  • 1. Data: 2008-08-02 20:30:03
    Temat: problem z przelewem zagranicznym w euro w BGŻ
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Witam!
    Proszę o pomoc w następującej sprawie. Muszę wpłacić pewną sumę w Euro
    na konto w banku holenderskim. Numer konta ma 9 cyfr i to jest standard
    w NL. Znam numer BIC tego banku w którym znajduje sie docelowe konto. W
    BGŻ mam konto walutowe i gdy chciałem wczoraj zlecić przelew
    międzynarodowy to pani w okienku stwierdziła, że konto jest za krótkie
    bo powinno mieć 16 cyfr, a nie 9! :) W związku z tym ona może tylko,
    cytuję" "zrealizowac przelew za opłatą 30 zł, ale na pewno sie przelew
    wróci i stracę te 30 zł bo nr konta nie może miec 9 cyfr tylko musi być
    16 cyfr" (!) Na moje argumenty, że przecież w wypełnionym przeze mnie
    "zleceniu polecenia wypłaty za granicę" ma adres tego banku i BIC banku
    holenderskiego i numer konta klienta i jego dane personalne w tym banku,
    więc przelew musi dojść - pani z BGŻ reagowała jak zacięta płyta, że nie
    może być konta o 9 cyfrach, ale musi sie zaczynać na: NL a po NL ma być
    16 innych znaków.
    Niestety, z tego co wiem w Holandii wszystkie konta mają po 9 cyfr i
    takimi kontami sie Holendrzy posługują!
    Pytanie brzmi - o co jej tak naprawdę chodzi, co to za dziwny problem i
    skąd wziąć dłuższy numer konta w banku holenderskim, żeby bank BGŻ mógł
    przelać euro do Holandii?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 2. Data: 2008-08-02 20:43:33
    Temat: Re: problem z przelewem zagranicznym w euro w BGŻ
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "STranger" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > Pytanie brzmi - o co jej tak naprawdę chodzi, co to za dziwny problem i
    > skąd wziąć dłuższy numer konta w banku holenderskim, żeby bank BGŻ mógł

    Standard IBAN dla Holandii
    IBAN format: NLkk BBBB CCCC CCCC CC The first 4 alphanumeric characters
    represent a bank and the last 10 digits an account.

    Jak masz numer konta i BIC to wylicz sobie liczbe kontrolna, wstaw ja na
    poczatku dodaj NL i wysylaj. Jak nie uzyjesz IBANu przelew faktycznie moze
    wrocic, moze tez dojsc do odbiorcy, ale i kosztowac duzo wiecej niz przy
    prawidlowo podanym IBANie.

    MK

  • 3. Data: 2008-08-02 20:59:29
    Od: STranger <p...@b...pl>

    MK pisze:

> [...]
    > poczatku dodaj NL i wysylaj. Jak nie uzyjesz IBANu przelew faktycznie
    > moze wrocic, moze tez dojsc do odbiorcy, ale i kosztowac duzo wiecej niz

    Bardzo dziękuję :)
    Zatem chodzi o IBAN!
    Rozumiem, że kk to liczba kontrolna? Jak ją wyliczyć posiadając numer
    konta i BIC?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2008-08-02 21:12:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Rozumiem, że kk to liczba kontrolna? Jak ją wyliczyć posiadając numer
    > konta i BIC?

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/12770

    MK

  • 5. Data: 2008-08-02 21:16:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/12770

    Oops... to bedzie lepsze...

    Wyliczanie sum kontrolnych

    1. Sumę kontrolną (3 i 4 znak) zastąp dwoma zerami ) | BE0051000754 7061|

    2. Zamiana liter na cyfry. A=10 B=11 C=12 ? Z=35 |510007547061111400|

    3. Dzielimy modulo 97

    510007547061111400 mod 97 = 36

    4. Odejmij wynik z punktu 3. od 98

    98 ? 36 = 62 -- suma kontrolna

    Jeśli wynik jest jednocyfrowy trzeba dodać przed nim 0

    Bonus ;)

    Aby uniknąć dzielenia takich dużych liczb możemy rozbić je nam mniejsze. np.

    510007547061111400 rozbijamy na 510007547 i 061111400

    510007547 mod 97 = 74

    Otrzymaną liczbę dopisujemy na początku drugiej liczby i wykonujemy ponownie
    dzielenie

    74061111400 mod 97 = 36

    Jako wynik otrzymaliśmy to samo, co w wyniku dzielenia

  • 6. Data: 2008-08-02 21:31:10
    Od: STranger <p...@b...pl>

    MK pisze:
    > "STranger" <p...@b...pl> wrote in message

    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/12770

    Niestety, nic mi to nie dało. To opis polskiego IBAN, a nie holenderskiego.
    Nadal nie wiem jak na podstawie numeru konta beneficjenta o 9 cyfrach i
    BIC banku beneficjenta w postaci: RABONL2U wyliczyć numer konta w
    systemie IBAN?
    Jak wyliczyć te liczby kontrolne?

    Powiedzmy ze nr konta w banku holenderskim to 1234 56 789 a BIC: RABONL2U.
    Jak wyliczyć na tej podstawie IBAN??

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 7. Data: 2008-08-02 21:37:50
    Od: STranger <p...@b...pl>

    MK pisze:

> [...]
    > ponownie dzielenie
    >
    > 74061111400 mod 97 = 36
    >
    > Jako wynik otrzymaliśmy to samo, co w wyniku dzielenia

    Dzięki, ale nie rozumiem.
    Może mi to ktoś wyliczyć na przykładzie konkretnym?

    Zakładając, ze nr konta w banku holenderskim to 1234 56 789 a BIC: RABONL2U.
    Jak wyliczyć na tej podstawie IBAN dla tego konta?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 8. Data: 2008-08-02 21:41:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 02 Aug 2008 23:31:10 +0200, STranger napisał(a):

    > Powiedzmy ze nr konta w banku holenderskim to 1234 56 789 a BIC: RABONL2U.
    > Jak wyliczyć na tej podstawie IBAN??

    http://www.iban-rechner.de/bic_und_iban.html?&L=0

    IBAN: NL44 RABO 0123 4567 89

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2008-08-02 21:49:45
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > http://www.iban-rechner.de/bic_und_iban.html?&L=0
    >
    > IBAN: NL44 RABO 0123 4567 89

    No dziękuję bardzo, też akurat znalazłem praktycznie to samo na
    http://www.ibannl.org/iban/frame.html

    i na tych obydwu stronach wychodzi ten sam IBAN więc jest on prawidłowy!

    Dzięki raz jeszcze, teraz mam pewność, że mam właściwy IBAN :)

    --
    serdecznie pozdrawiam
    STranger

  • 10. Data: 2008-08-03 09:51:31
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Borys Pogoreło pisze:
    > http://www.iban-rechner.de/bic_und_iban.html?&L=0
    >
    > IBAN: NL44 RABO 0123 4567 89

    Po wszystkim nasunęła mi się następująca refleksja.
    Skoro można w internecie znaleźć skrypty do konwersji/wyliczenia IBANu,
    to dlaczego w polskim banku BGŻ nie mają takich programów na swoich
    komputerach??
    Przecież wystarczyłoby 15 sekund i mogliby ustalić IBAN do każdego konta
    na które klienci chcą przelać pieniądze!
    To co teraz robią to utrudnianie klientom życia, obecnie "nie da się w
    BGŻ wysłać przelewu ponieważ brak długiego numeru konta beneficjenta", a
    fakt, że mogliby go sami ustalić w 15 sekund jest przez Zarząd BGŻ
    ignorowane!
    Piętno dla BGŻ!

    P.S.
    Ciekawe jak jest w innych bankach..?