  • 11. Data: 2008-05-02 21:25:31
    Temat: Re: mbank bezpieczenstwo - kody jednorazowe i blokada kanalow
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

    > W ten sposób Ty i bank macie pewność, że w systemie jest zarejstrowany
    > aktualny numer komórki.

    Nope, w ten sposob nikt nie ma pewnosci co do niczego, a w
    szczegolnosci bank nie wie, kto odebral SMSa, ani np. nie wie, czy
    jego klientowi w ogole przyszlo do glowy zmieniac cos na SMSy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2008-05-02 21:53:56
    Od: "mk_102" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Facet" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki inny bank stosuje kody jednorazowe we wszystkich udostepnianych
    > kanalach, poza Inteligo?

    Nordea. Do wszystkiego, nawet do logowania.

    MK

  • 13. Data: 2008-05-02 22:00:42
    Od: "Facet" <z...@w...pl>

    > Mnie się też wydaje, że był potrzebny kod ze zdrapki.

    Czy ktos kto ma konto w mbanku bylby uprzejmy to sprawdzic?

  • 14. Data: 2008-05-02 22:05:04
    Od: "Facet" <z...@w...pl>

    > Nordea. Do wszystkiego, nawet do logowania.

    Nie wiem jak teraz, ale kiedys w Nordea absolutna porazka byly karty -
    obslugiwane przez BZ WBK i saldo karty bylo odswiezane z duzym opoznieniem
    od wplyniecia pieniedzy na rachunek.

  • 15. Data: 2008-05-03 06:30:03
    Od: chrisek <c...@u...pl>

    Facet napisał(a):
    > Czy ktos kto ma konto w mbanku bylby uprzejmy to sprawdzic?

    SMS > LHJ - hasło sms
    LHJ > SMS - hasło z LHJ o nr podanym w sms

  • 16. Data: 2008-05-05 10:03:33
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Facet <z...@w...pl> wrote:
    > Myslalem o zalozeniu rachunku w mbanku, ale to co mi sie nie podoba, to brak
    > kodow jednorazowych do wszystkich kanalow. Z tego co znalazlem mbank stosuje
    > je tylko w Internecie (podczas gdy juz Inteligo rowniez np. w telefonie).

    Do kanału SMS kody są średnio potrzebne (chyba tylko dla paranoików),
    bo to kanał read-only. Do telefonicznego IVR też średnio, bo z operacji
    modyfikujących stan konta możesz wykonać tylko przelewy zdefiniowane,
    do których nie potrzeba kodów również w innych kanałach. Zaś podczas
    rozmowy z mLinką autoryzacja jest na zasadzie pytanie-odpowiedź,
    więc kody też nie są potrzebne. WAPu i durnowatego mSIMu nie używam,
    więc nie wiem.

    MZ dobrze jest, jak jest.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 17. Data: 2008-05-05 13:25:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 05 maj 2008 12:03
    (autor Piotr Auksztulewicz
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <fvmm1l$vob$3@polsl.pl>):

    > Zaś podczas
    > rozmowy z mLinką autoryzacja jest na zasadzie pytanie-odpowiedź,

    Tyle, że odpowiedzi na te pytania w przypadku sporej części osób są wręcz
    dostępne publicznie.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu