  • Data: 2007-05-07 07:33:27
    Temat: [ot] Kredyt hipoteczny i dodatkowe ubezpieczenie
    Od: BM <n...@D...LITERYpl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Wiem, że trochę nie na temat, ale może ktoś z grupowiczów posiadających
    kredyt hipoteczny stanął przed podobnym dylematem?

    Posiadam mieszkanie, na zakup którego zaciągnąłem kredyt hipoteczny.
    Warunkiem otrzymania kredytu było wykupienie ubezpieczenia nieruchomości
    od ognia i innych zdarzeń losowych z cesją na bank.

    Czy mogę ubezpieczyć mieszkanie drugi raz (na siebie), tak by w
    przypadku jakiegoś nieszczęścia zarówno roszczenia banku zostały
    zaspokojone, a także abym ja otrzymał odszkodowanie? Zalezy mi na
    ubezpieczeniu podstawowym, tj. od pożaru i zalania. Mieszkanie jest w
    Poznaniu, także nie muszę mieć ubezpieczenia na wypadek lawiny,
    trzęsienia ziemi czy innego lądowania kosmitów.

    Byłem u agenta Hestii (tam mam ubezpieczenie dla banku), ale twierdził,
    że nie da rady podwójnie ubezpieczyć tej samej nieruchomości (bo "na
    ubezpieczeniach się nie zarabia, a w tym wypadku ktoś by zarobił - albo
    pan, albo bank"). Ponoć nie ma znaczenia czy poszedłbym do innego
    ubezpieczyciela - ubezpieczenie wypłacone byłoby tylko raz, mimo
    podwójnie płaconych składek.

    Czy oznacza to, że przy kredycie hipotecznym NIE MA MOŻLIWOŚCI
    ubezpieczenia mienia dla siebie?

    p.s. mieszkanie kupowane niecały rok temu warte było ok. 250.000 zł (na
    tyle ubezpieczone jest w banku), obecna jego wartość to prawie 500.000
    zł - i na tyle chciałbym je ubezpieczyć.

    pozdrawiam
    BM