visy...
    > 3. Popierasz organizacje europejska a nie amerykanska

    Mastercard to organizacja zalozona przez kilka bankow amerykanskich...

    Pozdrawiam,
    M.

  • 4. Data: 2007-06-30 20:35:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-06-30 21:36, darnok stwierdził, że:

    > Gdzieniegdzie przeszedl (np. Pekao SA), ale nie wszedzie jeszcze. Mille
    > MC jest nadal w EUR.

    Bo to zależy od banku wystawcy, a nie organizacji. Ta ostatnia dopuszcza
    inne, niż domyślne (swego czasu dla Visy USD i EUR dla MC) waluty
    rozliczeniowe.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2007-07-04 20:33:22
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin Kuczera pisze:
> [...]
    > Może jakiś niedoinformowany jestem, ale prawda li to ?
    >
    > W takim razie jakież zalety miało by posiadanie karty Mastercard ?

    Nie wiem jak w Citi (ich przeliczniki są fatalne przynajmniej dla VISA,
    więc dla MC pewnie jest podobnie), ale MC z ING jest bardzo dobra do
    płacenia zagranicą. Dzisiaj koledze przedłużałem żywotność domeny i:

    Transakcja z 02.07 zaksięgowana 04.07:
    12 USD = 33,73 PLN
    czyli
    1 USD = 2,8108
    kursy walut ze strony ING - 1 USD kupno 2,7087 sprzedaż 2,8193
    kurs średni NBP - 1 USD = 2,7622

    A co najlepsze karta jest rozliczna w EURO :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski