  • 11. Data: 2009-11-05 20:28:06
    Temat: Re: o podatkach
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > jest sprawiedliwie. Bo co jest sprawiedliwe to wyznacza silniejszy.

    > Na tym mniej więcej polega demokracja i choćbyś pękł to nie wymyślisz nic
    > lepszego.
    > Demokracja w połączeniu z wolnym rynkiem doprowadziła do ogromnego wzrostu
    > zamożności i niespotykanego wcześniej w dziejach ludzkości poziomu życia
    > obywateli.
    > Koniec, kropka. Z faktami się nie dyskutuje.
    >
    > Chyba, że wolałbyś żyć w warunkach dyktatury. Jest kilka takich krajów na
    > świecie. Jedź, spróbuj. Albo zejdź z obłoków na ziemię, do realnego

    Co wole to napisałem i nie musisz na ten temat spekulować. Nie ma
    równoległej rzeczywistości i nie mogę tego udowodnić ale mam przekonanie, że
    wzrost zamożności i tym samym poziomu życia byłby dużo większy. Moje
    przekonanie polega na tym, że przy moim rozwiązaniu więcej ludzi by
    pracowało, a dużo mniej by żyło ich kosztem. Straty systemu by były
    wielokrotnie niższe. Takie mam przekonanie. W tej chwili liczba pracujących.
    w Polsce to około 15 500 tys ludzi w tym około 500 tys to administracja
    publiczna. Liczba obywateli to około 39 000 tys. Wynika z tego, że jeden
    pracuje na 39/15=2,6. Lekko nie jest. Ale nikt nie obiecywał, że będzie. No
    i teraz zaczyna się przepychanka. Silniejsi politycznie mówią co jest
    sprawiedliwe i tych do utrzymania podrzucają tym słabszym. Ja to widzę jak w
    drużynowym wyścigu kolarskim wszyscy mają jakiś sznurek do tego co ma
    najwięcej siły i jedzie na początku. Nie wiem skąd potem zdziwienie, że
    jesteśmy z dochodem narodowym na głowę na 3 miejscu od końca w UE

  • 12. Data: 2009-11-05 21:58:54
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

    > Ja uważam, że powinien być tylko pogłówny i podymne.

    Tak, to zdecydowanie najprostsze, najtańsze, najłatwiejsze w egzekucji i
    natrudniejsze w oszustwie rozwiazanie jest zdecydowanie najgorsze.
    Zniknęłyby miliony problemów.

  • 13. Data: 2009-11-05 22:10:25
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

    > jeden pracuje na 39/15=2,6. Lekko nie jest.

    Tu jest sedno wszystkiego.
    Cała polityczna piana, prasówki itp sa w ochronie interesu politycznej .....
    przy korycie oraz całej bandy nierobów przenoszących kartki z biurka na
    biurko i wożących cegły z punktu A do B, zeby później do A i na wcześniejszą
    emeryturę z odprawą najlepiej na 30 lat.
    I dobrze trafiłem, że jeden robi na 3-4.
    No ale oni uważają, że 9 na jednego.
    Przynajmniej to wam postaraja sie wmówić.

  • 14. Data: 2009-11-05 22:54:39
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus"

    > Tak, to zdecydowanie najprostsze, najtańsze, najłatwiejsze w egzekucji i
    > natrudniejsze w oszustwie rozwiazanie jest zdecydowanie najgorsze.
    > Zniknęłyby miliony problemów.

    No cóż. Pomarzyć zawsze można. Ludzie w większości jednak tego nie chcą.
    Zawsze się znajdzie jakiś cwaniak, który na ulicy wejdzie na skrzynkę po
    piwie i będzie krzyczał - "Dajcie mi władzę, a ja zabiorę bogatym i dam Wam.
    Dajcie mi władzę, a ja od jutra zajmę się wszystkim. Już nic nie będziecie
    musieli robić i o nic się martwić. Dajcie mi władzę." Tak to już jest. Różni
    ludzie w różny sposób szukają pracy dla siebie.

  • 15. Data: 2009-11-06 08:10:11
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Podatek pogłówny jest absurdem i UPR już dawno wycofał się z tego nierealnego
    pomysłu na rzecz idei niskiego podatku liniowego (w okolicach 10%).

    Ale powtarzam pytanie, na które obaj nie odpowiedzieliście: gdzie są
    szczegółowe wyliczenia?
    Wyliczenia dotyczące tego jak podatek pogłówny bądź b.niski podatek liniowy
    wpłynęłyby na budżet państwa.
    UPR powie na pewno, że budżet państwa go nie interesuje bo im mniej w budżecie
    tym więcej w kieszeniach obywateli. Teoretycznie tak, ale co z wydatkami
    sztywnymi budżetu?
    Skąd przy zmniejszonych wpływach znaleźć środki np. na dopłaty do emerytur?

  • 16. Data: 2009-11-06 08:27:23
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik " XXL" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomysłu na rzecz idei niskiego podatku liniowego (w okolicach 10%).
    >
    > Ale powtarzam pytanie, na które obaj nie odpowiedzieliście: gdzie są

    Są proste - wyjdź od potrzebnej do zebrania kwoty, liczby płatników oraz od
    przewidywanej nieściągalności.

  • 17. Data: 2009-11-06 08:31:55
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik " XXL"

    zresztą chyba poraziła Cię prostota idei.
    ten podatek nalezy w prosty sposób dopasować do wymaganego budżetu, a nie
    robic milardy wyliczeń, prognoz, spekulacji, dywagacji, zeznań, oswiadczeń
    itp itd.
    patrzysz od złej strony, tzn od tej, jaka właśnie jest, a to chodzi o jej
    zlikwidowanie

  • 18. Data: 2009-11-06 08:44:48
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > wydatkami sztywnymi budżetu?
    > Skąd przy zmniejszonych wpływach znaleźć środki np. na dopłaty do

    Nie interesuje mnie co robi UPR. Szczegółowych wyliczeń nie mam, pisałem o
    swoich przekonaniach i marzeniach. Takie rozwiązanie nie przystaje
    oczywiście do takiego socjalnego budżetu jaki jest teraz. Pisałem o stanie
    docelowym, nic nie pisałem o metodach dojścia do tego stanu. W stanie
    docelowym nie byłoby dopłat do emerytur bo tym zajmowałby się każdy
    indywidualnie. Państwo nie mieszałoby się do emerytur. Jeżeli chodzi o
    metody dojścia do takiego stanu to pomysł pierwszy z brzegu byłby taki.
    Ludzi urodzonych po 2015 roku nie obowiązuje, żaden państwowy system
    emerytalny. To jest wystarczająco dużo czasu by ewentualni rodzice
    zadecydowali co zrobić, a człowiek urodzony w i po 2015 roku ma prawa nabyte
    takie, że o swoją emeryturę dba sam. Na koniec Cię uspokoję. Nie zależy mi
    na tym by Ciebie przekonać czy kogokolwiek innego. Możesz sobie myśleć co
    chcesz. Czy to co napisałem jest możliwe czy nie. Opisałem tylko to co ja
    sam myślę. Nie identyfikuje się z żadną partią. Jak pisałem, w wyborach
    popieram najmniej idiotyczną. Ostatnio taka była PO.

  • 19. Data: 2009-11-06 09:20:27
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    XXL pisze:
    > Podatek pogłówny jest absurdem i UPR już dawno wycofał się z tego nierealnego
    > pomysłu na rzecz idei niskiego podatku liniowego (w okolicach 10%).

    1. Mógłbyś konkretnie wskazać na fakty powodujące absurdalność tego podatku?

    2. Jak pisałem wczoraj już kiedyś na grupie wypowiadałem się na ten
    temat. Były tam szczegółowe wyliczenia. Ponieważ są banalnie proste,
    więc nie będę ich powtarzał. Wystarczy odczytać sumę wpływów podatkowych
    (z podatku dochodowego od osób fizycznych) w danym roku. Podzielić ją
    przez ilość płatników tego podatku. Nawet ab, deq i virck sobie z tym
    poradzą. Jeśli jednak będziesz się upierał, to odszukam tamten post i
    wyślę go raz jeszcze.

  • 20. Data: 2009-11-06 09:47:58
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jerzy Olszewski wrote:

> [...]
    > przez ilość płatników tego podatku. Nawet ab, deq i virck sobie z tym
    > poradzą. Jeśli jednak będziesz się upierał, to odszukam tamten post i

    Nie znam tych wyliczeń ale intuicyjnie wyczuwam, że przy obecnym budżecie
    równa kwota na głowę byłaby duża może za duża. Zwróć uwagę, że w modelu nie
    ma podatków korporacyjnych. Jasne jest dla mnie, że wzrosły by pobory może
    nawet by się spłaszczyły. Intuicyjnie nie widzę tego by taki system można
    było wprowadzić od 1 stycznia 2010. W bagnie nie można się szarpać, wszystko
    trzeba by robić delikatnie i powoli. Ale to tylko moje przeczucia. Stan
    modelowy docelowy, a sposób przejścia ze stanu obecnego do docelowego to dwa
    różne problemy. Założenie moje jest takie, że należy tarcie zmniejszać a nie
    zwiększać. Co ci dały wycieczki personalne? Poza wszystkim to zwykły głupek
    i k*tas jesteś.