  • 31. Data: 2015-05-12 09:57:16
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 12 May 2015 07:57:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale przez
    > tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce. A tu prosze,
    > ktoś zastosował coś nowego. :)

    Dziwne, że w poprzednim (tym niby "nieintuicyjnym") systemie mBanku (i w
    systemach innych banków) jakoś nikt się nie skarżył, że nie może czegoś
    znaleźć,a w tym "intuicyjnym" nowym systemie ciągle trzeba poszukiwać
    sposobów na wykonanie podstawowych operacji.
    Jeśli ktoś codziennie przez wiele godzin siedzi w tym systemie, to
    zapewne wszystko jest dla niego proste i oczywiste, ale nie dla kogoś,
    dla kogo operacja w banku internetowym jest tylko jedną z całej masy
    czynności, które ma do załatwienia w ciągu dnia.
    Moja żona np. w ogóle sobie nie radzi z tym nowym systemem i w jej
    przypadku trudno raczej mówić o tym, ze "była przyzwyczajona" do
    jakiegoś innego systemu.

    > Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz teorie
    > bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc o UX - czy User Experience, czy jeszcze
    coś innego.
    Jeśli User Experience, to widocznie różnie rozumiemy to pojęcie.
    Bo - przykładowo - jeśli ja (podobnie jak ktoś inny piszący już o tym
    wcześniej) nigdy nie jestem pewien, czy właśnie zlecany przeze mnie
    przelew na swoje inne konto będzie wymagał zatwierdzenia kodem SMS, to
    dla mnie jest to niewłaściwe rozwiązanie. Dla Ciebie jako dla znawcy UX
    jest to zapewne rozwiązanie całkowicie poprawne.
    Dla wyjaśnienia: już wydawało mi się, że odkryłem klucz wyjaśniający
    powyższą wątpliwość i że przelewy nie wymagające zatwierdzenia kodem SMS
    są oznaczone zieloną fajką, ale przed chwila właśnie wykonywałem przelew
    oznaczony czerwoną fajką, który poszedł bez zatwierdzenia kodem SMS!
    I na tego typu problemy użytkownicy nowego systemu mBanku napotykają się
    co chwila, ale zapewne tylko dlatego, że "nie maja pojęcia o UX" ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 32. Data: 2015-05-12 10:12:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Chris94 <c...@p...fm> wrote:

    > Dziwne, że w poprzednim (tym niby "nieintuicyjnym") systemie mBanku (i w
    > systemach innych banków) jakoś nikt się nie skarżył,

    A na co miałeś się skarżyć skoro to był jeden z pierwszych systemów
    i generalnie wszyscy się go uczyli? Na pierwsze systemy 8-bitowców też się
    nikt nie skarżył, na MS-DOS też nie. Uważasz, że są to systemy idealne?

    Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze stroną wyglądającą
    jak z lat 90-tych to zobaczysz :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2015-05-12 11:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-12, Chris94 <c...@p...fm> wrote:

> [...]
    >też się
    >nikt nie skarżył, na MS-DOS też nie. Uważasz, że są to systemy

    Jak to nikt sie nie skarzyl ? Na to, na co bylo warto, to sie
    skarzylismy.

    W kazdym badz razie nie czuje aby nowy swietny interfers mbanku byl w
    czyms lepszy.
    Za to pare razy okazal sie gorszy/niezrozomialy/tajemniczy ...

    >Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze
    >stroną wyglądającą
    >jak z lat 90-tych to zobaczysz :)

    Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies narzekania
    na jakikolwiek, ze przestarzaly ?
    Jesli umozliwia co powinien umozliwiac, to jest dobry.

    Jak ja za to klne np na te "nowoczesna" strone T-mobile, i paru
    innych - to chyba nowa moda, czy nowe wytyczne na tablety - mbank tez
    to juz ma.

    J.

  • 34. Data: 2015-05-12 11:33:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości
    >Ten UX jest tak zły, że Nordea łyknęła jego twórcę do Kopenhagi i
    >zamierza wprowadzić tożsame rozwiązanie we wszystkich swoich markach
    >:)

    W Polsce juz stracila klientow, teraz chce stracic w Danii :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-05-12 11:41:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
    >Zachowujecie się identycznie jak krytykanci nowych interfejsów
    >wprowadzonych
    >w MS Office (wstążki). Niby takie złe, ale jednak się okazały bardzo
    >dobre.

    Dobre ? Raczysz zartowac.
    Malo mam z Office do czynienia, ale za kazdym razem klne dlugo i
    soczyscie.

    >Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale
    >przez
    >tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce.

    Jakie nieintuicyjne ? Ile sie szkoliles z obslugi systemu bankowego ?
    One byly bardzo intuicyjne - przelewy pod "przelewy", odbiorcy pod
    "odbiorcy", lokaty pod "oszczednosci" itp.

    >A tu prosze, ktoś zastosował coś nowego. :)

    Nie mamy pretensji ze nowe, mamy pretensje ze roznych rzeczy nie ma w
    miejscu intuicyjnym, a okazuje sie, ze sa, ale dobrze ukryte.

    >Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz
    >teorie
    >bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?

    No coz, poczekamy, zobaczymy ... jak sie to na mbanku odbije.

    Na razie widze, ze pod jednym wzgledem pomysleli - w rankingu na
    najlepszy interfejs/konto/bank nie mozna dac ujemnej oceny, to i
    wygrali :-)

    J.

  • 36. Data: 2015-05-12 12:49:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jak to nikt sie nie skarzyl ? Na to, na co bylo warto, to sie
    > skarzylismy.

    No nie skarżył się. Wtedy się nie skarżono na interfejs. :)

    > W kazdym badz razie nie czuje aby nowy swietny interfers mbanku byl w
    > czyms lepszy. Za to pare razy okazal sie gorszy/niezrozomialy/tajemniczy ...

    Bo jest inny niż wzorce które sobie wypracowałeś.
    Postaw świeżynkę, która miała bardzo słaby kontakt, to zobaczysz.

    > Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies narzekania
    > na jakikolwiek, ze przestarzaly ?

    Tak. A tu nie chodzi o narzekania, tylko o coś czego nie widzisz - przypływ
    nowych klientów dla których taki interfejs to dodatkowy argument na plus.
    Patrząc na dynamikę przychodu nowych klientów w mBanku (widziałem jakiś
    raport niedawno), to nie sądzę żeby zrobili zły ruch.

    > Jesli umozliwia co powinien umozliwiac, to jest dobry.

    To już dawno nieprawda.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2015-05-12 12:50:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie mamy pretensji ze nowe, mamy pretensje ze roznych rzeczy nie ma w
    > miejscu intuicyjnym, a okazuje sie, ze sa, ale dobrze ukryte.

    To nie "intuicja", tylko "wypracowane wzorce".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2015-05-12 12:54:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.05.2015 o 11:32, J.F. pisze:
    > Ale juz interfejs bankowy taki moze byc - widziales gdzies narzekania
    > na jakikolwiek, ze przestarzaly ?

    No ja widziałem. Na interfejs citibanku i moneybookers (nie wiem czy
    zmienili ostatnio, bo przestałem używać). Ba - sam narzekałem.

    Ale jest różnica między "unowocześnić" a "unowocześnić i udziwnić".

    Faktem jest, że przedpoprzednia wersja mbanku mi się mniej podobała i
    wprowadzenie javascriptu i tak dalej odnotowałem z zadowoleniem (chociaż
    straciło na funkcjonalności - nie można było już otwierać w wielu kartach).

    p. m.

  • 39. Data: 2015-05-12 13:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >No nie skarżył się. Wtedy się nie skarżono na interfejs. :)

    Interfejsowi brakowalo powtorzen komend.
    Widac ktos sie skarzyl, bo powstal ... doskey ?
    Teraz wbudowany cmd czy "okienko dos".

    Zobacz jak sie rozbudowala komenda for, i pare innych - to chyba wynik
    skarzenia na mozliwosci command.com.

    >Bo jest inny niż wzorce które sobie wypracowałeś.
    >Postaw świeżynkę, która miała bardzo słaby kontakt, to zobaczysz.

    trudno taka znalezc :-)
    Ale kiedys bylem swiezym uzytkownikiem interfejsu mbanku starego ... i
    jakos nie narzekalem.
    Na to, na co narzekalem, mozna bylo latwo poprawic.

    >Tak. A tu nie chodzi o narzekania, tylko o coś czego nie widzisz -
    >przypływ
    >nowych klientów dla których taki interfejs to dodatkowy argument na
    >plus.

    Dyrektor dzialu informatyki pewnie tak argumentuje.
    A tymczasem ... byla jakas reklama zachecajaca do przyjscia z powodu
    "nowego, lepszego interfejsu" ?
    Nie bylo, wiec moge stwierdzic, ze klienci nie dlatego przyszli :-)

    Owszem, nagrody zdobyto, to zawsze sie mozna pochwalic "wysokie
    oprocentowanie i najlepsza strona ze wszystkich bankow". Moze ktos sie
    na te "najlepsza" nabierze.

    >Patrząc na dynamikę przychodu nowych klientów w mBanku (widziałem
    >jakiś
    >raport niedawno), to nie sądzę żeby zrobili zły ruch.

    I myslisz, ze to z powodu nowego interfejsu ?
    Ja sie powaznie zastanawiam nad odejsciem - z tym nowym w zasadzie
    daje sie zyc, ale niech sie naucza, ze warto spytac klientow o zdanie
    :-)

    >To już dawno nieprawda.

    No coz, moze sa i inne kryteria, ale ciekawe czy nowy je spelnia :-)

    J.

  • 40. Data: 2015-05-12 13:29:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 May 2015 07:31:13 +0200, dddddddd <f...@e...com> wrote:
    > nie ma takiego ograniczenia (ja przelewam na wcześniej zdefiniowany
    > rachunek z konta aquarius)

    A ja mam, jest to max dzienny limit defiiniowany dla urządzeń
    mobilnych (menu ustawienia-> bezpieczeństwi-> limity i autoryzacje ->
    zdefiniuj limity operacji...)
    Aqauruis to multi nie mBank (sprzed rembrandingu), tam mogą być inne
    limity.

    --
    Marek