    From: STranger <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: problem z przelewem zagranicznym w euro w BGŻ
    Date: Sat, 02 Aug 2008 22:30:03 +0200

    Witam!
    Proszę o pomoc w następującej sprawie. Muszę wpłacić pewną sumę w Euro
    na konto w banku holenderskim. Numer konta ma 9 cyfr i to jest standard
    w NL. Znam numer BIC tego banku w którym znajduje sie docelowe konto. W
    BGŻ mam konto walutowe i gdy chciałem wczoraj zlecić przelew
    międzynarodowy to pani w okienku stwierdziła, że konto jest za krótkie
    bo powinno mieć 16 cyfr, a nie 9! :) W związku z tym ona może tylko,
    cytuję" "zrealizowac przelew za opłatą 30 zł, ale na pewno sie przelew
    wróci i stracę te 30 zł bo nr konta nie może miec 9 cyfr tylko musi być
    16 cyfr" (!) Na moje argumenty, że przecież w wypełnionym przeze mnie
    "zleceniu polecenia wypłaty za granicę" ma adres tego banku i BIC banku
    holenderskiego i numer konta klienta i jego dane personalne w tym banku,
    więc przelew musi dojść - pani z BGŻ reagowała jak zacięta płyta, że nie
    może być konta o 9 cyfrach, ale musi sie zaczynać na: NL a po NL ma być
    16 innych znaków.
    Niestety, z tego co wiem w Holandii wszystkie konta mają po 9 cyfr i
    takimi kontami sie Holendrzy posługują!
    Pytanie brzmi - o co jej tak naprawdę chodzi, co to za dziwny problem i
    skąd wziąć dłuższy numer konta w banku holenderskim, żeby bank BGŻ mógł
    przelać euro do Holandii?

    --
    pozdrawiam
    STranger