  • 11. Data: 2007-05-19 16:22:45
    Temat: Re: odnawianie sie limitu na kk mBanku
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał
    w wiadomości news:f2n6qm$7ee$2@news.dialog.net.pl...

    > I nie zablokowali Ci karty po takim triku?

    Nie i trick ten był wykonywany wielokrotnie. Nawet nie było
    żadnych odsetek nadprogramowych naliczanych, bo następowała
    wypłata i wpłata w tym samym dniu. Wpłata księgowała się pierwsza
    jako spłata poprzedniego salda, a wypłata otwierała nowe saldo. W
    żaden sposób nie rzutowało to też na ogólnie rozumianą zdolność
    kredytową, bank przyznał wysoki kredyt obrotowy.

    Jest wysoce prawdopodobne, że wszystkie obciążeniowe tak działają,
    choć ja miałem do czynienia tylko z bepehową, no i z DC na której
    jednak takiego eksperymentu nie wykonałem, a teraz jej już nie
    mam.

    marekz

  • 12. Data: 2007-05-19 17:06:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-19 18:22, MarekZ stwierdził, że:

    > Nie i trick ten był wykonywany wielokrotnie. Nawet nie było żadnych
    > odsetek nadprogramowych naliczanych, bo następowała wypłata i wpłata w
    > tym samym dniu.

    To co innego, przedpiśczyni (?) miała chyba inny trik na myśli :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 13. Data: 2007-05-19 17:23:31
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał
    w wiadomości news:f2nar2$b46$1@news.dialog.net.pl...

    > To co innego, przedpiśczyni (?) miała chyba inny trik na myśli
    > :)

    Wydawało mi się, że właśnie ten. Jesli opóźniła wpłatę, to zapewne
    zapłaciła odsetki za to niedozwolone ujemne saldo - nic nie pisała
    o jakichś innych negatywnych skutkach.

    Clue dla mnie polega na tym, że kartę obciążeniową da się chwilowo
    zdebetować na 2-krotnie wyższą sumę niż jej "limit" bez żadnych
    negatywnych skutków (naturalnie nie jest to sposób polecany, bo
    nalicza się prowizja za wypłatę gotówki w bankomacie, natomiast w
    realnej sferze gospodarki często zyski są na tyle wysokie, że te
    3% jest bez istotnego znaczenia jeśli potrzeba szybkiego dostępu
    do środków).

    Czyli de facto (pomijając prowizję) obciążeniowa uzyskuje w
    powyższy sposób funkcjonalność kredytowej z limitem równym
    obciążeniowej oraz możliwość krótkoterminowego podwojenia limitu.

    marekz

  • 14. Data: 2007-05-19 17:28:57
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Clue dla mnie polega na tym, że kartę obciążeniową da się
    > chwilowo zdebetować na 2-krotnie wyższą sumę niż jej "limit" bez
    > żadnych negatywnych skutków (naturalnie nie jest to sposób
    > polecany, bo
    [...]

    W sumie uświadomiłem sobie teraz, że nie istnieje żaden logiczny
    powód, aby było ograniczenie 2-krotności limitu. Skoro kartą da
    się wypłacić z bankomatu POMIMO wykorzystanego w całości limitu,
    to dlaczego nie 50-krotność, hmmm. Ktoś testował? Ja się nie
    zdecyduję na test, bo za dużo prowizji, ale jakby ktoś miał
    obciążeniówkę z niskim limitem...

    marekz

  • 15. Data: 2007-05-20 06:23:12
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > aby było ograniczenie 2-krotności limitu. Skoro kartą da się wypłacić z
    > bankomatu POMIMO wykorzystanego w całości limitu, to dlaczego nie

    Nie no, karta ma swój limit i jego nie przekroczysz. Cały bajer polega na
    tym że ona się spłaca w danym dniu z rachunku podpiętego do karty i w tym
    dniu odnawia się limit. A to że debetuje się ten rachunek to inna sprawa.
    Czy zdołasz wybrać po raz 3-ci limit nie spłacając go zależy od sprawności
    monitoringu w banku. A one raczej sprawne są. I zablokują karte.

    Darek

  • 16. Data: 2007-05-20 08:24:26
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy zdołasz wybrać po raz 3-ci limit nie spłacając go zależy od sprawności
    > monitoringu w banku. A one raczej sprawne są. I zablokują karte.

    W prehistorycznych studenckich czasach robiłem raki myk bardzo długo na
    karcie charge w Pekao sa.
    Polegało to na tym że limit karty spłacałem limitem karty. 3% prowizji co
    miesiąć, wtedy to nie bylo nawet specjalnie drogo. Wszystko było świetnie
    przez półtora roku aż wypadły jakies świeta, chyba długi wekkend. Poślizg ze
    spłatą trzy dni, blokada kart, i prośba o spłatę limitu przy zablokowanych
    plastikach. Pózniej przedłużenie blokady na 3 miesiące "prewencyjnie". Już
    nie zgłosiłem się po nowe plastiki i wypowiedziałem umowe.
    Arek

  • 17. Data: 2007-05-20 10:11:07
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-20 10:24, turczy stwierdził, że:
    > Już nie zgłosiłem się po nowe plastiki i
    > wypowiedziałem umowe.

    To ciesz się, że Tobie nie wypowiedzieli ;-)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 18. Data: 2007-05-20 10:40:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > raz 3-ci limit nie spłacając go zależy od sprawności monitoringu
    > w banku. A one raczej sprawne są. I zablokują karte.

    Ale ja debetowałem ten rachunek właśnie kartą, a nie w inny
    sposób. Zapewne masz racje, bo pewnikiem przy obciążeniówkach tez
    może być coś w rodzaju "limitu dziennego". I 50 razy pod rząd może
    się nie dać wypłacić. Bo sam monitoring to wiesz... onlajnowośc
    kart BPH chyba nie jest az taka.

    marekz

  • 19. Data: 2007-05-20 14:56:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-20 12:40, MarekZ stwierdził, że:
    >Bo sam monitoring to wiesz... onlajnowośc kart BPH chyba nie
    > jest az taka.

    Samych kart? Owszem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 20. Data: 2007-05-20 19:25:04
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:f2p6t0$tn0$1@news.dialog.net.pl...
    > Dnia 2007-05-20 10:24, turczy stwierdził, że:
    >
    > To ciesz się, że Tobie nie wypowiedzieli ;-)
    >
    > --
    > Marcin Nowakowski

    A dlaczego mam się cieszyć?