  • 1. Data: 2009-11-02 09:20:36
    Temat: proponuje od razu
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    ---Cytat---
    Rząd rozważa zawieszenie na dwa lata progów ostrożnościowych, wynika z
    informacji ,,Rz". To efekt fatalnej sytuacji budżetu w 2010 roku i ryzyka
    przekroczenia 55 proc. długu do PKB. Opozycja mogłaby poprzeć zmiany w
    prawie, ale pod warunkiem programu reform fiskalnych
    ---Koniec---

    Proponuję od razu zawieszenie Konstytucji. Przecież i tak większość jej
    zapisów to fikcja.

  • 2. Data: 2009-11-02 09:30:26
    Temat: Re: proponuje od razu
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ---Koniec---
    >
    > Proponuję od razu zawieszenie Konstytucji. Przecież i tak większość jej

    Tu się zgadzam z tym czego nie napisałeś.
    Słowa kluczowe: "rząd", "opozycja" i kontekst ich wystąpienia.

  • 3. Data: 2009-11-02 11:15:05
    Od: "Mieciu.AP Szuszczkiewicz" <m...@w...pl>

    Witam!
    Jedną z obietnic wyborczych dzisiejszej ekipy rządzacej bylo zniesienie
    podatku "belkowego" od dochodów z inwestycji GPW.
    Być może to poprawi tak kiepskie wplywy do budżetu.

  • 4. Data: 2009-11-02 11:59:49
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Mieciu.AP Szuszczkiewicz" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hcmfh5$nkt$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam!
    > Jedną z obietnic wyborczych dzisiejszej ekipy rządzacej bylo zniesienie
    > podatku "belkowego" od dochodów z inwestycji GPW.

    Stricte to nie jest belkowy ale tak się przyjęło.
    Bdb. że poprzednia ekipa go nie zniosła.
    Ta też, nie rozumiem dlaczego te dochody miałyby byc nieopodatkowane.
    Ale nie rozumiem dlaczego nie zrobili zagrania pod publiczkę, bo mogli to
    zrobić relatywnie małym kosztem.
    Tego absolutnie nie rozumiem.

    Natomiast juz ściśle belkowy, od odsetek od oszczędności - to jest granda,
    że cały czas od czasów LSD istnieje.
    Akurat ten podatek jest IMO mocno trącący opodatkowaniem podwójnym.

  • 5. Data: 2009-11-02 17:56:45
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    skippy <...@n...ma> napisał(a):

> [...]
    > że cały czas od czasów LSD istnieje.
    > Akurat ten podatek jest IMO mocno trącący opodatkowaniem podwójnym.

    toc przecie w kapitalizmie zyjemy... tak chcielismy czy nie... wiec oprocz
    wspomnianych przez ciebie podatkow powinnismy placic jeszcze od wartosci
    nieruchomosci... przeglad powszechnie kapitalistycznych norm sugeruje dla
    mieszkancow wawy okolo 3% rocznie... czyli corocznie... stawka liczona od
    wartosci rynkowej nieruchomosci aby nie bylo watpliwosci... do tego podatek od
    wlasnosci... czyli np. auta... jezeli sie rozchodzi o zyski z inwestycji
    kapitalowych to wzorem panstw o dlugoletniej tradycji wolnorynkowej i
    rozbudowanych rynkow finansowych... dla pozycji przetrzymywanych ponizej 365
    dni stawka podatku od zysku powinna wynosic co najmniej 25%... a gdyby sie
    komus zachcialo kombinowac przed koncem roku to proponje zapoznac sie z
    terminem "wash sale"...

    tak czy inaczej kierunek zostal juz dawno obrany... jestem jedynie w szoku
    dlaczego realizacja celu jest tak powolna...

    pzdr

  • 6. Data: 2009-11-02 18:21:20
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "vanbasten"
> [...]
    >
    > tak czy inaczej kierunek zostal juz dawno obrany... jestem jedynie w szoku
    > dlaczego realizacja celu jest tak powolna...

    W tym przypadku być może dlatego, że byle jakie mieszkanie w Warszawie ma
    wartość pół balona, a normalne balona.
    Podatek roczny 15k-30k dla przeciętnej masy zarabiającej w PLjest chyba
    ryzykowny we wprowadzeniu, tak to
    Akurat ten podatek uważam za kompletnie chory.

  • 7. Data: 2009-11-02 18:23:27
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    vanbasten <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > tak czy inaczej kierunek zostal juz dawno obrany... jestem jedynie w szoku
    > dlaczego realizacja celu jest tak powolna...

    I taki kapitalizm wg ciebie wybraliśmy? Dlaczego 365 dni. Zaproponuj 1
    dzień - 100 % podatku z zysku, tydzień - 75 % podatku itd, itp. Zatrzymaj
    obrót na giełdzie. Im więcej tych durnych przepisów, regulacji, progów tym
    kapitalniejszy kapitalizm, tak? Już raz zapłaciłem podatek za nowy samochód,
    mimo, że kupiłem samochód 5-letni, bo urzędnik znalazł przepis, że mój
    samochód ma przebieg samochodu nowego.

    Wash sale? Brain wash.

    Dziesięcina. Tyle powinniśmy płacić państwu. Dziewięciu produktywnych może
    utrzymywać jednego nieroba, a nie dziesięciu.

    pozdrawiam

    kc

  • 8. Data: 2009-11-02 18:29:14
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik " kc"

    > Dziesięcina. Tyle powinniśmy płacić państwu. Dziewięciu produktywnych może
    > utrzymywać jednego nieroba, a nie dziesięciu.

    Tu nie dyskutuje bo nie wiem, ale raczej to abstrakcyjne marzenie.
    Z tego co wiem to aktualnie jeden utrzymuje ze trzech czy czterech.

  • 9. Data: 2009-11-03 04:53:16
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kc <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > obrót na giełdzie. Im więcej tych durnych przepisów, regulacji, progów tym

    o zatrzymaniu obrotu to juz slyszalem jak oniegdaj opodatkowywali dochody z
    wgpw... nic sie nie boj... te krowe mozna spokojnie doic... nie padnie...
    znakomita (sic!) wiekszosc holubi b&h w postaci roznej masci funduszy... a
    zdanie czytelnikow tej grupy to margines marginesu... nie ja na to wpadlem
    bynajmniej... te numerki to tez nie z kapelusza... ale zywcem zerzniete z
    ordynacji podatkowej ostoi swiatowego kapitalizmu...

    > Już raz zapłaciłem podatek za nowy samochód,
    > mimo, że kupiłem samochód 5-letni, bo urzędnik znalazł przepis, że mój
    > samochód ma przebieg samochodu nowego.

    urzednik to inna para kamaszy... tu nam jeszcze daaaaleko...

    > Wash sale? Brain wash.

    uhm... ale raczki wiaze skutecznie...

    pzdr

  • 10. Data: 2009-11-03 05:00:49
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    skippy <...@n...ma> napisał(a):

> [...]
    > ryzykowny we wprowadzeniu, tak to
    > Akurat ten podatek uważam za kompletnie chory.

    nakresliles jedynie prawdopodobna przyczyne zwloki... dopoki wiec one nie beda
    straszyc na jakichs tam alejach... laik jestem z topografii stolicy... to nie
    widze problemu... co do slusznosci tej czy innej daniny... a kto dba jak sie
    to zwie... kieszen ta sama... byle figurka sie zgadzala... ale ona cos nie
    wykazuje checi... ja bynajmniej pozbylem sie zludzen...

    pzdr