  • 1. Data: 2009-05-10 08:19:36
    Temat: mbank biznes, limit kredytowy
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Ostatnio przyjalem przelew na rachunek mbiznes w mabanku (zwykle korzystam z
    innego konta) no i kliknalem na wniosek dotyczacy limitu kredytowego,
    podalem kwote 4 tys, przyznano mi 3.
    (z maila ktory dostalem najpierw : 'Limitu kredytowego w kwocie 4000.00
    PLN', pozniej
    "z przyjemnością informujemy, że na podstawie wniosku nr BWP054476016 po
    analizie zdolności kredytowej udostępniliśmy limit kredytowy w kwocie 3000
    PLN

    Życzymy udanego korzystania z przyznanego limitu kredytowego.")

    Wedle informacji podanych na srtonie myslalem ze to kredyt w rachunku
    biezacym
    (odpowiednik lini kredytowej w osobistym) , ale widze w szczegolach rachunku

    Saldo : 0,00 PLN
    Dostępne środki : 3 000,00 PLN
    Limit dopuszczalnego salda debetowego : 3 000,00 PLN

    co wiec mi przyznano, jezeli dopuszczalne saldo debetowe to czy da sie to
    zmeinic i jak najprosciej
    na taki normalny kredyt odnawialny?
    Chcialem kupic drukarke fiskalna, i wyglada na to ze bym ladnie sie
    wpieprzyl bo do konca miesiaca
    bym nie wytrzasnal na splate debetu.

    pozdrawiam
    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-05-10 08:33:06
    Temat: Re: mbank biznes, limit kredytowy
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > to zmeinic i jak najprosciej
    > na taki normalny kredyt odnawialny?
    > Chcialem kupic drukarke fiskalna, i wyglada na to ze bym ladnie sie

    ostatnio temat był wałkowany na grupie: czy mBank odróżnia kredyt
    odnawialny od dopuszczalnego salda debetowego w rachunku bieżącym?

    zapoznaj się z regulaminem tego kredytu i wszystko będziesz wiedział, w
    jakim terminie musisz dokonać spłaty, nazwy usług bankowych bywają
    niejednoznaczne i mylące

    czasem ww. kredyty oznaczają to samo czyli mając kredyt (saldo debetowe
    na rachunku) działa on tak samo jak kredyt odnawialny = musisz go
    spłacić do czasu zakończenia umowy (zwykle 12 m-cy), a nie do końca miesiąca

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-05-10 08:38:31
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > rachunku) działa on tak samo jak kredyt odnawialny = musisz go spłacić do
    > czasu zakończenia umowy (zwykle 12 m-cy), a nie do końca miesiąca

    ale skad ja mam wiedziec co ja mam ? :)
    Po 5 minutach byl dostepny na rachunku. nic nie podpisywalem tradycyjnie.
    A cholera z nieba mi to spadlo byle by bylo tym czym bym chcial by bylo.

    Pod jakim haslem szukac w regulaminie? Bo nie znalazlem limitu kredytowego.

  • 4. Data: 2009-05-10 08:57:21
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    limit mam na koncie jakpisalem, a w historii zlozonych wnioskow mam cos
    takiego

    Numer BWP054476016

    Nazwa Kredyt dla Mikro Firm

    Status Zgoda na DSD

    Ostatnia zmiana statusu 09-05-2009

    Opis statusu Oczekiwanie na zebranie zgód Współwłaścicieli

    Stopień rozpatrzenia wniosku 70%

  • 5. Data: 2009-05-10 09:05:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> writes:

    > limit mam na koncie jakpisalem, a w historii zlozonych wnioskow mam
    > cos takiego
    >

    > Numer BWP054476016
    >
    > Nazwa Kredyt dla Mikro Firm
    >
    > Status Zgoda na DSD

    No i ja bym "DSD" wrzucił w wyszukiwarkę mBanku.
    wtedy szybko dojdziesz do
    http://www.mbank.pl/przewodnik/faq/?category=73

    KJ

    --
    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 6. Data: 2009-05-10 09:22:49
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > No i ja bym "DSD" wrzucił w wyszukiwarkę mBanku.
    > wtedy szybko dojdziesz do
    > http://www.mbank.pl/przewodnik/faq/?category=73

    to czytalem, nadal nie wiem jak mozna najprosciej w takim razie zmeinic to
    na limit kredytowy (normalny) tej samej wysokosci .

    Czytam regulamin DSD i tam jest napisane ze jest udzielane na okres 12
    miesiecy, i po uplywie tego okresu musze splacic calosc bo inczej zmienia
    sie
    na niedopuszczalne saldo debetowe i jest scigane w trybie egzekucyjnym czy
    jakos tak.

    Wiec mam rozumiec ze dziala to jak normalna linia kredytowa, zrobie przelew
    na 2500 i musze to oddac dopiero po 12 miesiacach?
    Odsetki rozumiem powiekszaja debet, czy musze osobno dokonywac wplat na
    rachunek jak na karte kredytowa specjalnie na odsetki?

    Gdzie znajde info o oprocentowaniu i jak to dokladnie liczyc?

    pozdrawiam
    ps.
    zielony jestem w temacie stad pytania do tej pory korzystalem tylko z karty
    k.

  • 7. Data: 2009-05-10 10:01:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > rachunek jak na karte kredytowa specjalnie na odsetki?
    >
    > Gdzie znajde info o oprocentowaniu i jak to dokladnie liczyc?

    nie mozesz przekroczyc przyznanego przez bank limitu! nie ma znaczenia
    czy wykorzystasz go poprzez wyplate/przelew czy naliczone odsetki,
    generalnie NIE moze wystapic saldo nizsze niz przyznane przez bank

    oprocentowanie liczone jest od wykorzystanego kredytu, kazda wplata na
    konto zmiejsza wysokosc kredytu i tym samym odsetki sa nizsze, ale
    generalnie nie da sie ich z gory okreslic (no chyba, ze na rachunku nie
    bedzie zadnych obrotow poza wykorzystaniem limitu)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-05-10 10:12:17
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > generalnie nie da sie ich z gory okreslic (no chyba, ze na rachunku nie
    > bedzie zadnych obrotow poza wykorzystaniem limitu)

    acha, i upewnij mnie jeszcze -jeszcze zadzwonie do mbanku - musze to splacic
    w ciagu 12 meisiecy nie do konca miesiaca? :)
    Rozumiem ze odsetki sa liczone w wysokosci 17% w sotsunku roku do kwoty 20
    tys?
    Widze w ich toip ze rzeczywiscie teraz polaczyli debet i kredyt w jedno, bo
    do ktoregos tam kwietnia(czy maja) byly osobne pozycje
    teraz jest jedna (rozbita wedlug kwot)

  • 9. Data: 2009-05-10 11:54:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > acha, i upewnij mnie jeszcze -jeszcze zadzwonie do mbanku - musze to
    > splacic w ciagu 12 meisiecy nie do konca miesiaca? :)

    koniecznie zapytaj w banku, IMHO z kredytu możesz korzystać przez 12
    m-cy i nie musisz spłacać całości do końca miesiąca

    > Rozumiem ze odsetki sa liczone w wysokosci 17% w sotsunku roku do kwoty
    > 20 tys?
    pisałeś wcześniej o kwocie 3.000 zł, masz postępować tak, aby saldo nie
    zeszło poniżej tej kwoty i to wszystko, za 12 m-cy (nie wiem czy tak
    jest w mBanku) albo bedziesz musial splacic zadluzenie i wystąpić o
    kolejny kredyt lub bank roluje kredyt (nie bedziesz musial splacac, bo
    kredyt zostanie przedluzony na kolejny okres)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-05-10 12:22:31
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > koniecznie zapytaj w banku, IMHO z kredytu możesz korzystać przez 12 m-cy
    > i nie musisz spłacać całości do końca miesiąca

    dzis zadzwonie i jak cos innego powiedza to napisze

> [...]
    > w mBanku) albo bedziesz musial splacic zadluzenie i wystąpić o kolejny
    > kredyt lub bank roluje kredyt (nie bedziesz musial splacac, bo kredyt

    piszac do 20 tys mialem na mysli prog procentowy, w cenniku maja

    Limit kredytowy w rachunku firmowym udzielany od 09.04.2009 r.
    Oprocentowanie

    Limit kredytowy do 20 000 PLN 17%
    Limit kredytowy od 20 001 LN do 100 000 PLN 15%
    Limit kredytowy powyżej 100 000 PLN 13%
    Niedopuszczalne saldo debetowe
    21%

    Dzieki za wyjasnienia