  • 11. Data: 2005-04-21 12:42:26
    Temat: Re: platnosc w EasyJet ("VISA debetowa")
    Od: "Dawid K" <d...@K...PRV.PL>

    news:d47v6t$kj8$1@news.onet.pl...
    > To trzeba sprawdzić czy nie informują gdzieś o tym, że "debit" to tylko
    dla
    > kart "rodzimych". O ile tego nie robią, to można reklamować.

    A na jakiej podstawie chcesz to reklamować?

    Dawid Kulbicki

  • 12. Data: 2005-04-21 12:47:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > To trzeba sprawdzić czy nie informują gdzieś o tym, że "debit" to tylko dla
    > kart "rodzimych". O ile tego nie robią, to można reklamować.

    Zapewne tak jest (moze nie tylko te z UK), z tym ze jest bardzo mozliwe
    ze gdyby udalo sie w jakis sposob obciazyc tak karte polska, to na
    wyciagu byloby to wyjecie gotowki.

    Takie cos mozna spotkac w wielu krajach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2005-04-21 12:55:25
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik Glenn napisał:

    >To trzeba sprawdzić czy nie informują gdzieś o tym, że "debit" to tylko dla
    >kart "rodzimych". O ile tego nie robią, to można reklamować.

    A czy nie jest tak, ze centrum autoryzacyjne taka wlasnie informacje o
    karcie wysyla?
    Jesli wiec reklamacja to raczej do wystawcy karty. Nie wiem, tylko
    przypuszczam.
    darek

  • 14. Data: 2005-04-21 12:59:54
    Od: "anemon" <a...@p...onet.pl>

    > Gdy kupowałem bilety lotnicze w EasyJet (polecam!) to musiałem dopłacić 6.50
    > EUR za to że nie mam debetowej karty VISA.  Jaka (która) mogłaby im pasować?
    > Electronki nie wchodzą ("numer nie odpowiada typowi")
    > K.

    Sprawa jest bardzo prosta: EasyJet pobiera te oplate od kazdej platnosci karta
    platnicza. W potocznej mowie, po angielsku credit card to karta platnicza.
    EasyJet nie ma zadnej mozliwosci stwierdzic, czy numer karty, ktory podajesz to
    karta debetowa, kredytowa czy charge. Zaplacilbys 6,50 euro nawet, gdybys uzyl
    karty debetowej. Dla nich to wszystko jedno.

    pzdr
    anemon

  • 15. Data: 2005-04-21 14:24:23
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A na jakiej podstawie chcesz to reklamować?

    Na podstawie regulaminu o ile taki istnieje i ma zapis o płatnościach. Tak
    trudno na to wpaść?

  • 16. Data: 2005-04-21 15:09:53
    Od: "Dawid K" <d...@K...PRV.PL>

    Użytkownik "anemon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    uzyl
    > karty debetowej. Dla nich to wszystko jedno.

    Mylisz się. Spróbuj zapłacić angielską debetówką, która ma odblokowane
    transakcje internetowe.

    Dawid Kulbicki

  • 17. Data: 2005-04-22 07:50:22
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > podajesz to
    > uzyl
    >
    > Mylisz się. Spróbuj zapłacić angielską debetówką, która ma odblokowane

    Nie sądze. Angielska debetowa to SWITCH, zdaje się, czyli system krajowy
    wzbogacony o logo międzynarodowe. A na stronach EasyJet wyraznie napisali, ze
    od kart SWITCH tych oplat nie pobieraja. Nie chodzi tu zatem o karte debetowa
    jako taka tylko o karte SWITCH.

    pzdr
    anemon

  • 18. Data: 2005-04-22 12:05:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    darek <d...@f...com.pl> writes:

    > A czy nie jest tak, ze centrum autoryzacyjne taka wlasnie informacje o
    > karcie wysyla?

    Do kogo?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2005-04-22 12:51:08
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    >Do kogo?

    No wlasnie, wiec moze nie wysyla a stwierdza, ze karta jest "taka lub
    taka", na podstawie czego EasyJet obciaza lub nie dodatkowa oplata.
    darek