  • 21. Data: 2007-12-03 20:57:59
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:37, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Oczywiście, żebym się obruszył, jesli taka forma by była wcześniej
    > wymieniona.

    Nie rozumiem wypowiedzi.
    Obruszylbys sie znajdujac na stronach sklepu warunki sprzedazy?

  • 22. Data: 2007-12-03 20:59:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:31, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
    > Dnia 2007-12-03 21:08, krzysztofsf stwierdził, że:

    > Znaczy się cena towaru przy przedpłacie i pobraniu jest różna, czy też
    > różnicą jest koszt wysyłki?

    Roznica jest koszt wysylki, doliczany w wiekszosci przypadkow kwotowo.
    Tu podaja koszt autoryzacji, podany procentowo.
    Nie narzut, nie zwiekszenie ceny a koszt.

  • 23. Data: 2007-12-03 21:01:28
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie prowadzą działalności w Polsce.

    Centralwings też?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 24. Data: 2007-12-03 21:08:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:36, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Liczy sie moment kiedy akceptujesz cene przedmiotu. Wszystkie
    > dodatkowe opłaty musza byc znane w tym własnie momencie.

    Skladajac zamowienie musisz zaakceptowac regulamin sklepu a tam miedzy
    innymi. Nie wiem jak sie to ma do wrzucania towarow do koszyka, ale
    jak widac, ceny moga zmieniac sie i znacznie pozniej

    9. Sirius.pl zastrzega, iż asortyment oraz ceny poszczególnych
    produktów mogą ulec zmianie w czasie od chwili złożenia zamówienia do
    chwili zawarcia umowy. Chwilą zawarcia umowy nazywamy moment
    oświadczenia woli obu stron, z którego wynika decyzja osiągnięcia
    określonego skutku w sferze poddanej regulacji prawnej - kupna/
    sprzedaży.

  • 25. Data: 2007-12-03 22:17:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Lubojański <k...@o...pl> writes:

    > Centralwings też?

    To ci od biletow za zlotowke? Oni glownie :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2007-12-04 06:06:52
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > oświadczenia woli obu stron, z którego wynika decyzja osiągnięcia
    > określonego skutku w sferze poddanej regulacji prawnej - kupna/

    Sorry, ale jak dla mnie jest to taki bełkot prawniczy, ze mozna z
    niego wyprowadzic prawie wszystko co sie chce.
    Jakie oswiadczenie woli stron, jesli klikalem na ich stronie w nocy,
    gdy ta druga strona spala, a wiec byla nieprzytomna :P
    Ja z kolei moge powiedziec, ze wysylkowo zamawiam towary nie na
    podstawie decyzji, tylko ciekawosci. Decyzja u mnie nastepuje 10 dnia
    po odebraniu przesylki, gdy musze sie zdecydowac, iz nie skorzystam z
    przyslugujacego mi zwrotu.
    I inne delikatnie mowiac - niescislosci...

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2007-12-04 06:51:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Gru, 07:06, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przyslugujacego mi zwrotu.
    > I inne delikatnie mowiac - niescislosci...

    Oczywiscie.
    Wszystko w tym handlu sprowadza sie do tego, ze oni moga ci podac
    przed wystawieniem faktury i wysylka inne ceny, niz te na zamowieniu,
    a ty z kolei mozesz im odeslac towar do 10-u dni, bez podania
    przyczyn.

    Co do ceny w sklepach internetowych, uwazam, ze jesli podana jest w
    regulaminach i zasadach do ktorych jest link z glownej strony,
    informacja o narzutach i rabattach dotyczacych zamowienia, nie ma co
    kruszyc kopii o to, ze jak wybralismy iles trowarow, to przy
    zatwierdzaniu zamowienia dostajemy dodatkowy rabat, zwolnienie z
    kosztow wysylki , albo obciazenie kosztami zgodnie z wybrana opcja,
    lub dodatkowy koszt zwiazany z wyborem sposobu platnosci (przedplata,
    karta)

    Przerzucenie kosztow platnosci karta tez mi sie nie podoba, ale
    wystepuje tylko w tanich sklepach z dobrymi cenami towarow - nie ma
    przeszkod, zaplacic im przelewem i nie ponosic tego kosztu. W
    roznego rodzaju marketach internetowych sprzezonych ze stronami
    bankow, mozna dane towary kupic placac karta banku, nie tylko bez
    narzutu, ale jeszcze z darmowa wysylka - ale ceny o kilkadziesiat %
    wyzsze niz w sklepikach, gdzi e jest kilkuprocentowa marza, ktorej
    znaczna czesc zjadlyby koszty transakcji karcianej.

  • 28. Data: 2007-12-04 08:01:07
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Wiesz juz , kto oplaca ci GP :)

    No zapewne w calej masie to bezposrednio sklepy tradycyjne (i nie
    tylko sklepy: frmy uslugowe, hotele itd. - czyli wszystkie miejsca,
    gdzie sa terminale kart), a posrednio ta wiekszosc klientow owych
    sklepow, ktora placi gotówka.
    Chodzi mi o to, ze stosowane spore marze uwzgledniaja juz koszty
    platnosci kartami - wiec de facto sam sklep tego nie finansuje, tylko
    jego klienci. Najwiecej ci, ktorzy daja zarobic sklepom najbardziej -
    czyli placacy gotówką.

    Pozdr.
    Adam

  • 29. Data: 2007-12-04 08:06:44
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Przerzucenie kosztow platnosci karta tez mi sie nie podoba, ale
    > wystepuje tylko w tanich sklepach z dobrymi cenami towarow - nie ma
    > przeszkod, zaplacic im przelewem i nie ponosic tego kosztu.

    Tak zrobilem.
    To co mi sie z kolei nie podoba, to wabienie klientow znaczkami kart
    na glownej stronie, co zdecydowanie wywoluje wrazenie, ze jest to
    standardowa opcja placenia, taka sama jak w 99% normalnych punktow
    tradycyjnych. Czyli opcja bezprowizyjna.
    O tym ze tutaj tak nie jest, klient dowiaduje sie w ostatnim momencie,
    co jest niezbyt fair - moim zdaniem. 'Gwiazdka' powinna byc na
    pierwszej stronie badz tez mogliby tam wcale nie wyswietlac symboli
    kart.
    No ale byc moze to tylko moje subiektywne udczucie.

  • 30. Data: 2007-12-04 08:17:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 12:44:04 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Sa informacje na stronie o sposobach platnosci i zwiazanych z tym
    >kosztami.

    Pytanie, czy te informacje są podane od razu, czy też trzeba się
    doklikać.

    Tak własnie to znaczy.
    --
    ___________/ GG: 3524356