eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankineoBANK - uważajcie co podpisujecieneoBANK - uważajcie co podpisujecie
  • Data: 2011-11-08 17:11:03
    Temat: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Jestem w trakcie otwierania rachunku w neoBANK-u i zauważyłem dużo
    nieścisłości - trochę długie ale może się komuś przyda:

    Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem
    a stanem faktycznym i złożonym wnioskiem

    1. W ulotce "Co należy uczynić z otrzymanymi dokumentami?" punkt 1c
    brzmi: Sprawdź czy otrzymałeś kopertę z hasłem do pierwszego logowania do
    usługi neoBANK24 i tu jest problem gdyż koperty żadnej nie ma gdyż hasło
    przyszło SMS na numer telefonu do autoryzacji wskazany we wniosku.

    To samo jest napisane w regulaminie §27 ustęp 8 Hasło inicjujące jest
    przekazywane w specjalnie zabezpieczonej kopercie, uniemożliwiającej dostęp
    do niego przez osoby trzecie bez naruszania koperty.

    W umowie mamy zapis " Posiadacz oświadcza, że dla wymienionego w ust. 2
    Loginu otrzymał zamkniętą i nienaruszoną kopertę, która po otwarciu
    zawierała czytelne Hasło inicjujące. I jak tu podpisać taką nieprawdę.

    I teraz pytanie czy to hasło poznał ktoś już w banku tzn. otworzył kopertę i
    hasło wysłał SMS do mnie ?

    2. Umowa jest tak napisana że wynika z niej że umowę podpisałem w
    Poznaniu a nie korespondencyjnie (Ustawa o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny)

    3. § 26 ustęp 2 Regulaminu: Uruchomienie neoBANK24 i neoSMS odbywa się w
    Placówkach neoBANKU na podstawie deklaracji ustnej Posiadacza. - czyli że
    nie da się zgodnie z regulaminem otworzyć tych usług przez Internet.

    4. W umowie jest wpisany inny numer telefonu do otrzymywania kodów SMS,
    podałem dwa numery jeden jako kontaktowy i drugi do potwierdzeń SMS (na ten
    nawet przyszedł SMS z pierwszym hasłem) ale w umowie już im się namieszało i
    do SMS wpisali kontaktowy.
    I nie ma informacji jak się zmienia w przyszłości numer telefonu czy trzeba
    biegać do oddziału banku ?

    5. Karta płatnicza która dostałem jest niespersonalizowana i przyszła w
    zwykłej kopercie na listy nawet koperta nie była zaklejona.
    Koperta z kartą włożona była wraz z innymi dokumentami z banku do większej
    koperty.

    6. Na pierwszej stronie ulotki jest informacja że PIN otrzymam w ciągu 7
    dni natomiast na drugiej stronie ulotki jest informacja że powinna być także
    dołączona koperta z kodem PIN której nie ma. Dziwne to jedna ulotka a dwie
    wykluczające się informacje. Akurat dzisiaj koperta z pinem przyszła.

    7. W § 11 Regulaminu: jest informacja : Nazwisko i imię do umieszczenia na
    karcie w pierwszej linii (max 21 znaków) w przypadku karty
    spersonalizowanej: i tu moje imię i nazwisko, a karta jest z napisem
    "NEOKONTO" czyli niespersonalizowana. To oni mogą według uznania wydać
    kartę spersonalizowaną lub niespersonalizowaną ?.

    8. Brak zaznaczonej odpowiedniej opcji w umowie aby było można otworzyć
    kolejne rachunki, korzystając z zapisu § 33 ustęp 1 Regulaminu: otwieranie
    rachunków


    Wynika mi z tego że te wszystkie umowy i regulaminy są stworzone dla potrzeb
    otwierania rachunku bezpośrednio w placówce banku i nie uwzględniają zgonie
    z ustawą możliwości otwarcia rachunku drogą korespondencyjną.

    Zaproponowana przez bank możliwość otwarcia rachunku zdalnie (wysyłają obie
    kopie umowy, jedną trzeba podpisać i odesłać + ksero 2 dokumentów
    tożsamości) jest według mnie zrobiona po partyzancku, najlepsze jest że
    przysyłają hasło inicjujące SMS gdzie nigdzie nie ma wzmianki o takiej
    możliwości.

    Po prostu ktoś ręcznie wypełnia te wszystkie dane i wysyła listem poleconym,
    koperty też zaadresowane ręcznie - nie umieją nadrukować na kopercie adresu.
    Wygląda to trochę mało profesjonalnie tak jakbym z domu to wysyłał.


    Czy nie podpisując tej umowy otrzymanej z banku wiążą mnie z bankiem jakieś
    inne zobowiązania np. samo złożeniu wniosku na ich stronie. Czy tylko na
    podstawie złożonego wniosku i nie podpisania umowy mogą ode mnie żądać
    zapłacenia jakiś kar np. za wydanie karty (niespersonalizowanej) koszt
    wyprodukowania jej specjalnie dla mnie wynosi 0.


    Jest też taka uwaga. W terminie 14 dni od otrzymania umowy posiadasz prawo
    do odstąpienia od niej. Aby odstąpić od umowy należy wypełnić załączony
    formularz odstąpienia od umowy i dostarczyć go do dowolnej placówki Banku
    lub wysłać na adres

    Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to
    olać.

    Pozdrawiam















Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1