-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: procedury Meritum
Date: Fri, 5 Mar 2010 18:25:14 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 65
Message-ID: <hmregp$fu9$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089078035132.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267809625 16329 89.78.35.132 (5 Mar 2010 17:20:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Mar 2010 17:20:25 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:521081
[ ukryj nagłówki ]W ramach serii logika w bankach
Po co bankowi Meritum nr telefonu, jeżeli klient składając wniosek o
założenie lokaty nie wyraził zgody na kontakty "reklamowe", nie życzył
sobie obsługi przez telefon?
Po w/w zastrzeżeniach bankowi pozostaje przyjąć forsę, nie przypominać
o swoim istnieniu i na czas oddać ją z odsetkami - tylko tyle i aż tyle.
Klient nie ma żadnych innych rachunków, tym bardziej nie korzysta
z produktów mogących spowodować zobowiązania wobec banku. To lokata
a wiec jest odwrotnie! To klientowi są ew. potrzebne różne kanały kontaktu,
bo tam są jego pieniądze.
Oczywiście są możliwe sytuacje wątpliwe np. kwota zadeklarowana nie
zgadza się z przysłaną. Wtedy można odrzucić przelew lub odesłać z
odpowiednią adnotacją w tytule.
Jest też e-mail, który staje się potwierdzonym kanałem komunikacji, bo
przecież klient musiał go odczytać (tam jest nr rach. lokaty) aby
przelać pieniądze.
Ogłaszając ew. upadłość i tak pewnie nie zadzwonią...
A po co mieliby jeszcze ten numer weryfikować? I to nie przy pierwszym
wniosku a kolejnym? Logiki nie widzę.
Tymczasem - zamiast potwierdzenia wniosku przyszedł list:
"Informujemy, że złożona dyspozycji otwarcia lokaty oczekuje na
potwierdzenie, gdyż podczas realizacji zlecenia okazało się, że dane
znajdujące się w złożonej przez Państwa dyspozycji różnią się od danych
podanych we wcześniej złożonym oświadczeniu. W najbliższym czasie
skontaktuje się z Państwem pracownik Banku w celu weryfikacji rozbieżnych
danych."
O jakie "oświadczenie" chodzi? Wcześniej składany był wniosek otwarcia
lokaty, zrealizowana, lokata się skończyła. Nic już nie wiąże klienta z
bankiem, nie ma tam innego rachunku. Co z tego, że teraz dane są inne?
Co za różnica czy to nowy klient czy stary znowu zażyczył sobie to samo?
Zresztą imię, nazwisko i PESEL się zgadzają. Reszta może się zmienić.
Nastepnego dnia po południu dzwoni pracownik. Na tę okoliczność miałem
włączony telefon (z tym numerem co trzeba -przypadek), co było akurat
niewygodne. Po wnikliwej weryfikacji okazuje się, że nr tel. we wniosku różni
się od podanego w poprzednim. I jest to JEDYNA różnica i jedyny powód.
Co z tego? "Może błędnie." Pytam czy dzwonili na "stary" - nie dzwonili.
To skąd wiedzą, że na "stary" by się nie dodzwonili skoro nie sprawdzili?
Dzwonią bo mają procedury sprawdzania. A co mnie obchodzą "procedury"? W
regulaminie nie ma przymusu, że kolejne wnioski mają mieć identyczne nr tel.
Ale bank zastrzega sobie podobno taką możliwość dzwonienia i sprawdzania.
Ale po co? Jest e-mail (ważniejszy, bo przysyłają numer rach.). Zamiast
mętnej zapowiedzi mogli od razu napisać co się nie podoba.
Gdybym wpisał "stary" numer (nie pamiętam który to, może nieaktywny),
problemu by nie było... No chyba, że do klientów pierwszy raz zakładających
lokaty też już dzwonią. Bo jeżeli nie to czemu weryfikują kolejny wniosek
a nie pierwszy? A może posiadanie "aktualnego" nr telefonu jest bardziej
opłacalne niż wpływ pieniędzy od klienta na lokatę o 3 dni wcześniej?
W ten sposób zafundowali opóźnienie o min. 3 dni (bo weekend). Z tego
powodu oferta nie jest już tak atrakcyjna - rezygnuję.
Mam zamiar się pobawić - składać wnioski z różnymi numerami telefonu
(oczywiście bez zakładania), a w rezerwie jeszcze ze 2 adresy :) Bo jak
się tego obyczaju nie ukróci to niedługo bedą dzwonic pod byle pretekstem
(weryfikować numer buta?).
Arek
PS. Gdy jednego dnia kupię w sklepie bułki mając czarną kurtkę, to na
drugi dzień nie robią problemów gdy przyjdę w kurtce niebieskiej.
Jeszcze nie wprowadzono takich "procedur"...
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.10 20:53 Ranger
- 05.03.10 21:48 sorden
- 06.03.10 08:45 Valdi
- 06.03.10 08:50 wiatrak
- 06.03.10 09:01 Valdi
- 06.03.10 09:04 wiatrak
- 06.03.10 09:14 Valdi
- 06.03.10 10:51 MK
- 06.03.10 11:41 Valdi
- 06.03.10 23:34 witrak()
- 07.03.10 09:18 Valdi
- 07.03.10 09:31 Kamil Jońca
- 07.03.10 09:57 MK
- 07.03.10 10:23 pyrtek
- 07.03.10 10:21 Valdi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby