  • 1. Data: 2006-11-30 12:47:41
    Temat: [mbank] rezerwacja hotelu plaską debetowką
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Płaską kartą mbanku do ekonta płacić w necie się nie da. Miałem jednak
    potrzebę zarezerwowania przez internet hotelu we Francji i myślę sobie,
    że spróbuję swoją debetówką...
    Ku mojemu zdziwieniu rezerwacja przebiegła pomyślnie!

    Może mi ktoś wytłumaczyć jak to możliwe?

    Nasunęło mi się podejrzenie, że sprawdzanie karty przez hotel jest tylko
    pozorowane więc spróbowałem zarezerwować jeszcze raz podając zły numer
    karty, złe nazwisko lub datę ważności. W takich przypadkach jednak
    wyskakiwał odpowiedni błąd.

    Wyglada więc na to, że debetówką mbanku można swobodnie rezerwować
    hotele. Powstaje jednak problem: z czego hotel ściągnie kasę jak nie
    przyjadę pomimo rezerwacji? Większość hoteli (i ten też) chargeuje za
    jedną noc w takich przypadkach. Ponadto ten hotel, w którym ja
    rezerwowałem jest w pełni automatyczny: pobierają kasę z konta (nie
    ma tam nawet recepcji żeby zapłacić inaczej). Jeśli przyjadę, pomieszkam
    i odjadę, a oni nie będą mogli ściągnąć kasy z ekonta to co dalej?
    Nie mają innego ze mną kontaktu poza moim imieniem, nazwiskiem, numerem
    karty i datą jej ważności (nie znają adresu zamieszkania, e-maila,
    telefonu, etc.).

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2006-11-30 13:13:59
    Temat: Re: [mbank] rezerwacja hotelu plaską debetowką
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 30 Nov 2006 13:47:41 +0100, w <r...@j...jj>, jimmij
    <j...@j...jj> napisał(-a):

    > Wyglada więc na to, że debetówką mbanku można swobodnie rezerwować
    > hotele. Powstaje jednak problem: z czego hotel ściągnie kasę jak nie
    > przyjadę pomimo rezerwacji?

    Jeżeli to hotel Formule1 czy Etap Hotel to numer karty jest im chyba tylko
    potrzebny do sprawdzenia czy faktycznie masz jakąś kartę. Płatności i tak
    raczej dokonasz na miejscu w sposób "standardowy".

  • 3. Data: 2006-11-30 14:28:38
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Jeżeli to hotel Formule1 czy Etap Hotel to numer karty jest im chyba tylko
    > potrzebny do sprawdzenia czy faktycznie masz jakąś kartę. Płatności i tak
    > raczej dokonasz na miejscu w sposób "standardowy".

    "standardowy" oznacza, że w takim niby bankomacie przy wejsciu ;-))

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2006-11-30 14:57:30
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    jimmij napisał(a):

    > Może mi ktoś wytłumaczyć jak to możliwe?

    Nie napisałeś najciekawszego - widać blokadę na rachunku? Na jaką kwotę?

  • 5. Data: 2006-11-30 15:31:26
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Nie napisałeś najciekawszego - widać blokadę na rachunku? Na jaką kwotę?

    Nie widać blokady. Mam nadzieję, że mBank nie kłamie i debetówką
    zapłacić w necie się nie da...

    --
    jimmij

  • 6. Data: 2006-12-01 06:03:22
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > Ponadto ten hotel, w którym ja rezerwowałem
    > jest w pełni automatyczny: pobierają kasę z konta (nie ma
    > tam nawet recepcji żeby zapłacić inaczej). Jeśli przyjadę,
    > pomieszkam i odjadę,

    Nie wiem czy w tym hotelu tak jest, ale w niektórych takich
    "automatycznych" karta służy też np. jako klucz do drzwi.
    Ciekawe czy wtedy twoja debetówka też by została przyjęta?

    --
    Ezoteryka: http://alfabeta.of.pl