  • 41. Data: 2003-10-07 16:35:31
    Temat: Re: [pr] Banki są drogie, a niektóre mało przyjazne dla klienta
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Witek wrote:
    > ... pkobp kupiło __wyobrębnioną__ część (detaliczną) BGB Polska.
    > Pkobp kupiło też IFS.

    Czy czesc, to calosc? :) Przeciez wiem, jak sie odbyla transkacja i nie
    zmienia to stanu rzeczy, ze BGB Polska dalej istnieje i dogorywa ;)

    > Nie. Pkobp kupiło część BGB _bez_licencji_. Licencja była im przecież
    > niepotrzebna.

    Pewnie, ze nie. rownie dobrze po wydzieleniu IFS moglo kupic jakis maly bank
    i przeniesc te czesc do niego?

  • 42. Data: 2003-10-07 19:34:54
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Mam wrazenie ze jest to niewazne w swietle KC.
    > Tzn. zmiana umowy wymaga formy pisemnej.

    Zmiany numerów rachunków też pisemnie nie dali.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 43. Data: 2003-10-07 19:48:52
    Temat: Re: [pr] Banki są drogie, a niektóre mało
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bluhgf$ifs$...@n...onet.pl...

    > Oto mail z Multi:
    >
    > Przelewy do mBanku, BRE czy też wszystkich innych realizowane są
    > eliksirem.Sesje wychodzące są o godzinie 5:55; 9:55 i
    > 13:25. Sesje odbywają się zawsze w dni robocze, od poniedziałku do
    > piątku.Wszystkie przelewy wychodzące przekazywane są do
    > Krajowej Izby Rozliczeniowej.

    Chcesz poprzeć moją teorię?
    Dobra, żartowałem...

  • 44. Data: 2003-10-07 19:59:25
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz poprzeć moją teorię?

    Nie, tak się podpiąłem do pierwszej lepszej z brzegu odpowiedzi. :-)
    Multi twierdzi, że wsio opróćz samego Multi idzie przez KIR - także do
    mBanku i BRE.

    > Dobra, żartowałem...

    Miałem taką nadzieję. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 45. Data: 2003-10-07 20:38:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > 13:25. Sesje odbywają się zawsze w dni robocze, od poniedziałku do
    > piątku.Wszystkie przelewy wychodzące przekazywane są do

    Rece opadaja ;). Szkoda pisania na liste, zawsze ktos znajdzie chocby
    najglupszy i najmniej prawdopodobny powod, ale na jego podstawie bedzie
    podwazal to co pisze ktos inny ;).

    Dane z ewidencji jednostek KIR.

    nr rozliczeniowy jednostki wg NBP: 11402004
    nazwa jednostki - 1-szy czlon: Wydz.Bankowości Elektronicznej [mBank - MK]
    r rozliczeniowy oddzialu za posrednictwem ktorego rozlicza sie dana
    jednostka w systemie ELXIR: 11401964

    nr rozliczeniowy jednostki wg NBP: 11402017
    nazwa jednostki - 1-szy czlon: Oddział Bankowości Detalicznej [MultiBank -
    MK]
    r rozliczeniowy oddzialu za posrednictwem ktorego rozlicza sie dana
    jednostka w systemie ELXIR: 11401964

    nr rozliczeniowy jednostki wg NBP: 11401964
    nazwa jednostki - 1-szy czlon: Centrum Rozliczeniowe w Łodzi
    r rozliczeniowy oddzialu za posrednictwem ktorego rozlicza sie dana
    jednostka w systemie ELXIR: 11401964

    Tak, wiec wg. Wojtka przelew mBank -> MultiBank wyglada w sposob nastepujacy
    ;)

    11402004 -> 11401964 -> KIR -> 11401964 -> 11402017

    Ciekawe jakie powody mialby BRE zeby dotowac KIR wysylajac za jegpo
    posrednictwem przelew ktory mialby wrocic do tego samego oddzialu ;). Byc
    moze Wojtek albo osoba na ktorej wypowiedzi sie opiera, cos o nich wie ;).

    Coz, moze niektorym klientom trudno jest pojac, ze nie wszystko co nie
    chodzi online musi przejsc przez KIR i stad takie uproszczenie. Jeszcze nie
    tak dawno temu moglismy czytac, ze przelewy miedzy rachunkami Inteligo ida
    przez KIR, bo byly wykonywane w tym samym czasie jak sesja Elixir'u ;).

    Maciej

  • 46. Data: 2003-10-07 20:39:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> writes:

    > ... pkobp kupiło __wyobrębnioną__ część (detaliczną) BGB Polska.
    > Pkobp kupiło też IFS.

    Co to znaczy "wyodrebniona" czesc BGBP? To nie byla (jedna) spolka
    akcyjna? W jaki sposob zostalo to podzielone, i jak zostaly podzielone
    zobowiazania? Bo to nie jest takie proste, wziac i podzielic.

    Na pierwszy rzut oka wyglada, ze byc moze klienci Inteligo moga swoje
    roszczenia kierowac do PKOBP (zamiast do BGBP), ale jakby im sie
    odwidzialo, to mogliby sie zwrocic rowniez do BGBP (cos jakby solidarna
    odpowiedzialnosc, ale to jednak cos innego).

    > Nie. Pkobp kupiło część BGB _bez_licencji_. Licencja była im przecież
    > niepotrzebna.

    To wlasnie mialem na mysli piszac: "Domyslam sie, ze jeden (BGBP)
    i drugi (PKOBP) ma te same licencje co poprzednio".
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 47. Data: 2003-10-07 21:34:06
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Szkoda pisania na liste, zawsze ktos znajdzie chocby
    > najglupszy i najmniej prawdopodobny powod, ale na jego podstawie bedzie
    > podwazal to co pisze ktos inny ;).

    Zauważ, że jedynie zacytowałem mail z Multi. Nic nie podważałem. Dlatego
    proszę nie dorabiaj do tego teorii...

    > Tak, wiec wg. Wojtka przelew mBank -> MultiBank wyglada w sposob
    nastepujacy
    > ;)

    jw

  • 48. Data: 2003-10-08 05:25:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Zauważ, że jedynie zacytowałem mail z Multi. Nic nie podważałem. Dlatego
    > proszę nie dorabiaj do tego teorii...

    I niepotrzebnie zacytowales. Takim cytatem wprowadzasz tylko zbyteczne
    zamieszanie. Proponuje zbadac sprade do konca i wtedy napisac jak to sie
    odbywa, a nie opirac sie na bardzo uproszczonych i nieprecyzyjnych
    informacjach :).

    Maciej

  • 49. Data: 2003-10-08 09:01:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > zamieszanie. Proponuje zbadac sprade do konca i wtedy napisac jak to sie
    > odbywa, a nie opirac sie na bardzo uproszczonych i nieprecyzyjnych

    No cóż, pozwolę się nie zgodzić, bo takie twierdzenie przez Multi, podpisane
    nazwiskiem pracownika, jest zaiste ciekawe.
    Ale nieważne, ciekawi mnie dlaczego to nie może iść online...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 50. Data: 2003-10-08 17:21:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Zmiany numerów rachunków też pisemnie nie dali.

    Domyslam sie, ze licza na to, ze straty beda duzo nizsze niz koszty
    pocztowe. No bo komu przyjdzie do glowy "awanturowac sie" o zmiane
    numerow rachunkow albo o to, ze zamiast banku o sredniej kondycji
    finansowej bedzie PKOBP.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH