  • 1. Data: 2008-10-01 11:46:44
    Temat: odsetki karne od mbanku
    Od: martin <m...@g...com>

    Witam,

    mbank pobrał z mojego konta wiecej niz powinien. Po reklamacji zwrócil
    mi pieniadze. Jakich domagac sie odsetek za nieuzgodniona lokate?
    1) 22% + 15zl za monit(reklamacja) - tyle mbank by mnie skasowal za
    nieuzgodniony debet
    2) odsetki ustawowe
    3) inne??

    Czy ktoś ma doswiadczenie w uzyskaniu odszkodowania za taka sytuacje?
    Czy jest jakies stanowisko UOKiK w podobnej sprawie?

    pozdro
    m.

  • 2. Data: 2008-10-01 11:57:37
    Temat: Re: odsetki karne od mbanku
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 04:46:44 -0700, martin napisał(a):

> [...]
    > mi pieniadze. Jakich domagac sie odsetek za nieuzgodniona lokate? 1) 22%
    > + 15zl za monit(reklamacja) - tyle mbank by mnie skasowal za

    Ale z jakiego tytułu pobrał i skąd? Z eKonta?
    Działając zupełnie zgodnie z przepisami: jeśli udowodnisz, że mogłeś
    kaskę wrzucić np. na eMax+, lecz tego nie zrobiłeś, to może uda Ci się
    wykazać szkodę w wysokości oprocentowania jak dla tego rachunku.
    Jeśli się nie uda to tylko odsetki ustawowe.

    Z punktu widzenia opłacalności lepiej nic nie udowadniać ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-01 12:11:49
    Od: martin <m...@g...com>

    On Oct 1, 1:57 pm, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Ale z jakiego tytułu pobrał i skąd? Z eKonta?

    mbank odmówil całkowitej spłaty kredytu hipotecznego w dniu płatności
    raty. Dzień później przez rosnący kurs franka kwota do spłaty w pln
    była dużo wyższa. Po reklamacji którą przetwarzali dwa miesiące oddali
    róznicę.

    > Działając zupełnie zgodnie z przepisami: jeśli udowodnisz, że mogłeś
    > kaskę wrzucić np. na eMax+, lecz tego nie zrobiłeś, to może uda Ci się
    > wykazać szkodę w wysokości oprocentowania jak dla tego rachunku.

    a może znalazłbym spółkę której akcje ostro poszly w górę w okresie
    kiedy trzymali moją kase?

    > Jeśli się nie uda to tylko odsetki ustawowe.
    >
    > Z punktu widzenia opłacalności lepiej nic nie udowadniać ;-)

    zawsze to coś, ale bardziej chodzi mi o ukaranie złodzieja.

    pozdro
    m.

  • 4. Data: 2008-10-01 12:26:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    > Ale z jakiego tytułu pobrał i skąd? Z eKonta?
    > Działając zupełnie zgodnie z przepisami: jeśli udowodnisz, że mogłeś
    > kaskę wrzucić np. na eMax+, lecz tego nie zrobiłeś, to może uda Ci się

    odsetki ustawowe przysługują nawet jeśli żadnej szkody nie było:

    Art. 481. § 1. Jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia
    pieniężnego, wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia,
    chociażby nie poniósł żadnej szkody i chociażby opóźnienie było
    następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie
    ponosi.
    § 2. Jeżeli stopa odsetek za opóźnienie nie była z góry oznaczona,
    należą się odsetki ustawowe. Jednakże gdy wierzytelność jest
    oprocentowana według stopy wyższej niż stopa ustawowa, wierzyciel może
    żądać odsetek za opóźnienie według tej wyższej stopy.
    § 3. W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może nadto żądać naprawienia
    szkody na zasadach ogólnych.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2008-10-01 12:38:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 05:11:49 -0700, martin napisał(a):

> [...]
    > raty. Dzień później przez rosnący kurs franka kwota do spłaty w pln była
    > dużo wyższa. Po reklamacji którą przetwarzali dwa miesiące oddali

    No to szkoda została naprawiona.

    > zawsze to coś, ale bardziej chodzi mi o ukaranie złodzieja.

    IMHO sprawa jest załatwiona.

  • 6. Data: 2008-10-01 12:40:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 05:26:19 -0700, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > odsetki ustawowe przysługują nawet jeśli żadnej szkody nie było:

    No nie napisałem niczego innego ;-) Nawet więcej: zwróć uwagę, że odsetki
    ustawowe należą się już przy opóźnieniu, natomiast naprawienie szkody na
    zasadach ogólnych jest możliwe tylko w przypadku zwłoki dłużnika.

  • 7. Data: 2008-10-01 12:46:06
    Od: martin <m...@g...com>

    On Oct 1, 2:38 pm, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > No to szkoda została naprawiona.

    > IMHO sprawa jest załatwiona.

    Byc moze ty godzisz sie na darmowe pozyczanie pieniedzy. Ja nie.

  • 8. Data: 2008-10-01 12:56:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 05:46:06 -0700, martin napisał(a):

    > Byc moze ty godzisz sie na darmowe pozyczanie pieniedzy. Ja nie.

    No cóż, obawiam się, że będziesz musiał się wysilić, aby rozpoznać szkodę
    w takim przypadku. Nic innego Ci nie zostaje.

  • 9. Data: 2008-10-01 16:00:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olgierd <n...@r...org> writes:

> [...]

    IMHO 2, RTF ustawe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-10-01 16:13:35
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 1 Oct 2008 05:11:49 -0700 (PDT), martin napisał(a):

    > a może znalazłbym spółkę której akcje ostro poszly w górę w okresie
    > kiedy trzymali moją kase?

    To lepiej podziękuj bankowi, że nie utopiłeś tych pieniędzy na giełdzie.

    > zawsze to coś, ale bardziej chodzi mi o ukaranie złodzieja.

    Złodzieja, powiadasz.

    AK