  • 21. Data: 2002-02-11 15:33:32
    Temat: Re: porówna n i e maestro i ve
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 11, 2002 at 04:28:29PM +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    > Zadam pytanie 1: gdzie dokonywane jest zapytanie o to czy stan środków na
    > koncie pozwala na autoryzację transakcji dla kart Maestro wydanych przez bank
    > Pekao S.A. należący do włoskiego banku Unicredito?

    Gdzie? A np. w Paryzu, stolicy Francji. A do kogo skierowane? Do banku
    wydawcy karty.

    > Pytanie 2: gdzie gdzie dokonywane jest zapytanie o to czy stan środków na
    > koncie pozwala na autoryzację transakcji dla kart wydanych do konta
    > prowadzonego przez Inteligo Financial Services S.A.?

    Gdzie? J/w - np. Paryz. Do kogo? Do Banku wydawcy karty
    inteligo. Poniewaz takoe cos trzyma Euronet, wiec zapytanie jest
    kierowane na Wegry.

    --

    --w

  • 22. Data: 2002-02-11 15:33:40
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Jesli juz, to roztrzasal sposob a w jaki kontretny bank trzyma swoje
    > karty (w tym przypadku zreszta chodzilo o vise). I wlasnie
    > dochodzilismy do wniosku ze w/g niektrocyh jest tam burdel.
    >
    > Gdzie tu przewaga VISY na EP?

    bo visa ma ładniejsze logo, jest rozliczana w usd a nie w eur.
    a pozatym ma więcej punktów które ją akceptują.

  • 23. Data: 2002-02-11 15:34:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 11, 2002 at 04:29:56PM +0100, n...@p...onet.pl wrote:

    > a w usa używałeś maestro lub MC?

    USA to nie jest caly swiat. Jakby niektorzy byli w niego zapatrzeni.

    --

    --w

  • 24. Data: 2002-02-11 15:36:42
    Od: s...@y...com (Sebak)

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > koncie pozwala na autoryzację transakcji dla kart Maestro
    > wydanych przez bank
    > Pekao S.A. należący do włoskiego banku Unicredito?

    ...a Unicredito nalezy do 2 Wlochow i 3 Zydow (w tym jeden mieszka w
    Stanach a drugi w Anglii).
    I co teraz?
    Co ma akcjonariat w tym przypadku do autoryzacji?
    Autoryzacja dokonuje sie oczywiscie tylko i wylacznie w Pekao SA.

    > Pytanie 2: gdzie gdzie dokonywane jest zapytanie o to czy
    > stan środków na
    > koncie pozwala na autoryzację transakcji dla kart wydanych do konta
    > prowadzonego przez Inteligo Financial Services S.A.?

    Sygnal idzie od acquirera do Euronetu. Po przejsciu przez bramke
    Euronetu (weryfikacja niektorych parametrow) jest switchowany do
    Inteligo z zapytaniem o stan salda rachunku.

    Na podstawie tych dwoch przykladow proponuje nie wyciagac jednak zadnych
    wnioskow dotyczacych dzialania systemow Visa czy EPI.

    Pozdrawiam,

    Sebak

  • 25. Data: 2002-02-11 15:36:53
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 11, 2002 at 04:33:40PM +0100, n...@p...onet.pl wrote:

    > bo visa ma ładniejsze logo,

    rzecz wzgledna

    > jest rozliczana w usd a nie w eur.

    A to moze byc wada. Zwlaszcza w europie.

    > a pozatym ma więcej punktów które ją akceptują.

    A to zalezy. Jak wiadomo statystyki klamia i fakt ze pkobpsa ma 3 razy
    wiecej bankomatow niz euronet nie znaczy jeszcze ze na 4 spotkane 3
    beda z pkobpsa.

    I to wlasnie niektorzy probuja przekazac.

    --

    --w

  • 26. Data: 2002-02-11 15:37:12
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > USA to nie jest caly swiat. Jakby niektorzy byli w niego zapatrzeni.

    jakto nie:))))
    pozatym jest to dla mnie istotniejsze że działa tam gdzie moge sie porozumieć,a
    w czechach to nie powiem tragedia

  • 27. Data: 2002-02-11 15:38:13
    Od: <t...@p...onet.pl>

    > Gdzie? A np. w Paryzu, stolicy Francji. A do kogo skierowane? Do banku
    > wydawcy karty.

    No więc powrót początkowych postów: w przypadku Pekao salda trzyma CKC. Ka
    napisałeś skrót znasz.

    > Gdzie? J/w - np. Paryz. Do kogo? Do Banku wydawcy karty
    > inteligo. Poniewaz takoe cos trzyma Euronet, wiec zapytanie jest
    > kierowane na Wegry.

    Brawo.

    Wniosek: to że Maestro Pekao S.A. kiesko chodzi nie ma nic wspólnego z EC/MC
    tylko z samym bankiem. Jakby Pekao SA wydawał VE też by kiepsko chodziała.
    Takie moje były spostrzeżenia na samym początku i ubolewam, że nie zostałem
    zrozumiany.

    TM

  • 28. Data: 2002-02-11 15:39:12
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > rzecz wzgledna

    mi się podoba logo

    > A to moze byc wada. Zwlaszcza w europie.

    nie zawsze a angli kursy visy są bardzo dobre, w niemczech troche gorsze ale i
    tak dobre.

  • 29. Data: 2002-02-11 15:40:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 11, 2002 at 04:38:13PM +0100, t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Takie moje były spostrzeżenia na samym początku i ubolewam, że nie zostałem

    Ech, a subject wskazuje na nieco inny tok Twoich mysli ...

    --

    --w

  • 30. Data: 2002-02-11 15:41:58
    Od: <t...@p...onet.pl>

    EC/MC

    > Ech, a subject wskazuje na nieco inny tok Twoich mysli ...

    ??? Subiekt jest oryginalny.

    TM