  • 1. Data: 2005-04-21 08:54:07
    Temat: platnosc w EasyJet ("VISA debetowa")
    Od: "KK" <a...@N...pl>

    Gdy kupowałem bilety lotnicze w EasyJet (polecam!) to musiałem dopłacić 6.50
    EUR za to że nie mam debetowej karty VISA. Jaka (która) mogłaby im pasować?
    Electronki nie wchodzą ("numer nie odpowiada typowi")
    K.

  • 2. Data: 2005-04-21 09:05:24
    Temat: Re: platnosc w EasyJet ("VISA debetowa")
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    KK wrote:
    > Gdy kupowałem bilety lotnicze w EasyJet (polecam!) to musiałem
    > dopłacić 6.50 EUR za to że nie mam debetowej karty VISA.

    Masz - tylko o tym nie wiesz :-) Karty wydawane do ROR to właśnie
    najczęściej karty debetowe - tak Visy (w większości Electron) jak i
    Mastercard (w większości Maestro).

    >Jaka
    > (która) mogłaby im pasować? Electronki nie wchodzą ("numer nie
    > odpowiada typowi")

    To, że to "Electron" nie ma tu nic do rzeczy (vide: VE Inteligo -
    jednocześnie debetowa i z odblokowanymi transakcjami IO/MO/TO). Dla Ciebie
    podstawową kwestią jest posiadanie karty z możliwością płacenia w sieci -
    nie ważne czy electrona czy nie. Jakie karty masz w ogóle?

  • 3. Data: 2005-04-21 09:18:07
    Od: "KK" <a...@N...pl>

    > Masz - tylko o tym nie wiesz :-) Karty wydawane do ROR to właśnie
    > najczęściej karty debetowe - tak Visy (w większości Electron) (...)

    Niestety system nie chciał łyknąć (Lukas, Nordea) :-(
    Pewnie jednak chodziło o jakąś wypukłą (może charge-ową...)
    K,

  • 4. Data: 2005-04-21 09:27:24
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Niestety system nie chciał łyknąć (Lukas, Nordea) :-(
    > Pewnie jednak chodziło o jakąś wypukłą (może charge-ową...)

    Nie doczytałeś drugiej części mojego postu :-) To, czy karta jest
    płaska/wypukła oraz czy to karta debetowa/kredytowa/charge nie ma ŻADNEGO
    związku z tym, czy będziesz mógł nią zapłacić w sieci. Aby móc to zrobić
    bank wydający kartę musi zgodzić się na dokonywanie nią płatności zdalnych
    (IO/MO/TO). Dla kart płaskich to raczej rzadkość (znowu: niezależenie od
    sposobu rozliczania z bankiem czyli tego czy dana karta jest debetowa,
    kredytowa - whatever). Wyjątkami wśród kart płaskich są karty Inteligo i DB
    (obie debetowe) i VE Interia BPH (kredytowa). Poczytaj sobie tutaj
    www.kartyonline.net na temat rodzajów podziałów kart. A co do tej konkretnej
    płatności, to karty wydawane do ROR przez Lukasa i Nordeę nie mają
    odblokowanych transakcji IO/MO/TO. Jeżeli chcesz pozostac przy tych 2
    bankcha to musisz sobie wyrobić w któryms z nich karte wypukłą (Lukas ma
    kredytową, Nordea charge). Albo wyjście najszybsze - otworzyć konto Inteligo
    i zapłacić ich kartą. Ewentualnie zapłacić inaczej niż kartą.

  • 5. Data: 2005-04-21 10:00:19
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    > Nie doczytałeś drugiej części mojego postu :-)

    To ty nie doczytałeś postu pytającego. Jemu chodziło o płatność w EasyJet
    polską kartą, która zostałaby potraktowana jako debetowa.

    [Ciach...]

    Dziękujemy za oczywisty wykład.

    > Wyjątkami wśród kart płaskich są karty Inteligo i DB
    > (obie debetowe) i VE Interia BPH (kredytowa).

    To spróbuj zapłacić VE Inteligo, tak aby została przez EasyJet potraktowana
    jako debetowa.

> [...]
    > Inteligo
    > i zapłacić ich kartą. Ewentualnie zapłacić inaczej niż kartą.

    Znowu brak uważnego czytania. Skoro zapłacił 6,5 EUR za płatność to musiał
    jakąś kartą zapłacić.
    Podsumowując:
    Nie ma żadnej polskiej karty płatniczej, która zostałaby potraktowana przez
    EasyJet jako debetówka. Jeśli jest inaczej to mnie oświećcie. I'll be very
    happy.

    Dawid Kulbicki

  • 6. Data: 2005-04-21 10:13:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To ty nie doczytałeś postu pytającego. Jemu chodziło o płatność w
    > EasyJet polską kartą, która zostałaby potraktowana jako debetowa.

    No i? Nie za bardzo chyba jednak był pewny o co pyta, skoro w drugim poście
    pisze o karcie charge oraz miesza rodzaje kart. Stąd moje wyjaśnienia. Może
    byś łaskawie dostrzegł, że nie odpowiadałam Tobie tylko autorowi wątku.

    > [Ciach...]
    >
    > Dziękujemy za oczywisty wykład.

    To co wiesz Ty niekoniecznie wiedzą inni.

    > To spróbuj zapłacić VE Inteligo, tak aby została przez EasyJet
    > potraktowana jako debetowa.

    Nie wiem jak to traktuje EasyJet. Nie zmienia to faktu, że ta karta jest
    kartą debetową i ma odblokowane płatności zdalne. Jeżeli płatność nią się
    nie udaje to trzeba zadzwonić do Inteligo i sprawdzić czy w ogóle była próba
    obciążenia karty, czy tez jest ona odrzucana a priori.

    > Znowu brak uważnego czytania. Skoro zapłacił 6,5 EUR za płatność to
    > musiał jakąś kartą zapłacić.

    To Ty nie czytasz uważnie. Autor napisał: "Gdy kupowałem bilety lotnicze w
    EasyJet (polecam!) to musiałem dopłacić 6.50
    EUR za to że nie mam debetowej karty VISA". Jakim cudem wyczytałes z tego,
    że w OGÓLE płacił kartą?

    > Podsumowując:
    > Nie ma żadnej polskiej karty płatniczej, która zostałaby potraktowana
    > przez EasyJet jako debetówka.

    Sprawdzałeś wszystkie polskie debetowe z IO/MO/TO, że jesteś taki pewny?
    Podejrzewam, że np. Visa debetowa Multi albo BZWBK przejdzie bez problemu.
    No chyba, że EasyJet nie daje możliwości wyboru opcji "debit" przy kartach
    spoza USA.

  • 7. Data: 2005-04-21 10:13:57
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-04-21, Dawid K <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote:

> [...]
    > EasyJet jako debetówka. Jeśli jest inaczej to mnie oświećcie. I'll be very

    Płacić Inteligo i reklamować transakcję w easy-jet ?
    Po bojach powinni uznać - to w ich gesti leży dojście czy karta jest debetowa
    czy kredytowa/charge - skoro wyróżniają je ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 8. Data: 2005-04-21 10:24:54
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

> [...]
    > próba
    > obciążenia karty, czy tez jest ona odrzucana a priori.

    Karta nie jest odrzucana tylko traktowana jak kredytowa.

> [...]
    > EasyJet (polecam!) to musiałem dopłacić 6.50
    > EUR za to że nie mam debetowej karty VISA". Jakim cudem wyczytałes z tego,

    A no z tego, że jest to standardowa opłata za płatność jakąkolwiek inną
    kartą poza debetowymi.

> [...]
    > No chyba, że EasyJet nie daje możliwości wyboru opcji "debit" przy kartach

    :) Raczej spoza UK, bo to angielska firma. I to jest chyba sedno sprawy,
    polskie karty debetowe są chyba poprostu traktowane jako kredytówki przez
    EasyJet.

    Testerzy do boju, a może znajdziemy jakieś inne rozwiązanie.

    Dawid Kulbicki

  • 9. Data: 2005-04-21 10:26:17
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Płacić Inteligo i reklamować transakcję w easy-jet ?
    > Po bojach powinni uznać - to w ich gesti leży dojście czy karta jest
    > debetowa
    > czy kredytowa/charge - skoro wyróżniają je ..

    Wątpie, ale można spróbować zadać oficjalne pytanie w EasyJet. Kto się
    podejmie?

    Dawid Kulbicki

  • 10. Data: 2005-04-21 10:27:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Karta nie jest odrzucana tylko traktowana jak kredytowa.

    To trzeba sprawdzić czy nie informują gdzieś o tym, że "debit" to tylko dla
    kart "rodzimych". O ile tego nie robią, to można reklamować.