  • 51. Data: 2005-04-20 15:11:05
    Temat: Re: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Bardzo wątpliwe w momencie kiedy ja cały czas wyrazam wolę zwrotu
    > pieniędzy a pechowy nadawca może je odebrać każdego dnia o 5:30 w
    > Ustrzykach Dolnych.

    Przeczytałeś już to co podrzucił Ci yayco? Bo mam wrażenie, że nie.

  • 52. Data: 2005-04-20 15:23:33
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 17:11- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Glenn,
    wyłuszczający(a) się następująco:

    > Przeczytałeś już to co podrzucił Ci yayco? Bo mam wrażenie, że nie.

    Toż przecież pisał, że nie przeczyta, bo mu się nie chce. Taką ma w
    sobie wiedzę, że i bez czytania wszystko wie i o mbanku i o nagrywaniu
    na dyktafon i o wszystkim. Chyba będzie moim nowym idolem On człowiek o
    stu twarzach.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 53. Data: 2005-04-20 15:24:00
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > Przeczytałeś już to co podrzucił Ci yayco? Bo mam wrażenie, że nie.

    Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej
    osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było
    możliwe, do zwrotu jej wartości.
    Art. 406. Obowiązek wydania korzyści obejmuje nie tylko korzyść bezpośrednio
    uzyskaną, lecz także wszystko, co w razie zbycia, utraty lub uszkodzenia
    zostało uzyskane w zamian tej korzyści albo jako naprawienie szkody.
    Art. 407. Jeżeli ten, kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową
    kosztem innej osoby, rozporządził korzyścią na rzecz osoby trzeciej
    bezpłatnie, obowiązek wydania korzyści przechodzi na tę osobę trzecią.
    Art. 408. § 1. Zobowiązany do wydania korzyści może żądać zwrotu nakładów
    koniecznych o tyle, o ile nie znalazły pokrycia w użytku, który z nich
    osiągnął. Zwrotu innych nakładów może żądać o tyle, o ile zwiększają wartość
    korzyści w chwili jej wydania; może jednak zabrać te nakłady, przywracając
    stan poprzedni.
    § 2. Kto czyniąc nakłady wiedział, że korzyść mu się nie należy, ten może
    żądać zwrotu nakładów tylko o tyle, o ile zwiększają wartość korzyści w
    chwili jej wydania.
    § 3. Jeżeli żądający wydania korzyści jest zobowiązany do zwrotu nakładów,
    sąd może zamiast wydania korzyści w naturze nakazać zwrot jej wartości w
    pieniądzu z odliczeniem wartości nakładów, które żądający byłby obowiązany
    zwrócić.
    Art. 409. Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
    ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.

    We wszystkich artykułach pisze się o WYDANIU , przez wydanie rozumiem to, że
    jezeli żadający wydania korzyści zgłosi się do mnie to ja mam mu tą korzyść
    wydać , nie mam obowiązku za nim biegać to ON musi się do mnie pofatygować.
    Co zresztą wg mnie jest logiczne i sprawiedliwe.
    Tak ja to rozumiem. Jeżeli żle to proszę mnie uświadomić.

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 54. Data: 2005-04-20 15:26:19
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > do mnie pofatygować. Co zresztą wg mnie jest logiczne i sprawiedliwe.
    > Tak ja to rozumiem. Jeżeli żle to proszę mnie uświadomić.

    Gdzie wyczytałeś więc o 5.30 w Ustrzykach Dolnych? Może tak zastanowisz się
    nad tym, że nie zawsze to co Tobie się WYDAJE jest jednocześnie
    rzeczywistością? No ale to już OT.

  • 55. Data: 2005-04-20 15:27:34
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > Art. 407. Jeżeli ten, kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową
    > kosztem innej osoby, rozporządził korzyścią na rzecz osoby trzeciej
    > bezpłatnie, obowiązek wydania korzyści przechodzi na tę osobę trzecią.

    To jest najlepsze , proponuje przekazać korzyść do czerwonego półksiężyca
    niech z nimi się sadzą :)

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 56. Data: 2005-04-20 15:28:21
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 17:24- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    Rokefeler, wyłuszczający(a) się następująco:

> [...]
    > mnie pofatygować. Co zresztą wg mnie jest logiczne i sprawiedliwe.
    > Tak ja to rozumiem. Jeżeli żle to proszę mnie uświadomić.

    Ponieważ zacząłeś czytać, więc proszę bardzo: jak na podstawie
    zacytowanych przez ciebie (nie wszystkich naraz, oczywiście) art. sąd
    zasądzi, to faktycznie do gościa ktoś przyjdzie. Mianowicie komornik.
    Tyle tylko, że przyjdzie kiedy będzie chciał, bo taki już żmudzki urok
    tego fachu.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 57. Data: 2005-04-20 15:31:43
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    >Toż przecież pisał, że nie przeczyta, bo mu się nie chce.

    Wierzysz we wszystko co ja piszę ?

    BTW Blefowałem :)

    >... o nagrywaniu na dyktafon...

    O co chodzi z tym nagrywaniem na dyktafon , twierdzisz że nie mam prawa
    nagrywać własnych rozmów ?
    Rzuć artykułem , który tego zabrania , moze nawet poświęcę się i poszukam
    takiego w goglach(o ile takowy istnieje).

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 58. Data: 2005-04-20 15:35:19
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 17:31- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
> [...]
    >

    > Wierzysz we wszystko co ja piszę ?
    >
    > BTW Blefowałem :)

    > O co chodzi z tym nagrywaniem na dyktafon , twierdzisz że nie mam prawa

    Jak mówisz sam do siebie, to sobie możesz nagrywać do woli. Ale nagrywać
    innych to już nie zawsze. Najdelikatniej rzecz ujmując, dopuszczalność
    nie zależy wyłącznie od Twojego chciejstwa.
    Podstawy prawne są różne w zależności od sytuacji: od ochrony
    prywatności, poprzez ochronę praw autorskich, aż do ochrony tajemnic
    różnorakich. Ta grupa jest o bankach, więc jak chcesz to sobie poszukaj sam.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 59. Data: 2005-04-20 15:42:54
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > Gdzie wyczytałeś więc o 5.30 w Ustrzykach Dolnych?

    Te Ustrzyki to był akt dobrej woli , żeby pracownicy banku nie musieli
    bezskutecznie wieloktrotnie do mnie biegać.

    >Może tak zastanowisz się
    > nad tym, że nie zawsze to co Tobie się WYDAJE jest jednocześnie
    > rzeczywistością? No ale to już OT.

    A gdzie tu pisze że to ja mam biegać do banku z pieniędzmi a nie pracownik
    banku do mnie po pieniądze ?

    A teraz pytam poważnie i oczekuję poważnej odpowiedzi.
    Czy uważasz że to "obdarowany" powinienem ponosić konsekwencje błędu banku
    ?? , bo co do tego iż pieniądze należy WYDAĆ chyba się zgadzamy , pozostaje
    właśnie kwestia szczegółów.

    Analogia:
    Znajomy z Zairu zapomniał u mnie swojego laptopa , połapał się jak wrócił do
    domu.
    Uzyskałem niewątpliwie zatem nienalezną korzyść i należy ja wydać.
    Teraz szczegóły to ja mam na swój koszt jechać do Zairu czy znajomy ma
    przyjechać do mnie po laptopa?

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 60. Data: 2005-04-20 15:44:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Te Ustrzyki to był akt dobrej woli , żeby pracownicy banku nie musieli
    > bezskutecznie wieloktrotnie do mnie biegać.

    Nikt nie będzie za Tobą biegać. Jeżeli to błąd banku, to zrobią storno i
    tyle. Jeżeli to błąd nadawcy przelewu, to o ile nie zwrócisz kasy
    dobrowolnie (uzgadniając np. potrącenie opłaty za przelew o ile taka
    występuje w Twoim banku), to po kasę przyjdzie w końcu komornik (być może o
    5.30).