  • 21. Data: 2012-01-24 22:07:15
    Temat: Re: peRFIDność kart
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Oj, żebyś się zając nie zdziwił.
    > Wkleiłem w obie okładki portfela folię aluminiową. W środku karta z
    > RFID. I zdziwko mnie dopadło, jak czytnik zaskoczył. Z bliska, ale
    > zaskoczył. Trzeba by mieć osłonę bezpośrednio na samą kartę. Okładki nic
    > nie dają.

    Czyli jak wyłączyć RFIDowość karty?

    1. Przewiercić / nadciąć - ale w którym miejscu, by nie straciła chipowości?

    2. Owinąć - różne opinie na ten temat - w końcu to zabezpiecza?

    3. Zakłócić - ale jak i czym?

    4. Jakieś inne pomysły?

    --
    Grzexs

  • 22. Data: 2012-01-24 22:31:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Grzexs napisał(a) :

> [...]
    >
    > 1. Przewiercić / nadciąć - ale w którym miejscu, by nie straciła chipowości?
    >
    > 2. Owinąć - różne opinie na ten temat - w końcu to zabezpiecza?

    2.
    I nie tak jak ja zrobiłem, bo jest po 10 mm szczelina naokoło
    portfela. Trzeba dać folię bezpośrednio przy karcie. Naokoło. Jak
    na tym wyjdzie estetyka, to przemilczę.
    Jak już tak zrobić, to żeby to wyglądało po ludzku, a nie jak
    portfel zbieracza sreberek ;-) Bo tak to tylko u świstaka.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 23. Data: 2012-01-24 22:34:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzexs" jfna2k$lkp$...@i...gazeta.pl

    > Czyli jak wyłączyć RFIDowość karty?

    > 1. Przewiercić / nadciąć - ale w którym miejscu, by nie straciła chipowości?

    Ja bym wybrał właśnie dziurkacz, ale trzeba zbadać, w które miejsce
    celować. Matka ma swoja peRFIdną i moją peRFIDną jako dodatkową.
    Mojej peRFIDnej mi nie żal, zatem mógłbym spróbować.

    > 2. Owinąć - różne opinie na ten temat - w końcu to zabezpiecza?

    > 3. Zakłócić - ale jak i czym?

    > 4. Jakieś inne pomysły?

    Była propozycja zadzwonienia do banku i poproszenia o wyłączenie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-01-24 22:39:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Jak już tak zrobić, to żeby to wyglądało po ludzku, a nie jak portfel
    > zbieracza sreberek ;-) Bo tak to tylko u świstaka.

    I czemu to wszystko ma służyć?

    O złodziejach jeżdżących zatłoczonymi autobusami z terminalami do tych
    kart jakoś nie słychać.

    Karta jest niebezpieczna, gdy:

    1. zgubisz ją - owijanie nic nie da.
    2. dasz kelnerowi w knajpie a on z nią myk do terminala - też nie da.

    Tylko fizyczne uszkodzenie - ale nie próbowałem.

    MJ

  • 25. Data: 2012-01-24 23:11:52
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    napisał w wiadomości news:jfm6hn$c2g$1@inews.gazeta.pl...

    > Którzy to są ci leniwi? Ja nie mam kablówki -- i tak nie

    Leniwi to ci, ktorzy maja kablowke i stawki np. sprzed 2lat
    umowa im sie automatycznie odnawia wg. starych zasad
    a nie chce im sie dupy ruszyc aby wynegocjowac nowe ;)

    ==
    US stanal na wysokosci zadania <szok>
    - zwrot kasiorki z PIT w tydzien od wyslania e-deklaracji

  • 26. Data: 2012-01-24 23:17:22
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jfnbd8$pun$1@inews.gazeta.pl...

    IMO najprosciej "upierdzielic" antenke ;)
    http://img855.imageshack.us/img855/7182/45435299.png

    Pozdro

  • 27. Data: 2012-01-24 23:28:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" k...@c...fuw.edu.pl

    > Karta jest niebezpieczna, gdy:

    Ktoś urządzeniem za kilka dych :) skopiuje zawartość tej karty
    na jakąś inną kartę, być może hotelową, jak to czyni na lotnisku
    jegomość z filmu wrzuconym na jutubę. Wprawdzie facet to kopiuje
    nie w LOCie, ale w jakiejś Lufthansie, jednak niebezpieczeństwo
    skopiowani karty na lotnisku Fryderyka Gruźlika także istnieje.

    Innymi słowy -- zawartość karty można skopiować w locie, idąc
    obok ,,posiadacza'' tej karty z niepozorną saszetką wielkości
    notebooka zawierającej czytnik, netbook i coś do zapisu.

    Kopią można płacić, co facet demonstrował.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2012-01-24 23:30:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jfne62$prb$...@n...news.atman.pl

    > IMO najprosciej "upierdzielic" antenke ;)
    > http://img855.imageshack.us/img855/7182/45435299.png

    Dziura blisko krawędzi karty?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2012-01-24 23:33:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jfndro$pgt$...@n...news.atman.pl

    > Leniwi to ci, ktorzy maja kablowke i stawki np. sprzed 2lat
    > umowa im sie automatycznie odnawia wg. starych zasad
    > a nie chce im sie dupy ruszyc aby wynegocjowac nowe ;)

    Czyli zrywasz/wypowiadasz umowę (gdy jest już bezterminową)
    i umawiasz się kolejny raz? Wg zasady ,,każda miłość jest pierwsza''. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-01-24 23:35:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Waldek napisał(a) :

    > IMO najprosciej "upierdzielic" antenke ;)
    > http://img855.imageshack.us/img855/7182/45435299.png

    Pytanie nasuwa się następujące: jak czytnik czy bankomat, lub
    automat białkowy, potraktuje kartę "uszkodzoną". Z dziurą lub
    rozcięciem?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B