  • 11. Data: 2009-02-23 08:23:20
    Temat: Re: nieaktywne konto bankowe
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:03:15 +0100, zly napisał(a):

    > Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    > złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać
    > się z jego treścią.

    To też.
    Art. 60 kc mówi o formie złożenia oświadczenia woli.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-02-23 08:32:58
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:53:32 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > A po co odsyłać podpisany aneks? Zwykle się przyjmuje, że jeśli w jakimś
    > terminie nie zgłosisz protestu, to zaczynają Cię obowiązywać nowe
    > warunki.

    Niby tak, ale teraz wyobraz sobie taka sytuacje: Obsluguje Twoja firme pod
    katem "informatyki". Mamy umowe, ryczalt powiedzmy 1k pln miesiecznie.
    Pisze pismo o podwyzce cen, na 2k pln z umowa na dwa lata, jesli nie
    zglosisz protestu w ciagu 7 dni umowa staje sie wazna, przyklejam znaczek,
    wrzucam do skrzynki. Dwa dni pozniej obserwuje Twoja skrzynke, czekam na
    listonosza, oprozniam skrzynke zanim odbierzesz list. Obowiazuja Cie nowe
    ceny, czy nie?
    --
    marcin

  • 13. Data: 2009-02-23 08:41:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:32:58 +0100, zly napisał(a):

    > Dwa dni pozniej obserwuje Twoja skrzynke, czekam na listonosza,
    > oprozniam skrzynke zanim odbierzesz list. Obowiazuja Cie nowe ceny, czy
    > nie?

    Nie.
    Poczytaj sobie troszkę o regulaminach w stosunkach zobowiązaniowych (art.
    384-385 kc).

  • 14. Data: 2009-02-23 08:42:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    zly <b...@N...fm> writes:

> [...]
    > listonosza, oprozniam skrzynke zanim odbierzesz list. Obowiazuja Cie nowe

    Gdybym się zgodził na dostarczanie zmian listem zwykłym to pewnie
    tak.
    Tylko, że:
    a) nie wiemy co było w tamtej umowie(+regulamin) odnośnie zmian umów.
    b) przy masowych usługach (nie tylko banki, ale np. telekomy też) dość
    często lepiej oszczędzić na wysyłce, i zaryzykować, jakiś promil
    klientów będzie marudził, że nie dostał poleconego.
    I tak jak wspomniał Olgierd, często też jest zapis mówiacy o regulaminie
    na www.

    --
    KJ
    Q: How do you shoot a pink elephant?

  • 15. Data: 2009-02-23 10:38:00
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:23:20 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > To też.
    > Art. 60 kc mówi o formie złożenia oświadczenia woli.

    No ok, czyli ja to rozumiem tak. Bank, moze sobie wybrac wysylke listem. Z
    tym, ze dopoki nie jest to list polecony lub za potwierdzeniem odbioru, nie
    jest spelniony warunek "gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać
    się z jego treścią", bo nie ma żadnego dowodu na to, ze 'doszlo'. Nawet nie
    ma dowodu, ze wyslany list zostal.
    --
    marcin

  • 16. Data: 2009-02-23 10:44:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 11:38:00 +0100, zly napisał(a):

> [...]
    > że mogła zapoznać się z jego treścią", bo nie ma żadnego dowodu na to,
    > ze 'doszlo'. Nawet nie ma dowodu, ze wyslany list zostal.

    Źle to rozumiesz.
    Masz rachunek w mBanku? Czy mBank kiedykolwiek wysłał do swoich klientów
    listy informujące o obniżeniu/podwyżce oprocentowania na rachunku?
    Nie, ogranicza się do informacji na www.

    Polecam art. 384(1) kc oraz art. 384 par. 2 kc, przy czym dla pełnego
    zrozumienia początku zdania -- także art. 109 pr.bankowego.

  • 17. Data: 2009-02-23 11:01:01
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:41:46 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nie.

    Czemu wiec mialaby mnie obowiazywac zmiana cen za usluge wyslana przez bank
    zwyklym listem?
    --
    marcin

  • 18. Data: 2009-02-23 11:03:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:42:41 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > I tak jak wspomniał Olgierd, często też jest zapis mówiacy o regulaminie
    > na www.

    Hmm, sam ten zapis tez mi sie wydaje nie wiele wart. Nie kazdy musi miec
    komputer, internet etc.

    Tak mi sie wlasnie skojarzylo. nawet wojsko musi miec potwierdzenie, ze
    ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu, nie
    wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)
    --
    marcin

  • 19. Data: 2009-02-23 11:07:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    zly <b...@N...fm> writes:

> [...]
    > ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu, nie
    > wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)

    Ale bank to nie wojsko. Za chwile powiesz, że przelew złożony przez
    internet jest nieważny, bo nie został wysłany listem poleconym.
    Dla mnie EOT.

    --
    KJ
    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"

  • 20. Data: 2009-02-23 11:07:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 12:01:01 +0100, zly napisał(a):

    > Czemu wiec mialaby mnie obowiazywac zmiana cen za usluge wyslana przez
    > bank zwyklym listem?

    Zapoznałeś się z przepisami, które Ci wskazałem?
    Masz komórkę? U operatora, któremu zdarzyło się zmienić regulamin?
    Dostałeś na ten temat list polecony?